2018-03-02, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Vem har sagt att det är frivilligt?

Ingen, det är en av orsakerna till att det är så hemskt.
Citera
2018-03-03, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
fördjupa dig i lyrica.
Det är en stark medicin med extrema biverkning som kan jämnföras med ett med heroin.
jag är inte på något vis överdriven här. vet av personliga erfarenheter, folk runt om kring mig. finns massvis med gruppper som är anti lyrica.
Enormt många människor har blivir lurade i många år nu över att lyrica inte alls är en farlig medicin. ett tag jämnförde psykvården lyrica med alvedon, en undermedicin...
Ifrågasätter man hänvisar dom bara till fass och säger att det inte stämmer..
Skiter fullständigt att dom raserat miljontals människors liv.

Jävla kräk.

Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Ja, lyrica är mycket skadlig. Något som är ännu skadligare än någon enskild medicin är dock psykiatrins ständiga bytande av en mot en annan med många hjärnskadande påtändningar och avtändningar som följd.

Olika besläktade preparat ger även olika nedbrytningsprodukter, så även om originalmolekylen har samma effekt kan nedbrytningsprodukterna ha helt olika effekter. Därmed blir det ofta påtändning med vissa nedbrytningsprodukter och avtändning från andra när förment "lika" mediciner byts ut.
Citera
2018-03-03, 11:04
Medlem
Citat:

Jag är bara ateistiskt lagd och tror inte gärna på saker som saknar konkreta bevis. Sen är det DU som har bevisbördan när du hävdar att det finns statliga kontrollprogram, inte jag som betvivlar det hela.

Ateism är en fråga om Gud, inte om statlig kontroll.
Citera
2018-03-03, 15:29
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ett ökat lidande orsakat av mer kunskap om missförhållandena i världen kan stämplas som "depression" och då kan hjärnskador som förstör insikten om eländet klassas som "framgångsrik behandling". För övrigt spelar det stor roll vilka som erkänner sitt lidande för psykiatern.

Trams rakt igenom!

Depression är ingalunda något resultat från en "högre insikt" om omvärlden.
Tvärtom så genererar depression i många fall lägre poäng på IQ-testerna p.g.a. de symptom som sjukdomen för med sig.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16840241
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1572949
Är man tafflig kan man säga att depression gör en dum. :/

Så går vi vidare till ditt inlägg nr 44 i den här tråden.

(FB) Grannsamverkan mot psykiatrin?

Jo det gör du. Genom att propagera i stort sätt samma dumheter som KMR så propagerar du även för scientologerna.
Det kan jämföras med antisemitism. Alla antisemiter är inte nazister, men alla nazister är antisemiter.
Om man bedriver antisemitisk propaganda så agerar man även nyttig idiot åt nazisterna, trots att man själv kanske tar avstånd ifrån dem eftersom antisemitism är en vital del av deras ideologi.
Så du kan inte komma undan den jämförelsen eftersom scientologerna onekligen drar nyttan av den här typen av antipsykiatisk propaganda.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Nyttig_idiot
Senast redigerad av Lasbond3000 2018-03-03 kl. 15:48.
Citera
2018-03-03, 15:32
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ateism är en fråga om Gud, inte om statlig kontroll.

Har du svårt att se likheterna?
Då kan jag tala om för dig att det finns nästan ingenting som går att bevisa någonting negativt.
Det är därför bevisbördan ligger på åklagaren vid varenda åtal eftersom en misstänkt inte gärna kan bevisa att h-n är oskyldig.
Citera
2018-03-03, 15:36
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ingen, det är en av orsakerna till att det är så hemskt.

Vad som är ännu mera hemskt är om patienten skadar sig själv eller andra med sin sjukdom.
Psykiska sjukdomar drabbar ofta omgivningen i en mycket större utsträckning än vad somatiska sjukdomar gör.
Det är därför man kallar det för "anhörigsjukdom".
Citera
2018-03-08, 17:43
Medlem
Citat:
Trams rakt igenom!

Depression är ingalunda något resultat från en "högre insikt" om omvärlden.
Tvärtom så genererar depression i många fall lägre poäng på IQ-testerna p.g.a. de symptom som sjukdomen för med sig.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16840241
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1572949
Är man tafflig kan man säga att depression gör en dum. :/

IQ är inte samma sak som intelligens.

