2018-03-08, 18:08
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Vittnesdagarna.., är det någon speciell dag man borde "lägga bakom örat"..?

Tex när skall hustrun (skall hon i vittnesboxen ?), Deidre ?
Jag har inte sett att det har blivit specificerat dag. Har någon annan de uppgifterna? Inte mer än att det är 37 vittnen och vissa ska få vara anonyma.
Citera
2018-03-08, 18:10
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Madsen använder två mer ovanliga former av härskarteknik, vilket tyder på att han är väl förberedd på hur han ska handskas med åklagaren. Han har ju haft tid att gå igenom vilken roll han vill spela under rättegången.
Det måste han ha gjort. Tränat in sin roll , men det brast och då var ju försvarsadvokaten där och fick en liten paus.
Citera
2018-03-08, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Walls hår "verkade skuret eller avklippt".

Madsen är inte världens första hårfixerade pervo...

Han gick väl igång på skändningen, och även sparandet av hår.

Hur håret kapades (om det slets eller skars, eller klipptes av kan man se i mikroskop).

Att Madsen kom i byxorna förvånar inte heller. Mördare som förstör könsorgan, bröst och ansikte har passerat alla normala gränser.

De struntar i normal penetration. De tänder på knivar, slag, extrem smärta och kvävning, dödskamp...

I normala fall är de impotenta. Men när de plågar och mördar får de erektion - och utlösning.

Detta är inte människor.
Det fetade: Det stod tidigt att de funnit en massa hår i duschrummet. Om det fanns kvar efter genomspolningen av vatten efter sänkningen, tänkte jag mig att det satt fast i ett avloppsrör/brunn. Och då måste det varit MYCKET hår. Det jag tänkte då var att PM försökt att avhumanisera sitt offer genom att klippa/skära av hennes hår.
Har inte läst om detta idag. Kan du länka?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-08 kl. 18:15.
Citera
2018-03-08, 18:12
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Det sades tvärtom att han lagt på sig i vikt. Sydsvenskan el BT. Svårt att säga vad som stämmer, tycker de teckningar som gjortsxidag i rättsalen inte är lika Madsen för fem öre.
Fick uppfattningen att han blivit "plufsig". Hörde det av någon. Kan inte lämna källa.
Citera
2018-03-08, 18:13
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Kom du dig in ?

Nej tyvärr. Gav upp planen då Det visade sig ju bli omöjligt med 4 extra platser för allmänheten.

Nej, menar tex dessa teckningar

https://www.expressen.se/kvallsposten/nu-far-vi-veta-vad-som-hande-i-ubaten/
Citera
2018-03-08, 18:13
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
”Parteringen af Kim Wall tændte mig ikke seksuelt, men jeg er bekymret for dig, når du spørger, siger han til anklageren.”

Madsen slår alla rekord, försöker skuldbelägga åklagaren med snuskig fantasi mitt under pågående rättegång.

Ja han skäms inte det minsta. Men snutighet vinner han inga poäng på

"Camilla Marie Nielsen
Anklageren spørger nu ind til parteringen.
- Hvorfor valgte du at partere Kim Wall?
- Der kommer en retsmediciner ind på et tidspunkt. Vi kan jo spørge den person, hvorfor han har vagt det arbejde, siger Peter Madsen som svar på spørgsmålet. "

https://ekstrabladet.dk/112/live-nu-taler-peter-madsen/7067187
Citera
2018-03-08, 18:15
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Fick uppfattningen att han blivit "plufsig". Hörde det av någon. Kan inte lämna källa.

Ja, det ser ut som de tecknat honom med mer hull i ansiktet än tidigare.

Kanske får medicin?
Citera
2018-03-08, 18:15
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Madsen är alltså inte Psykopat.

Enligt utlåtandet är uppfinnaren en patologisk lögnare som har en avvikande personlighet med psykopatiska drag.

– Han framstår som pervers och sexuellt avvikande, säger åklagaren.

