2018-03-07, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Royal mail har flera olika tjänster. Men tror din rör sig om leverans inom 3, (högst 4 dygn). Deras 3 dagars leverans är dyr, deras 1 dag leverans är superdyr
Tack för svaret! Det är en av dem billigare varianterna tror jag utan spårning.
2018-03-08, 01:22
Medlem
Filbyters avatar
Ska beställa hem datordelar för över 8000 men bara drar mig för det. Objektivt sett är postnord så dåliga som folk säger och hur hanterar dom reklamtion vid skadat gods? Tänk er att jag skulle vara fem år nu.
2018-03-08, 20:05
Medlem
PostNord avgift på saker köpta från Ebay med säljare från Europa?

Stämmer det att ingen avgift på 75 kr tas ut om man köper produkter från Ebay från säljare som angett att de bor i Europa?
2018-03-08, 22:14
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercurialsuperfly
Stämmer det att ingen avgift på 75 kr tas ut om man köper produkter från Ebay från säljare som angett att de bor i Europa?

Nej men nästan så.

Avsändaren ska finnas i EU:mervärdesskatteområde för att avgift och moms ej ska tillkomma.

http://www4.skatteverket.se/download...tteområdet.pdf
Senast redigerad av miikos 2018-03-08 kl. 22:20.
2018-03-09, 01:11
Medlem
Postnord har skickat ut 20 000 avier sedan i måndags
”Ungefär hälften, alltså runt 10.000 avier, betalades samma dag som vi skickade ut dem. De flesta har betalat med Swish”

Trodde de flesta skulle skita att hämta ut!
2018-03-11, 20:49
Medlem
Har ett paket som är "fast" i Örebro, ser här att de har 4500 försenade paket till bl.a mitt postnummer för tillfället (var 10000 paket under veckan)
Vad tror ni chanserna är att det kommer fram under nästa vecka? lämnades in 5:e mars, och enligt postnords sida så ska den "vara på väg" hit sedan 5:e mars också.
Roligt där, står att det är packat och under transport och allt det där, men antar att det är rent skitsnack då inget annat skett sedan 5:e Mars.
2018-03-15, 21:10
Medlem
Hur vanligt är det att 1:a klassbrev tar 3 dygn på sig att komma fram? Börjar misstänka att jag blivit blåst..
2018-03-16, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Har ett paket som är "fast" i Örebro, ser här att de har 4500 försenade paket till bl.a mitt postnummer för tillfället (var 10000 paket under veckan)
Vad tror ni chanserna är att det kommer fram under nästa vecka? lämnades in 5:e mars, och enligt postnords sida så ska den "vara på väg" hit sedan 5:e mars också.
Roligt där, står att det är packat och under transport och allt det där, men antar att det är rent skitsnack då inget annat skett sedan 5:e Mars.

Vãntar fortfarande. Ingen uppdatering på mitt kolli. Jävla skit företag
2018-03-17, 14:37
Medlem
Gula postlådor

Hej.
Någon som vet vad som gäller med dessa gula postlådor? Är paketet tillåtet så länge det får plats i hålet?Hur många frimärken krävs för viss vikt osv? Hittar ingen information alls!
Tack.
2018-03-17, 14:50
Bannlyst
Postnords hemsida har all information. Och nej, bara för att det får plats i hålet innebär det inte att du får skicka vad som helst eller hur tungt som helst. Lämna in hos ett ombud om du känner dig osäker, där kan du även betala för frakten.
2018-03-17, 14:53
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zmnako
Hej.
Någon som vet vad som gäller med dessa gula postlådor? Är paketet tillåtet så länge det får plats i hålet?Hur många frimärken krävs för viss vikt osv? Hittar ingen information alls!
Tack.

En googling så var det löst:
Mått och vikt
Här hittar du tillåtna mått och vikter när du ska skicka brev, paket eller pall.
Brev
Skicka brev som vykort, i kuvert eller som rulle

Vikt: max 2 kg
Måttguide för brev i kuvert

Längd: minst 14 cm och max 60 cm
Bredd: minst 9 cm
Längd + bredd + tjocklek får tillsammans vara max 90 cm.
Måttguide för brev i rulle

Längd: minst 10 cm och max 90 cm
Längd + dubbla diametern får tillsammans vara max 104 cm och minst 17 cm.
Skrymmande mått för brev

Avgift tillkommer om brevet är:
bredare än 25 cm
tjockare än 3 cm
Avvikelser i mått kan förekomma för tjänster som Rek, Värde och Expressbrev.
Paket
Skicka paket i egen kartong eller som rulle.

Vikt
Inrikes: max 20 kg (max 35 kg för avtalskunder)
Utrikes: max 31,5 kg
Måttguide för paket i kartong

Längd: max 150 cm
Bredd: max 70 cm
Höjd: max 115 cm
Måttguide för paket i rulle

Längd: max 150 cm
Diameter: max 115 cm
Skrymmande mått för paket

Avgift tillkommer om paketet är längre än 120 cm.
Paketet taxeras som skrymmande då längd + omkrets (längd + bredd + bredd + höjd + höjd) är större än 200 cm (gäller direktbetalande kunder)
Andra mått kan gälla för vissa pakettjänster och paket till utlandet.

Hämtat från https://www.postnord.se/foretag/skic.../matt-och-vikt

EDIT: I BREVlådor postas självklart endast BREV
2018-03-17, 21:00
Medlem
SkepticalHippos avatar
Trådar sammanfogade.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem