Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Tyvärr betvivlar jag det också. Det finns ju inget att gå på efter att han springande försvann. Absolut ingenting. Åtminstone har jag inte hört om t. ex. vittnesiakttagelser av honom efter detta.
Det är helt riktigt. Denna var obruten och Lars hade inte tagit sin utskrivna medicin. Det var om denna medicin han ringde hem till sin mamma under den natt, eller rättare sagt delar av natten, han stannade på Hotel Color.
Tror också att hans intag av drog skedde frivilligt. Vad nu detta kan ha varit?
Lars’ beteende under veckan tydde på att en förändring skett med honom som skulle kunna härledas till droganvändning. Crystal meth skrev jag i tidigare inlägg p.g.a att denna drog (som är betydligt vanligare i USA och Centraleuropa än här i Sverige) är starkare i effekten än vanligt amfetamin. Andra amfetaminer har självfallet också alla effekter som paranoia, extrem upprymdhet, minskad matlust etc, men med crystal meth brukar symtomen bli mycket mer uttalade.
Kan han ha kommit över detta i stunder då kompisarna inte var med? Det fanns nog gott om tillfällen då Lars var själv, t.ex när de andra gick och åt...
Han kan ha haft med sig något slags amfetamin från Tyskland (som partydrog till grabbsemestern), men kommit över något starkare som t.ex crystal meth när han väl var i Bulgarien. Han kan aktivt ha hört sig för då han var på egen hand när kompisarna var på annat håll. Kanske Lars inte vågade ta med sig så mycket från Tyskland, och när det han hade med sig från början tagit slut, skaffade han nytt på semestern. Med skillnaden att det han köpt där var så pass mycket mer potent än det preparat han hade med sig från Tyskland...
Två dagar (?) innan hemresan testar han, hamnar i bråk, får en smäll på örat och sedan händer det som händer.
Känns inte som ett helt osannolikt scenario. Dock besvarar det ju inte frågan vad som hände efter staketklättringen, men att en förvirrad, paranoid påtänd person i paniktillstånd kan råka ut för både det ena och det andra är ju helt klart.