2018-03-08, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Jag tror det är sin egen röst han hör. Han känner inte av andra människor på det sättet, han är alldeles ensam med sig själv.
Ja. Han har suttit i isolering dessutom i minst 6 månader. Få besök. Bara umgåtts med sina egna tankar.
Skulle inte förvåna om han hör dialoger i sitt huvud. Sin egen röst som du säger.
Citera
2018-03-08, 23:18
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja.Stackars anhöriga. Ren tortyr. Tycker att föräldrarna ser helt förstörda ut. Samtidigt förstår man att de vill ha visshet.
De känner nog att de är skyldiga KiM det .Att veta vad hon råkat ut för. Så hade nog jag känt. Jag lider verkligen med dem. Förstår inte hur de orkar vara så starka som de varit.
Det är mitt intryck också. Slagit mig vilken trygg uppväxt Kim måste ha haft . Till skillnad från Madsen.
Citera
2018-03-08, 23:19
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Precis, men dödsorsaken är inte fastställd. Därför önskar jag att han ger med sig och berättar hur det gick till istället för att komma med helt idiotiska bortförklaringar.
Jag tror dock som dig, att det är genom skador på halsen hon avlidit. Ryser bara jag tänker på det, stackars tjej!

Nej inte fastställt, men mest sannolikt.
Han kommer aldrig att berätta det. Då förstör han för sig själv, detta är centralt o det enda han har kvar att leva på. Om man la märke till så upprepade han flera gånger under förhören så förfärligt hon fick lida därnere, och han ska visst berätta allt, för att sedan byta ämne och prata tekniskt, och sedan återkomma till detta som hände ,; - allt med en njutnng egentligen sagt i att veta att han har makten och kontrollen över vad som hänt, detaljerna, och att veta att han aldtig kommer säga det som hela världen andlöst väntar på med skräck att få höra. Han har oss alla i sin hand, så spelar han ut det med att ljuga ihop ett hittepåscenario istället.
Citera
2018-03-08, 23:20
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Det är inte för sent för "frivilligt" sex-spåret, vänta bara. Detta är PM's livs största ögonblick, att få vara i centrum, han kommer att dra ut på det så länge som möjligt, så när kvävningen inte fungerar, kommer han att "erkänna" att det var sexlek, men på KW's initiativ, är vad jag tror. Vi får se.
Så du menar att han efter ha fått sin nuvarande story söndersmulad bara hittar på en ny under pågående rättegång? Då både han och hans advokat verkar vara idioter så varför inte?
Citera
2018-03-08, 23:22
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Hur f-n kan du säga så? Han gick omkring i nästan en timme och sköt kallblodigt ihjäl helt försvarslösa ungdomar som förgäves försökte gömma sig. Snacka om dödsångest. Att se sina vänner och kära mördas. Massmördare av tonåringar. Human?

Nu får du lugna ner dig lite och ta ett glas mellanmjölk innan du svarar på inlägg.
Jag försvarar inte ABB,det var hemskt det ABB gjorde.
Men nu var det jämförelse med Madsen som åsyftades och hur vidriga än de 2 skandinaviska mördarna är så förefaller det mer humant att skjuta än att plåga med tortyrredskap och allt annat skit som PM höll på med i u-båten.

Hur lång tid fick Kim leva med skräcken och inte minst smärtan/det ohyggliga lidandet innan hon avled. Och döda kan om inte de flesta så väldigt många fler
men att stycka en kropp,dessutom inom bara nån timme,kanske inte ens det efter att Kim blev dödad.

Hur är man funtad då? Att skära i och såga sönder en människa av kött och blod,en vacker ung kvinna som PM bara en stund innan hade samtal med. Hur sjukt är inte det?
det är väldigt ovanligt med styckning av kropp direkt inpå dödens inträde.
Så därför svar ja igen. Även om ABB har dödad många många fler än PM så är detta ubåtsfall en sjuk vidrig galnings verk.
ABB hade en vision för sitt handlande,om en en vidrig sådan.
Men vad har PM för vision?
Citera
2018-03-08, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Det är mitt intryck också. Slagit mig vilken trygg uppväxt Kim måste ha haft . Till skillnad från Madsen.
Ja,det märktes på KiM tycker jag. Att hon verkade väldigt trygg i sig själv. För bedrövligt alltsammans.
Citera
2018-03-08, 23:23
Medlem
Citat:
Det kan finnas flera alternativ tror jag. Jag tror att det är fullt möjligt att han inbillat sig att KiM var en likasinnad. Jag tror inte han säger det här för att plåga anhöriga. Han har ju redan haft en brevväxling med KiMs vännina om det här med KiMs ande. Och det var ju ett tag sedan. Skulle inte förvåna mig om han försöker bortförklara det för sig själv med inbillade efterhandskonstruktioner. Men det återstår att se. Lång rättegång.

