2018-03-08, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Både Spanien och Frankrike har idag rapporterat om att rättegången startat osv. har dock inte koll på om rättegången följts som i Sverige/Danmark, har svårt att tänka mig det.
Säkerligen notiser om fallet lite överallt i Europa, vad jag vänder mig emot är uttryck så som "enorm" internationell bevakning. Är väl mest generiska och korta TT/Reuters-artiklar som de största europeiska tidningarna har valt att köpa in. Hur som helst off-topic, ber om ursäkt för det.
Citera
2018-03-08, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Jag tänkte mer att han kunde ha gjort som på den video han tittat på.Skurit av henne halsen/huvud när hon var fastbundne och levande.Därav det fastbundna huvudet. Från Aftonbladets direktrapportering idag: Åklagaren Jakob Buch-Jepsen hävdar att Peter Madsen förgripit sig på Kim Wall genom att använda sig av våld eller hot om våld och att han därefter mördat och styckat henne. Den exakta dödsorsaken är inte klarlagd men enligt åklagaren har Madsen troligen kvävt eller skurit halsen av henne.
Missförstod dig. Trodde du menade sågat. Det är möjligt. Tror att det var en kombination. Att försätta henne i total maktlöshet,se hennes ansikte hela tiden och för att få fritt handlingsutrymme.Fruktansvärt.
Obs. En del inom BDSM-kulturen tänder ju på att vara försatt i maktlöst tillstånd. Men få vill bli dödade, även om det kan tänkas finnas frivilliga (mycket sällsynt).
Citera
2018-03-08, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Sexpartners överhuvudtaget skulle bli svårt för den gode Madsen. Förutom om något psykfall tycker det vore spännande att bli dunkad av en mördare förstås..
Tror jag faktiskt inte. Finns hur många Bad boy lovers som helst där ute. Högprofilerade mördare får inte helt sällan väldigt mycket kärleksbrev av oerhört kåta kvinnor och om PM är något så är han högprofilerad. Underskatta aldrig kvinnors dumhet, de är totalbombade.

Jag är fullkomligt övertygad om att PM hade fått knulla närapå konstant om han hade fått gå fri efter det här.
Citera
2018-03-08, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
PM-Citat ur artikeln: Om att han blivit spirituell och att Kim Wall inte är vred: kvällen med Madsen var det bästa hon gjort, hälsar hon från andra sidan.
Sa han verkligen det? Intressant då det låter som en freudiansk felsägning https://sv.wikipedia.org/wiki/Freudiansk_fels%C3%A4gning
Att galningen sitter i sin cell och försöker bortförklara för sig själv -Att hon gillade det.
"Kvällen med Madsen var det bästa hon gjort". Kanske att han ändå inbillat sig att hon var en likasinnad. Och att han för sig själv efterhandskonstruerar händelseförloppet (det som verkligen skedde som han inte erkänt) med,-Att hon gillade det. -Hon ville ju det själv!
Madsen har visat att han är inbillningssjuk. Han kan ha inbillat sig att KiM hade samma intresse som han själv.Alltså har han inte gjort något fel,enligt honom själv.-det var ju vad KiM själv ville!!!

Madsen fortsätter med sina sadistiska nöjen, nu mot föräldrarna. Vrida om kniven lite extra ...

Vidrigt.
Citera
2018-03-08, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Om han kallar det för en trovärdig förklaring så svär jag vid Allah att jag skall skjuta mig här och nu!

Hur kommer det sig att folk från andra sidan aldrig ger folk rätta lottoraderna, etc?
Det kan vara så han rättfärdigar det för sig själv-Att hon ville det själv! Men det säger han ju inte. Men tänker. När han säger,- Att han har kontakt med henne från andra sidan och att hon låter hälsa -Att det var den bästa kvällen i hennes liv,då är det kanske det andra han tänker på omedvetet-Men hon ville ju själv! Det kan han ju inte säga för då erkänner ju han att brottet ägt rum.Förstår du hur jag menar?
Citera
2018-03-08, 22:46
Medlem
Citat:
Nej,det är bevisat av rättsmedicinsk undersökning att styckningen ägde rum efter döden. Om han bundit fast hennes huvud (vilket de nog kan bevisa av mikroskopiska blodsutgjutelser i huden) är nog för att Madsen ville se hennes ansiktsuttryck,tror jag. Vilket är lika fruktansvärt sjukt.
Våldtäkt via normalt samlag har inte förekommit. Sexuellt övergrepp med tillspetsade (slipade) skruvmejslar och kanske kniv.

Utredningen har väl inte kunnat påvisa dödsorsaken, vad jag förstått iaf.
De utesluter inte att dödsorsaken kan vara att halsen blev avskuren.
Strypning/kvävning eller halsen avskuren är vad de tror.
Tvivlar starkt på nya förklaringen då man hittat tydliga spår om så vore fallet.

Citat:
Dödsorsaken är inte känd, men enligt obduktionen kan det ha skett genom kvävning eller skärskador i halsen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kve2e7/bevisningen-mot-peter-madsen

(Läste det först på DR.dk, men googlade snabbt nu och hittade en svensk text, om än AB.)

