Citat:
Ursprungligen postat av
sanne
Den där papperskassen blir jag inte heller klok på. Kan ha haft den att gå på inne i huset när han tejpat paret? Eftersom det finns så få = 1 skospår av honom.
Underligt är det med så få spår överhuvudtaget.
Dels skoavtrycken, men också i bilen och hans på hans skor.
Finns ett avtryck i damm i vardagsrummet och det som avsattes i med söthaltigt kladd i hallen. Fanns möjligen ett till som var för otydligt för att kunna identifiera säkert avtrycket.
Kan minnas fel.
Papperskassen känns lite för arbetsamt att flytta på efterhand? Han måste ha haft fullt sjå med offren.
Plasttossor, sådana som man har på sig på sjukhus?
När han kom till huset, kan han ju inte ha haft skyddsutrustning på sig? Då får man en dörr slängd i ansiktet kanske. Han måste ha nässlat sig in i huset på ett lömskt sätt. Kanske hade han som Bodis säger sitt kit i påsen, så det inte skulle synas. I den kanske han också hade ombyte av kläder eller annan skyddsutrustning för kläderna?
Har man kollat duschavloppet? Har inte sett något om det vad jag minns. Han måste ju ha tvättat sig någonstans? Ska han verkligen ha klarat av att inte bli helt nerstänkt, utan bara fått blod på händer? Detta för att offren varit helt immobiliserade i sina stolar och han kan ha haft möjlighet att rikta skadorna ifrån sig?
Om man granskar obduktionsrapporterna kan man se att det stänkt blod långt ifrån AC (särskilt). En lång båge av blod visar att det måste ha varit kraft strålen. Om jag minns rätt, ska hon ha suttit upp när dådet skedde, medan blodet runt Tor mer runnit ut eftersom han låg på golvet vid dådet. Men även där har det stänkt blod på skåplister mm.
Hur kan han ha gått ut till bankomat och restaurang, utan blod på sig??? Men också avsaknaden av spår i Edvins bil. Tror att det är otroligt svårt att tvätta rent en bil från blod hur noggrann du än är. Förstår att detta har diskuterats tidigare i tråden.
Har fortfarande inte hunnit läsa in mig tillräckligt i fallet. Någon (Bodis?) la upp ett tidsschema i tråden tidigare tror jag. Finns det utrymme för dusch, klädombyte, göra sig av med kläder, kniv mm mellan överföringarna av pengarna till bankomatuttaget? Tänker mig att efter banköverföringen dröjer det inte lång tid innan dådet sker? Finns ingen anledning till att dröja kvar på en brottsplats i onödan och riskera att bli upptäckt.