Min fetning: Tolkar det som han har en personlighetsstörning med psykopatiska drag.
NPD (tror jag) /med psykopatiska drag. Patologisk lögnare,det låter som hans Pappa.

Pm beskriver sin far som en svartsjuk man med en primitiv syn på kvinnor, en rasist som levde i sin egen verklighet och berättade historier som pendlade mellan små lögner och rent vansinne.
Enligt PM visste hans far allt. Och det han inte visste ljög han om.

En av Sveriges farligaste våldsbrottsling "Slaktaren från Enköping" har en liknande diagnos. Personlighetsstörning med psykopatiska drag.Så människor kan göra grymma handlingar utan att för den skull vara Psykopater rakt av.
https://www.expressen.se/nyheter/slaktaren-vill-ut-igen-efter-30-ars-fangelse/

EDIT: PMs far tyckes också lida av personlighetsstörning med psykopatiska drag.
Patologisk lögnare likaså.

Det är missvisande att använda uttrycket att någon "är psykopat" eller inte. Psykopat är ingen diagnos, det är en personlighetsdimension där vi alla befinner oss någonstans på skalan. Däremot finns det diagnoser där den personlighetsdimensionen är ett tydligt drag. De diagnoser som du hänvisar till är sådana. Här talar man exempelvis ofta om antisocial personlighetsstörning. Han ligger uppenbarligen högt på psykopatiskalan och då får han denna diagnos. Att skriva i utlåtandet att han är psykopat var aldrig ett alternativ eftersom begreppet inte används så i psykiatrin.
Citera
2018-03-08, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Fick up pfattningen att han blivit "plufsig". Hörde det av någon. Kan inte lämna källa.

Det har vi ju sett på svenska häktade, senast Billy F i Tova-fallet, Johanna M o Mohammad R i Arboga-fallet, Sara som var med och dödade sin pappa osv.
Citera
2018-03-08, 18:20
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Det har vi ju sett på svenska häktade, senast Billy F i Tova-fallet, Johanna M o Mohammad R i Arboga-fallet, Sara som var med och dödade sin pappa osv.

Brist på motion och dagsljus
Citera
2018-03-08, 18:21
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Nej tyvärr. Gav upp planen då Det visade sig ju bli omöjligt med 4 extra platser för allmänheten.

Nej, menar tex dessa teckningar

https://www.expressen.se/kvallsposten/nu-far-vi-veta-vad-som-hande-i-ubaten/

Jo, noterat själv det där... Antar att pressen har ett utslag utav nepotism och ger uppdraget till någon kusin som vart teckningslärare.., eller ngt liknande..

Citat:
Ja, det ser ut som de tecknat honom med mer hull i ansiktet än tidigare.

Kanske får medicin?

Tror inte det..

Då skulle ju Peter erkänna sig sjuk, och han kan inte idag (vad jag vet) medicineras mot sin vilja. Och han är ju juridiskt "frisk".

Och skulle han vara "fysiskt" sjuk, tror jag nog försvarsadvokaten skulle ha slått på den stora trumman.., för att få det hela iallafall uppskjutet.
Senast redigerad av Snapcount 2018-03-08 kl. 18:23.
Citera
2018-03-08, 18:22
Medlem
Stackars Peter (NOT)! Betina verkar inte vara den skarpaste av advokater, idiotiskt uttalande.

- Min klient har reageret på, at han har skulle sidde i samme rum som pårørende til Kim Wall, at blive konfronteret med billederne og få tingene smækket op på en skærm. Det er hårdt for ham, og det skal man ikke negligere. Det er også hårdt for ham at sidde i den her situation og med de her oplysninger, sagde hun efter retsmødet.

- Han havde ikke en god dag, og jeg kan godt forstå, at det ikke har været rart at blive konfronteret med de her oplysninger, siger hun, da hun kom ud af Københavns Byrets bagindgang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in