Citat:
Ursprungligen postat av
WalterWhite321
Om det antas att Lars hamnat i bråk med organiserad brottslighet i Bulgarien, pga droghandel, droganvändning, fylleslagsmål, eller vad det nu kan ha varit, och han alltså haft ett helt legitimt skäl till att vara orolig, varför flyr han då från flygplatsen? En rationell människa, som säg, inte lider av drogframkallade vanföreställningar, inser väl att flygplatsen är en relativt säker plats att befinna sig på i sammanhanget. Det finns rimligtvis säkerhetspersonal och en hel uppsjö av vittnen som kan hindra att Lars blir utsatt för brott på själva flygplatsen. Det borde både Lars och eventuella gangsters ha insett.
Möjligheten kvarstår såklart att Lars har blivit utsatt för brott efter det han har lämnat flygplatsen. I det tillståndet var han säkert ett lätt offer. Att han emellertid, efter rationellt övervägande, valde att fly från flygplatsen eftersom han fruktade för sin egen säkerhet, framstår som orimligt.
Mest troligt hade Lars drabbats av någon sorts drogframkallad psykos och trodde sig därför vara förföljd. Det var därför han flydde. Vad som hände efter flykten kan bara spekuleras i. Självmord, också som ett resultat av paranoian, är ett möjligt alternativ. Ett annat är att han drunknat efter en olycka (flygpalatsen låg väl nära vattnet?), eller att han fortfarande är i livet och lever som hemlös (och schizofren) i Bulgarien. Min gissning är en olycka och att hans kropp befinner sig någonstans i svarta havet f.n.
Att Lars hamnade i bråk med en eller flera personer, är klarlagt. Trumhinneskadan är ju bekräftad av läkare, och kan knappast ha uppstått på annat sätt. Lars förklaring om fotbollssupporters är däremot inte alls trovärdig. Exakt vad bråket handlat om, kan vi inte veta. Däremot tyder hans beteende på att han börjat använda droger tämligen omgående efter ankomsten till Varna, och jag tippar att han dessutom hade erfarenhet av droger sedan en tid tillbaka.
Han uppvisade aptitlöshet och senare troligen även hallucinationer och panikångest. Jag förmodar att han misshandlats p.g.a. någon skärmytsling i samband med en knarkaffär. Organiserad brottslighet på någon vidare nivå tvivlar jag däremot på att han kom i kontakt med.
Inget tyder heller på någon som helst konkret hotbild mot Lars. Flykten från läkarmottagningen och flygplatsen verkar helt och hållet bottnat i vanföreställningar.
Jag tror också att han drunknat i Svarta Havet. Att han skulle vara i livet idag, är tyvärr väldigt osannolikt.