2018-03-08, 22:54
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Utredningen har väl inte kunnat påvisa dödsorsaken, vad jag förstått iaf.
De utesluter inte att dödsorsaken kan vara att halsen blev avskuren.
Strypning/kvävning eller halsen avskuren är vad de tror.
Tvivlar starkt på nya förklaringen då man hittat tydliga spår om så vore fallet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kve2e7/bevisningen-mot-peter-madsen

(Läste det först på DR.dk, men googlade snabbt nu och hittade en svensk text, om än AB.)

Det förklarades i åtalet att stickskadorna i och utanför vagina påförts när Kim var vid liv och strax därefter har hon mist livet genom kvävning/strypning alternativt att huvudet skars av.

Huvudets avskiljande tolkar jag i det fall vara dödsorsak ser jag i så fall i en egen åtalspunkt och att styckningen sen sker av resten av kroppen som betecknande brott mot griftefriden.
Citera
2018-03-08, 22:56
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Han är nog inte en fara för allmänheten, snarare tvärtom. Allmänheten skulle slå ihjäl honom om han gick oskyddad, var så säker. Han är ingen kallblodig massmördare á la Breivik.

Breivik är en human människa i jämförelse med MadMadsen.
Citera
2018-03-08, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Det förklarades i åtalet att stickskadorna i och utanför vagina påförts när Kim var vid liv och strax därefter har hon mist livet genom kvävning/strypning alternativt att huvudet skars av.

Huvudets avskiljande tolkar jag i det fall vara dödsorsak ser jag i så fall i en egen åtalspunkt och att styckningen sen sker av resten av kroppen som betecknande brott mot griftefriden.

Precis, men dödsorsaken är inte fastställd. Därför önskar jag att han ger med sig och berättar hur det gick till istället för att komma med helt idiotiska bortförklaringar.
Jag tror dock som dig, att det är genom skador på halsen hon avlidit. Ryser bara jag tänker på det, stackars tjej!
Citera
2018-03-08, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Är inte ens en freudiansk felsägning. Han ger sig själv cred. Det är bara ett spel, just där är rollen Spirituelle-Peter. Han talar egentligen om att kvällen var det bästa han gjort. Och nu är han och Kim för alltid förenade i någon slags andlig symbios, sadistfantasin han kan återuppleva forever, den är ju äkta.
Hon är hans för alltid och hans minnen är också hans egna för alltid. Han är en riktigt ondskefull plågande djävul och förstår att det finns en liten risk att det han sa ska tolkas som om han pratade om sig själv. Men, det kan ingen anklaga honom för, han är ju bara "spirituell". Det han gör är en fortsatt skändning av offret och även hennes anhöriga. Det ger honom makt och njutning, det ultraperversa aset. Han har ju nu sin speciella connection med Kim, han var den siste hon såg i livet och nu är hon, hennes sargade kropp, hennes hjälplöshet, lidande och sista ord hon sa innan döden - hans egen hemlighet tillsammans med Kim. Han njuter varje sekund av minnet.
Det kan finnas flera alternativ tror jag. Jag tror att det är fullt möjligt att han inbillat sig att KiM var en likasinnad. Jag tror inte han säger det här för att plåga anhöriga. Han har ju redan haft en brevväxling med KiMs vännina om det här med KiMs ande. Och det var ju ett tag sedan. Skulle inte förvåna mig om han försöker bortförklara det för sig själv med inbillade efterhandskonstruktioner. Men det återstår att se. Lång rättegång.
Citera
2018-03-08, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
PM-Citat ur artikeln: Om att han blivit spirituell och att Kim Wall inte är vred: kvällen med Madsen var det bästa hon gjort, hälsar hon från andra sidan.
Sa han verkligen det? Intressant då det låter som en freudiansk felsägning https://sv.wikipedia.org/wiki/Freudiansk_fels%C3%A4gning
Att galningen sitter i sin cell och försöker bortförklara för sig själv -Att hon gillade det.
"Kvällen med Madsen var det bästa hon gjort". Kanske att han ändå inbillat sig att hon var en likasinnad. Och att han för sig själv efterhandskonstruerar händelseförloppet (det som verkligen skedde som han inte erkänt) med,-Att hon gillade det. -Hon ville ju det själv!
Madsen har visat att han är inbillningssjuk. Han kan ha inbillat sig att KiM hade samma intresse som han själv.Alltså har han inte gjort något fel,enligt honom själv.-det var ju vad KiM själv ville!!!
Jag tror det är sin egen röst han hör. Han känner inte av andra människor på det sättet, han är alldeles ensam med sig själv.
Citera
2018-03-08, 23:03
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Precis, men dödsorsaken är inte fastställd. Därför önskar jag att han ger med sig och berättar hur det gick till istället för att komma med helt idiotiska bortförklaringar.
Jag tror dock som dig, att det är genom skador på halsen hon avlidit. Ryser bara jag tänker på det, stackars tjej!

Den djäveln njöt av att plåga och döda Kim Wall. Det ska han ha faan för.
Citera
2018-03-08, 23:03
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Det är inte för sent för "frivilligt" sex-spåret, vänta bara. Detta är PM's livs största ögonblick, att få vara i centrum, han kommer att dra ut på det så länge som möjligt, så när kvävningen inte fungerar, kommer han att "erkänna" att det var sexlek, men på KW's initiativ, är vad jag tror. Vi får se.

Han har ju redan lyckats antyda att Kim hade det så mysigt tillsammans så att det var från hennes sida ingen konstigt att hon stannade kvar på båten så mycket längre än som var avtalat ( att hon var vid liv vid 23.15 tiden som han fick frågan om) - ” det var en ”mycket mycket bra(skönt , gott ) stund@ och att hon hade så mycket frågor o han så mycket att berätta så det märktes inte att tiden bla bla
Citera
2018-03-08, 23:05
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det kan vara så han rättfärdigar det för sig själv-Att hon ville det själv! Men det säger han ju inte. Men tänker. När han säger,- Att han har kontakt med henne från andra sidan och att hon låter hälsa -Att det var den bästa kvällen i hennes liv,då är det kanske det andra han tänker på omedvetet-Men hon ville ju själv! Det kan han ju inte säga för då erkänner ju han att brottet ägt rum.Förstår du hur jag menar?
Helt groteskt att han säger det!! Han måste väl förstå att det kommer tas upp på rättegången. Säkert har han drömt om mordet och det kanske var det bästa häftigaste som han gjort och då fått det till att hon även hon tyckte det var den bästa kvällen i sitt liv. Helt sjukt att han berättar men en liten glimt av hans tankeverksamhet är blottad. Den här rättegången kommer gå till historien. Tänker på Kims närstående som måste höra allt det här. Fyfan.
Citera
2018-03-08, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Breivik är en human människa i jämförelse med MadMadsen.
Hur f-n kan du säga så? Han gick omkring i nästan en timme och sköt kallblodigt ihjäl helt försvarslösa ungdomar som förgäves försökte gömma sig. Snacka om dödsångest. Att se sina vänner och kära mördas. Massmördare av tonåringar. Human?
Citera
2018-03-08, 23:12
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Dessvärre har du helt rätt.Finns det någon medicinska förklaring varför kvinnor tänker med f*ttan?
Förståndet tänker de inte med,det lilla som eventuellt finns.
Snälla pojkar får aldrig kyssa vackra flickor vet vi.
Men stygga gubbar får knulla många tjejer oavsett hur fula de är både på in-sidan och ut-sidan.

Jo det gör det, förenklat kan det funka ungefär såhär; trasiga personer, som växt upp med t.ex. psykisk eller/och fysisk misshandel från en eller båda föräldrarna, ligger i farozonen för att senare i livet välja en partner som de kan identifiera sig själv igenom, s.k. Projective Identification, det går ut på att personen de väljer speglar något tillbaka som de känner igen sig själv i, rollen som det värdelösa barnet som bara finns till för att tillfredställa föräldern/föräldrarnas behov t.ex. vilket då blir en "trygghet" där de kan identifiera sig själva och känna igen sitt "jag/själv" igenom...
Citera
2018-03-08, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Helt groteskt att han säger det!! Han måste väl förstå att det kommer tas upp på rättegången. Säkert har han drömt om mordet och det kanske var det bästa häftigaste som han gjort och då fått det till att hon även hon tyckte det var den bästa kvällen i sitt liv. Helt sjukt att han berättar men en liten glimt av hans tankeverksamhet är blottad. Den här rättegången kommer gå till historien. Tänker på Kims närstående som måste höra allt det här. Fyfan.
Ja.Stackars anhöriga. Ren tortyr. Tycker att föräldrarna ser helt förstörda ut. Samtidigt förstår man att de vill ha visshet.
De känner nog att de är skyldiga KiM det .Att veta vad hon råkat ut för. Så hade nog jag känt. Jag lider verkligen med dem. Förstår inte hur de orkar vara så starka som de varit.
Citera
2018-03-08, 23:15
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Den notoriske lögnaren borde ha lite bättre koll på logiken i de scener han försöker framställa.
Men det är klart, när hybriskäften segervisst per automatik slänger ur sig lögner i ett ordflöde av sällan skådat slag, där så gott som allt handlar om honom själv, hans hemska situation där på ubåten, är det lätt hänt att denne självgode djävul utan självkritik inte ens förberett sig på avslöjande, logiska följdfrågor i de perfekta, självömkande scenarior han beskriver. Hans narcissism blir hans fall.
Tror att han härskar och äger situationen(tror han) och svarar åklagaren vid hans förnamn, som om han vore en betydelselös gratisarbetare vid något av hans misslyckade projekt.
Pajas-Madsen bör bli det självgoda mördaräcklets nya smeknamn.

Artikel av Peter Kadhammar, valda delar här:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/p6454G/fragan-som-vande-pa-rattegangen-mot-peter-madsen

Jag noterade detta under rättegången och skrev om det här, det att det gått lång tid mellan det att han säger att hon dött och styckningen och hans svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in