2018-02-26, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Edit: När jag skrev "Grannsämja för/mot psykiatri" så menar jag naturligtvis "Grannsamverkan" och ingenting annat.

Den "grannsämjan" din rörelse skulle skapa skulle nog likna den militära figuren på din avatar.
Citera
2018-02-26, 21:01
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Om du blir knivhotad och lämnar över pengar utan att kniven användes, lämnade du pengarna frivilligt då?

Vem har sagt att det är frivilligt?
Citera
2018-02-26, 21:10
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Nej, det är precis lika godtyckligt.

Nej, det är det inte.
För att få en diagnos måste man uppfylla majoriteten med symptomen och man måste ha så stora problem av sina symptom att det påverkar en liv negativ och att det leder till ett lidande.
Det räcker alltså inte med att vara lite nedstämd ibland för att få diagnosen depression. Nedstämdheten måste vara så pass ihållande och stark att man får svårt att klara av göromålen i vardagen. Då kan det vara aktuellt med en diagnos.
Det är detta som är svårt för många att förstå med psykiska diagnoser, nämligen att de befinner sig på en glidande skala där extremvarianterna av känslorna utgör sjukdomen (oftast).
Citera
2018-02-26, 21:46
Medlem
Citat:
Att du inte har skadat nån är för att du får sprutor med jämna mellanrum vilket gör att du inte spårar ur. Utan behandlingen vore det bara en tidsfråga innan du gjorde dig själv eller någon annan illa med din sjukdom.
Det är också därför jag kan diskutera med dig via tangentbordet. Utan din medicinering (med Haldol?) skulle du vara okontaktbar och ej möjlig att kommunicera med.

Vilket inte är så konstigt då du inte är betrodd att sköta din egen medicinering. Jag är lite osäker på om det i ditt fall är frågan om LPT, men du är inte inlåst på slutenvården i alla fall.
Skulle du vägra behandlingen så kan det bli så att "farbror blå" (polisen) ger dig gratisskjuts till kliniken.

För att det är orimligt plus att man inte kan bevisa någonting negativt.

Jo det har jag faktiskt. Jag sitter och väntar på en NPF-utredning.
Däremot har jag undsluppit såväl psykakuten som LPT.

Läste du inte? Du insinuerar mycket Har inte skadat någon innan heller!
Innan hade jag inte sprutor!

Jag var precis lika vanlig då som nu!

För att det är orimligt plus att man inte kan bevisa någonting negativt Hahaha

Ja du är ung vänta bara så faller ditt förtroende för psykiatrin.
Senast redigerad av Sirartuur 2018-02-26 kl. 21:48.
Citera
2018-02-26, 22:25
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Den "grannsämjan" din rörelse skulle skapa skulle nog likna den militära figuren på din avatar.

Ja än sen.
De flesta människor vill inte ha förrymda psykfall ute i samhället.
Dessutom är det inte psykpatienternas intressen och väl du försvarar när du agerar en nyttig idiot åt scientologerna.
Citera
2018-02-26, 22:40
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirartuur
Läste du inte? Du insinuerar mycket Har inte skadat någon innan heller!
Innan hade jag inte sprutor!

Jag var precis lika vanlig då som nu!

Du hann inte skada någon annan (inklusive dig själv) eftersom du sattes under behandling.
Hur din behandling såg innan sprutorna vet jag inte. Men förmodligen gick inte vidare bra för dig att ta dina mediciner (det är ganska vanligt att psykotiska/schizofrena patienter låter bli att ta sin psykofarmaka eftersom de får en "högre insikt" om att det inte behövs). Det är därför förvaltningsdomstolen beslutar om att du ska tvångsvårdas med sprutor.

Citat:
För att det är orimligt plus att man inte kan bevisa någonting negativt Hahaha

Ja du är ung vänta bara så faller ditt förtroende för psykiatrin.