Då tror vi olika där. Han fortsätter att skända Kim och därigenom sadistiskt plåga föräldrarna. Det är exakt vad vi nu ser prov på. Han njuter av just det.
Citera
2018-03-08, 23:24
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
PM-Citat ur artikeln: Om att han blivit spirituell och att Kim Wall inte är vred: kvällen med Madsen var det bästa hon gjort, hälsar hon från andra sidan.
Sa han verkligen det? Intressant då det låter som en freudiansk felsägning https://sv.wikipedia.org/wiki/Freudiansk_fels%C3%A4gning
Att galningen sitter i sin cell och försöker bortförklara för sig själv -Att hon gillade det.
"Kvällen med Madsen var det bästa hon gjort". Kanske att han ändå inbillat sig att hon var en likasinnad. Och att han för sig själv efterhandskonstruerar händelseförloppet (det som verkligen skedde som han inte erkänt) med,-Att hon gillade det. -Hon ville ju det själv!
Madsen har visat att han är inbillningssjuk. Han kan ha inbillat sig att KiM hade samma intresse som han själv.Alltså har han inte gjort något fel,enligt honom själv.-det var ju vad KiM själv ville!!!

Han sa det inte i rätten utan det var något han skrev i ett brev till en bekant.
Citera
2018-03-08, 23:26
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egoeutanasi
Tror jag faktiskt inte. Finns hur många Bad boy lovers som helst där ute. Högprofilerade mördare får inte helt sällan väldigt mycket kärleksbrev av oerhört kåta kvinnor och om PM är något så är han högprofilerad. Underskatta aldrig kvinnors dumhet, de är totalbombade.

Jag är fullkomligt övertygad om att PM hade fått knulla närapå konstant om han hade fått gå fri efter det här.
Det är störda kvinnor som själva är skadade av t.ex sexuella övergrepp, misshandel etc som faller för dessa ökända mördare. Dels handlar det om att hamna i rampljuset ett tag men också att den inlåste mördaren blir den allra bästa pojkvännen eftersom hon har fullständig kontroll. Han sitter ju där han sitter. Dessa skadade kvinnor får också känslan att vara hans "utvalda", den enda som förstår honom och vilka vidrigheter han än gjort sig skyldig till, det drabbar ju inte henne, tror hon. Han är ju inte så hemsk som de säger, det mesta var offrens fel och han är bara missförstådd. Typ så resonerar de, mördargroupies. Och, de "hjälper" honom att inte ta ansvar för sina gärningar och försvårar kriminalvårdens försök till terapi, rehabilitering o.s.v.
Ett märkligt och ganska ofattbart fenomen.

Ett lika märkligt och ofattbart fenomen är alla de kvinnor och eventuella transor som liksom fallit i trans över Peter Madsen. Vad fan har han som kan attrahera en normal kvinna, undrar jag?
Dessa personer borde troligen lida av olika störningar, dålig självkänsla, självdestruktivitet osv.
Något annat svar har jag inte på detta.
Citera
2018-03-08, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Nu får du lugna ner dig lite och ta ett glas mellanmjölk innan du svarar på inlägg.
Jag försvarar inte ABB,det var hemskt det ABB gjorde.
Men nu var det jämförelse med Madsen som åsyftades och hur vidriga än de 2 skandinaviska mördarna är så förefaller det mer humant att skjuta än att plåga med tortyrredskap och allt annat skit som PM höll på med i u-båten.

Hur lång tid fick Kim leva med skräcken och inte minst smärtan/det ohyggliga lidandet innan hon avled. Och döda kan om inte de flesta så väldigt många fler
men att stycka en kropp,dessutom inom bara nån timme,kanske inte ens det efter att Kim blev dödad.

Hur är man funtad då? Att skära i och såga sönder en människa av kött och blod,en vacker ung kvinna som PM bara en stund innan hade samtal med. Hur sjukt är inte det?
det är väldigt ovanligt med styckning av kropp direkt inpå dödens inträde.
Så därför svar ja igen. Även om ABB har dödad många många fler än PM så är detta ubåtsfall en sjuk vidrig galnings verk.
ABB hade en vision för sitt handlande,om en en vidrig sådan.
Men vad har PM för vision?
Alla människoliv är lika mycket värda. Den enas dödsångest lika hemsk som den andres.
Jag är cool-lugn. Men jag tycker det är oetiskt att påstå att ett förfärligt brott tycks "humant" i jämförelse med ett annat förskräckligt brott. Det var inte alls kvickt eller lustigt sagt av dig.Att föringa ABBs brott i jämförelse med Madsen.
Mord/lidande är aldrig humant.
Citera
2018-03-08, 23:32
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Helt groteskt att han säger det!! Han måste väl förstå att det kommer tas upp på rättegången. Säkert har han drömt om mordet och det kanske var det bästa häftigaste som han gjort och då fått det till att hon även hon tyckte det var den bästa kvällen i sitt liv. Helt sjukt att han berättar men en liten glimt av hans tankeverksamhet är blottad. Den här rättegången kommer gå till historien. Tänker på Kims närstående som måste höra allt det här. Fyfan.

Han säger inte det utan det har han skrivit i ett brev! Det togs upp i rätten i dag av åklagaren!

Nu får ni fan lugna ner er lite!!
Citera
2018-03-08, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Han sa det inte i rätten utan det var något han skrev i ett brev till en bekant.
Har du någon källa? Det lät som om det var något han sa i rätten. Och nu vill somliga skribenter ha det till att han sa det i rätten för att tortera föräldrarna.Vill bara reda ut det innan det blir en trådsanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in