Edit: Vad jag ville ha sagt var att hon mycket möjligt kan ha dödats under tiden hon var fastbunden.
Senast redigerad av chrisemil 2018-03-08 kl. 22:52.
Citera
2018-03-08, 22:47
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Den notoriske lögnaren borde ha lite bättre koll på logiken i de scener han försöker framställa.
Men det är klart, när hybriskäften segervisst per automatik slänger ur sig lögner i ett ordflöde av sällan skådat slag, där så gott som allt handlar om honom själv, hans hemska situation där på ubåten, är det lätt hänt att denne självgode djävul utan självkritik inte ens förberett sig på avslöjande, logiska följdfrågor i de perfekta, självömkande scenarior han beskriver. Hans narcissism blir hans fall.
Tror att han härskar och äger situationen(tror han) och svarar åklagaren vid hans förnamn, som om han vore en betydelselös gratisarbetare vid något av hans misslyckade projekt.
Pajas-Madsen bör bli det självgoda mördaräcklets nya smeknamn.

Artikel av Peter Kadhammar, valda delar här:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/p6454G/fragan-som-vande-pa-rattegangen-mot-peter-madsen

Grymt bra krönika, bästa idag.

Exakt den vändningen ja, om hon legat död av gasförgiftning i 8 timmar innan han satte igång att stycka en kallnad och blodstillnadckropp, var fan kom allt blod i ubåten från, allt blod han själv var nersmetad i?

You tell us RaketNisse
Citera
2018-03-08, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Madsen fortsätter med sina sadistiska nöjen, nu mot föräldrarna. Vrida om kniven lite extra ...

Vidrigt.
Ja,ja. Du tänker så. Stereotyp-psykopaten.
Citera
2018-03-08, 22:49
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
PM-Citat ur artikeln: Om att han blivit spirituell och att Kim Wall inte är vred: kvällen med Madsen var det bästa hon gjort, hälsar hon från andra sidan.
Sa han verkligen det? Intressant då det låter som en freudiansk felsägning https://sv.wikipedia.org/wiki/Freudiansk_fels%C3%A4gning
Att galningen sitter i sin cell och försöker bortförklara för sig själv -Att hon gillade det.
"Kvällen med Madsen var det bästa hon gjort". Kanske att han ändå inbillat sig att hon var en likasinnad. Och att han för sig själv efterhandskonstruerar händelseförloppet (det som verkligen skedde som han inte erkänt) med,-Att hon gillade det. -Hon ville ju det själv!
Madsen har visat att han är inbillningssjuk Han kan ha inbillat sig att KiM hade samma intresse som han själv.Alltså har han inte gjort något fel,enligt honom själv.-det var ju vad KiM själv ville!!!
Är inte ens en freudiansk felsägning. Han ger sig själv cred. Det är bara ett spel, just där är rollen Spirituelle-Peter. Han talar egentligen om att kvällen var det bästa han gjort. Och nu är han och Kim för alltid förenade i någon slags andlig symbios, sadistfantasin han kan återuppleva forever, den är ju äkta.
Hon är hans för alltid och hans minnen är också hans egna för alltid. Han är en riktigt ondskefull plågande djävul och förstår att det finns en liten risk att det han sa ska tolkas som om han pratade om sig själv. Men, det kan ingen anklaga honom för, han är ju bara "spirituell". Det han gör är en fortsatt skändning av offret och även hennes anhöriga. Det ger honom makt och njutning, det ultraperversa aset. Han har ju nu sin speciella connection med Kim, han var den siste hon såg i livet och nu är hon, hennes sargade kropp, hennes hjälplöshet, lidande och sista ord hon sa innan döden - hans egen hemlighet tillsammans med Kim. Han njuter varje sekund av minnet.
Citera
2018-03-08, 22:51
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egoeutanasi
Tror jag faktiskt inte. Finns hur många Bad boy lovers som helst där ute. Högprofilerade mördare får inte helt sällan väldigt mycket kärleksbrev av oerhört kåta kvinnor och om PM är något så är han högprofilerad. Underskatta aldrig kvinnors dumhet, de är totalbombade.

Jag är fullkomligt övertygad om att PM hade fått knulla närapå konstant om han hade fått gå fri efter det här.

Dessvärre har du helt rätt.Finns det någon medicinska förklaring varför kvinnor tänker med f*ttan?
Förståndet tänker de inte med,det lilla som eventuellt finns.
Snälla pojkar får aldrig kyssa vackra flickor vet vi.
Men stygga gubbar får knulla många tjejer oavsett hur fula de är både på in-sidan och ut-sidan.
Citera
2018-03-08, 22:51
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -93
opålitlig lol han är ju lögnare och manipulerar hela tiden!

Ja men så stod det inte.
Citera
2018-03-08, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Att han kommer dömas för mord stod ju klart innan, men jag var rätt säker på att frivilligt sex som spårat ur skulle utgöra hans "nya" försvar. Men bra så.
Att anhöriga skulle tvingas höra äcklet orera om hur hon bönat och bett om strypsex - som den ståndaktige kaptenen i det längsta försökt avvisa - skulle ha varit för mycket.

Hans nuvarande förklaringar av händelseförloppet kommer åklagaren att pulvrisera på varenda punkt.
Madsen är ju inte bara 100% psycho utan tydligen även stockdum! Att han dessutom fick en inkompetent försvarsadvokat är en extra bonus.

Det är inte för sent för "frivilligt" sex-spåret, vänta bara. Detta är PM's livs största ögonblick, att få vara i centrum, han kommer att dra ut på det så länge som möjligt, så när kvävningen inte fungerar, kommer han att "erkänna" att det var sexlek, men på KW's initiativ, är vad jag tror. Vi får se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in