Ung! Jag är för bövelen närmare 40 än 30.
Jag är bara ateistiskt lagd och tror inte gärna på saker som saknar konkreta bevis. Sen är det DU som har bevisbördan när du hävdar att det finns statliga kontrollprogram, inte jag som betvivlar det hela.
Eller kan du bevisa att det INTE finns rosa enhörningar?
Citera
2018-03-01, 00:09
Medlem
Citat:
Vad kan du göra för din familj om du utsätts för sådant? De kommer säkert att få ekonomiskt stöd om du sticker. Dessutom kan ni hålla kontakt via darknet utan att avslöja din position.
Hur skulle dom få ersättning om jag flyr? Låser inte dom mina tillgångar om man flyr?
Sen är det svårt att få visum i länder utan det hamnar man ifängelse?
Citera
2018-03-02, 11:11
Medlem
Citat:
Dessutom är det inte psykpatienternas intressen och väl du försvarar när du agerar en nyttig idiot åt scientologerna.

Jag agerar inte nyttig idiot åt scientologerna. Psykiatrin och scientologerna agerar nyttiga idioter åt varandra genom att felaktigt påstå att kritik mot den ena skulle vara försvar för den andra.
Citera
2018-03-02, 11:17
Medlem
Citat:
Nej, det är det inte.
För att få en diagnos måste man uppfylla majoriteten med symptomen och man måste ha så stora problem av sina symptom att det påverkar en liv negativ och att det leder till ett lidande.
Det räcker alltså inte med att vara lite nedstämd ibland för att få diagnosen depression. Nedstämdheten måste vara så pass ihållande och stark att man får svårt att klara av göromålen i vardagen. Då kan det vara aktuellt med en diagnos.
Det är detta som är svårt för många att förstå med psykiska diagnoser, nämligen att de befinner sig på en glidande skala där extremvarianterna av känslorna utgör sjukdomen (oftast).

Ett ökat lidande orsakat av mer kunskap om missförhållandena i världen kan stämplas som "depression" och då kan hjärnskador som förstör insikten om eländet klassas som "framgångsrik behandling". För övrigt spelar det stor roll vilka som erkänner sitt lidande för psykiatern.
Citera
2018-03-02, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirartuur
Hur skulle dom få ersättning om jag flyr? Låser inte dom mina tillgångar om man flyr?
Sen är det svårt att få visum i länder utan det hamnar man ifängelse?

Om du blir dödförklarad gäller inte låsningen utan din familj ärver pengarna som om du vore död. Om du försvinner i en situation som ser livsfarlig ut får din familj tillgångarna efter bara tre år. I många sydeuropeiska länder inom EU går det att leva under radarn med minimal risk för upptäckt.
Citera
2018-03-02, 12:02
Medlem
Peyzs avatar
fördjupa dig i lyrica.
Det är en stark medicin med extrema biverkning som kan jämnföras med ett med heroin.
jag är inte på något vis överdriven här. vet av personliga erfarenheter, folk runt om kring mig. finns massvis med gruppper som är anti lyrica.
Enormt många människor har blivir lurade i många år nu över att lyrica inte alls är en farlig medicin. ett tag jämnförde psykvården lyrica med alvedon, en undermedicin...
Ifrågasätter man hänvisar dom bara till fass och säger att det inte stämmer..
Skiter fullständigt att dom raserat miljontals människors liv.

Jävla kräk.
Citera
2018-03-02, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
fördjupa dig i lyrica.
Det är en stark medicin med extrema biverkning som kan jämnföras med ett med heroin.
jag är inte på något vis överdriven här. vet av personliga erfarenheter, folk runt om kring mig. finns massvis med gruppper som är anti lyrica.
Enormt många människor har blivir lurade i många år nu över att lyrica inte alls är en farlig medicin. ett tag jämnförde psykvården lyrica med alvedon, en undermedicin...
Ifrågasätter man hänvisar dom bara till fass och säger att det inte stämmer..
Skiter fullständigt att dom raserat miljontals människors liv.

Jävla kräk.

Ja, lyrica är mycket skadlig. Något som är ännu skadligare än någon enskild medicin är dock psykiatrins ständiga bytande av en mot en annan med många hjärnskadande påtändningar och avtändningar som följd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in