Citat:
Så går vi vidare till ditt inlägg nr 44 i den här tråden.

(FB) Grannsamverkan mot psykiatrin?

Jo det gör du. Genom att propagera i stort sätt samma dumheter som KMR så propagerar du även för scientologerna.
Det kan jämföras med antisemitism. Alla antisemiter är inte nazister, men alla nazister är antisemiter.
Om man bedriver antisemitisk propaganda så agerar man även nyttig idiot åt nazisterna, trots att man själv kanske tar avstånd ifrån dem eftersom antisemitism är en vital del av deras ideologi.
Så du kan inte komma undan den jämförelsen eftersom scientologerna onekligen drar nyttan av den här typen av antipsykiatisk propaganda.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Nyttig_idiot

Du begick just felslutet att förväxla kritik mot en företeelse med stöd för en annan specifik företeelse, alltså en falsk dikotomi. Du hade lika gärna kunnat säga att bara för att Hitler och Stalin krigade mot varandra så var Churchill och Roosevelt "stalinister" för att de krigade mot Hitler. Det var för övrigt Tomas Szasz som kom på den liknelsen.
Citera
2018-03-08, 21:06
Medlem
Ett exempel på att IQ-argumentet angående depression bygger på ett opålitligt mått är att IQ-poängen har varierat så mycket över tid.
Citera
2018-03-09, 08:00
Medlem
Citat:
Har du svårt att se likheterna?
Då kan jag tala om för dig att det finns nästan ingenting som går att bevisa någonting negativt.
Det är därför bevisbördan ligger på åklagaren vid varenda åtal eftersom en misstänkt inte gärna kan bevisa att h-n är oskyldig.

Vad har åtal med staten att göra?
Citera
2018-03-10, 14:12
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
IQ är inte samma sak som intelligens.

Du begick just felslutet att förväxla kritik mot en företeelse med stöd för en annan specifik företeelse, alltså en falsk dikotomi. Du hade lika gärna kunnat säga att bara för att Hitler och Stalin krigade mot varandra så var Churchill och Roosevelt "stalinister" för att de krigade mot Hitler. Det var för övrigt Tomas Szasz som kom på den liknelsen.

Nej det gjorde jag inte.
Så genom att propagera samma saker som KMR så går du onekligen deras ärenden, även om du själv tar avstånd från scientologerna.
Det är därför du agerar "nyttig idiot".

Lustigt förresten att du hänvisar till Thomas Szazs, för det var han som grundade KMR.....
Citera
2018-03-10, 14:19
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Vad har åtal med staten att göra?

Ingenting.
Det var din polare i den här tråden som tror att det finns ett statligt kontrollprogram (som den paranoida patient han är) och då är ju bevis en befogad fråga och då drog jag jämförelse med åtal.
Citera
2018-03-14, 14:18
Medlem
Har läst igenom tråden, många andra trådar i just det här ämnet på forumet och andra forum och har även varit i ganska ordentlig kontakt med psykiatrin.

Det jag kan säga är att de där s.k. "medicinerna" är riktigt, riktigt hemska. Det är inget att leka med, det är mycket värre än man kan föreställa sig. Det är lätt att tro att det är lugnt, det borde vara nåt positivt men när man väl satt igång är det fan ingen lekstuga alltså.

Här är några videos som inte är de bästa (där personerna råkar vara av mörk hudfärg vilket inte passar så bra på detta rasistiska forum) och ger inget klart tecken men de är sanna iallafall.

https://www.youtube.com/watch?v=TM2S6aZ5HwY

https://www.youtube.com/watch?v=vL3Ob0mp09Y

Vare sig det är zyprexa, abilify eller nåt annat kan det sluta mycket illa. Folk kan fan dö av de där "medicinerna" och då skojar jag inte. Det jag rekommenderar är läsa Phosphoreigns inlägg i det här trådämnet.

När det gäller psykiatrin, tankeproblem eller problem överhuvudtaget och grannsämja skulle jag rekommendera det psykologerna vid sidan om jobbar med istället KBT, att man tänker om på ett annat sätt naturligt istället dv.s. inte bara äta hälsosamt osv utan TÄNKA hälsosamt göra om sitt tänkande eller sätta sig in i problemet så man kan tänka och sen göra sig ut ur problemet.
Senast redigerad av neroburningrom 2018-03-14 kl. 14:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in