Citat:
Ursprungligen postat av
swimmingpool
Vad har att att förlora på att erkänna allt? Är han inte redan rätt körd?
Trolig dödsorsak -kvävd eller skärsår i halsen som kan tyda på att KiM fått halsen avskuren. Att de inte kan bevisa dödsorsak är en nackdel. Och därför tror jag försvaret/Madsen hängt upp det på kvävning dvs påstådda "avgasolyckan". De frågor som ej ställts ännu till PM är KiMs skador,hur i hela världen de kommit dit????
Det blir en tuff rättegångsdag för Madsen att trovärdigt bortförklara detta. Jag tycker ju som du att han har mer att vinna på att erkänna. Men skambrott är svårt att erkänna. Att berätta för hela världen att man tänder på en annan människas lidande,dödsångest och kval. Att man tänder på att plåga en annan människa fysiskt och psykiskt. Typ-Sån är jag!
Att se Ekelunds inspelade förhör (mordet på Engla) var hemskt. Man kan riktigt känna hans ångest dallra i hela rummet. Hela karln svettades som en gris och skakade. Obs! Någon ångest efter mordet visade Ekelund ej. Då gick han och käkade Pizza med god aptit tydligen. Men att erkänna/förklara var tydligen hemskt ångestframkallande.