2018-03-09, 01:55
Medlem
Alltså, SNÄLLA
kan någon förklara varför kim wall fått ett sånt jäkla media/flashback uppmärksamhet?? Jag menar, fine en kvinna blev mördad, beklagar familjens sorg. Vad är så unikt med detta fall att man pratat om det månader.
Citera
2018-03-09, 01:56
Medlem
Leskys avatar
Kolla följande bild:

https://imageshack.com/a/img922/8804/ixfmol.jpg

En kuf i overall. Smutsig men driven man. Brukar inte kvinnor gilla sotare och hantverkare osv?

Många verkar tycka att det är märkligt att kvinnor föll för Madsen, men särskilt som han också var kändis är det väl inte så konstigt? Madsen var väl som sagt spännande och annorlunda än andra män?
Citera
2018-03-09, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lesky
Kolla följande bild:

https://imageshack.com/a/img922/8804/ixfmol.jpg

En kuf i overall. Smutsig men driven man. Brukar inte kvinnor gilla sotare och hantverkare osv?

Många verkar tycka att det är märkligt att kvinnor föll för Madsen, men särskilt som han också var kändis är det väl inte så konstigt? Madsen var väl som sagt spännande och annorlunda än andra män?
Det finnes mange typer kjendiser som ikke er attraktive for kvinner, som pedofile voldtektsforbrytere.
At en snylter bygger en båt for andres penger er ikke attraktivt for golddiggers.
Citera
2018-03-09, 02:08
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Han säger inte det utan det har han skrivit i ett brev! Det togs upp i rätten i dag av åklagaren!

Nu får ni fan lugna ner er lite!!
Han säger det i ett brev. Han har kommunicerat det. Han har uttryckt det. Det är hans ord. Det är hans fantasier.Det lästes upp i rätten så alla även Kims familj fick höra Madsens skruvade fantasier. Jag följde rättegången. Lugna ner dig själv farbror Joakim.
Senast redigerad av Caracallas 2018-03-09 kl. 02:18.
Citera
2018-03-09, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Alltså, SNÄLLA
kan någon förklara varför kim wall fått ett sånt jäkla media/flashback uppmärksamhet?? Jag menar, fine en kvinna blev mördad, beklagar familjens sorg. Vad är så unikt med detta fall att man pratat om det månader.
Ja, det är många människor som mördas. Det är hemska krig,folkmord ,svält och elände.
Och alla människoliv är lika värdefulla. Så det är inte det.
För min del var det en flykt från allt det där. Det började som ett mysterium. Som jag inte kunde sluta tänka på. Sedan började det dyka upp dramatiska vändningar. Så jag antar att jag blev fast i det här fallet. Sögs in i det. Och sedan inte kunnat släppa det. Måste få visshet. Vad hände och VARFÖR.
Hur står det till i mördarens psyke?
Det är svaret från mig.
Men helt verklighetsfrånvänd har jag inte blivit. Skriver lite brev för Amnesty också.
Citera
2018-03-09, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Det blir nok laget en Hollywood grøsser om ubåt-Madsen, så Merwinna kan spise pop corn og beundre sin helt.
Madsen er helt uberørt av mordet selv i dag, han tror fortsatt at han er en beundret superstjerne.
Det är jag inte så säker på. Tror att han är rätt knäckt. Sviken av sin kone, sviken av sin älskarinna DK, sviken av sin brevvän Camilla (som lämnat upplysning till polisen om vad han skrivit i brev).
Vem har han kvar? Ingen? Jo,en okänd vän. En kvinna som kallar PM för Lillebror. Han vill gärna ha besök av henne iallafall.
Citera
2018-03-09, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja, det är många människor som mördas. Det är hemska krig,folkmord ,svält och elände.
Och alla människoliv är lika värdefulla. Så det är inte det.
För min del var det en flykt från allt det där. Det började som ett mysterium. Som jag inte kunde sluta tänka på. Sedan började det dyka upp dramatiska vändningar. Så jag antar att jag blev fast i det här fallet. Sögs in i det. Och sedan inte kunnat släppa det. Måste få visshet. Vad hände och VARFÖR.
Hur står det till i mördarens psyke?
Det är svaret från mig.
Men helt verklighetsfrånvänd har jag inte blivit. Skriver lite brev för Amnesty också.

Jeg er uenig med deg på ett punkt, at alle menneskeliv er like mye verdt.
Mordere er mindre verdt enn alle andre, pedofile likedan og så videre og så videre.
Alle menneskeliv er faktisk ikke like mye verdt selv om noen påstår det.
Kim Wall var ikke verdt 5 øre for Peter Madsen det blir bevist i rettsaken som nå pågår.
Citera
2018-03-09, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Jeg er uenig med deg på ett punkt, at alle menneskeliv er like mye verdt.
Mordere er mindre verdt enn alle andre, pedofile likedan og så videre og så videre.
Alle menneskeliv er faktisk ikke like mye verdt selv om noen påstår det.
Kim Wall var ikke verdt 5 øre for Peter Madsen det blir bevist i rettsaken som nå pågår.
Jag menade att alla människor som far illa just nu i världen är lika mycket värda.
Offer för offer, är allesammans lika tragiska.
Så då kan man undra vad som får människor att engagera sig så mycket i detta fallet just.
När det finns så många andra tragiska fall?
Citera
2018-03-09, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag menade att alla människor som far illa just nu i världen är lika mycket värda.
Offer för offer, är allesammans lika tragiska.
Så då kan man undra vad som får människor att engagera sig så mycket i detta fallet just.
När det finns så många andra tragiska fall?

Det er det spektakulære som engasjerer, samt at det var et sadistisk sexualmord der Madsen har fått orgasme i sine truser under dådet.
Citera
2018-03-09, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Så du menar att han efter ha fått sin nuvarande story söndersmulad bara hittar på en ny under pågående rättegång? Då både han och hans advokat verkar vara idioter så varför inte?

Ja, han har ju delvis byggt "höjd" för det, genom att säga att han ljuger för att "skydda"
kW. Vad passar bättre än att mot slutet av rättegången "bekänna" hur det verkligen gått till? Det blir effekter, han håller sig i centrum och det är ju egentligen om Honom allt handlar (anser han i sin sjuka hjärna)!! Han kommer att ha en skruvad version, helt anpassad till bevisningen, av verkligheten som sin sista version, en som passar "stackars" honom. Gasversionen passar bra tills åklagaren lagt fram alla fakta som han har......
Citera
2018-03-09, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ja, han har ju delvis byggt "höjd" för det, genom att säga att han ljuger för att "skydda"
kW. Vad passar bättre än att mot slutet av rättegången "bekänna" hur det verkligen gått till? Det blir effekter, han håller sig i centrum och det är ju egentligen om Honom allt handlar (anser han i sin sjuka hjärna)!! Han kommer att ha en skruvad version, helt anpassad till bevisningen, av verkligheten som sin sista version, en som passar "stackars" honom. Gasversionen passar bra tills åklagaren lagt fram alla fakta som han har......
Tror du att han får ändra version mitt under pågående rättegång? Kanske förtydliga detaljer. Men inte ändra sin "gasversion" väl?
Citera
2018-03-09, 04:24
Medlem
https://www.expressen.se/kvallsposten/experten-slar-hal-pa-madsens-forklaring/
Intressant om Madsens olycksförklaring.
Frågan som ställs i artikeln -Hur fick Madsen ut avgaserna så att han själv kunde sova där?
Ja,det har jag funderat på med. Ngt. med ballasttankarna och dyka? Men var var han själv då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in