2018-03-08, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Mrfix inlägg handlade inte om konflikter på jobbet, och det gjorde inte mitt heller (de står ju som du nämner att läsa om i Fup, så de är ju ingen hemlighet. Att de var på tapeten här, innan Edvin greps tyder väll snarare på trovärdighet hos källan)
Mitt inlägg handlade om Ifrågasättandet och påhoppen man får om man talar om något annat än Edvins fullständiga skuld. Att folk här verkar tänka att kritisk granskande är för att fri Edvin (ett långt straff väntar ju honom, vare sig det finns fler gärningshen eller inte. Man får ju faktisktiskt inte enns tejpa folk lite).
Jo, du skriver om konflikter på jobbet. Det är väl det enda ställe som det tjorvade ihop sig på ibland. Det indikerar väl från vilket håll PM kommer (om det existerar), eftersom paret inte hade ett jättestort umgänge. Finns väl ingen som umgås privat med nån man tycker illa om? Och jag står fast vid att om nån feg jävel skickat ett sådant PM om en avliden människa så kanske man borde kolla upp ifall man kan få en tid tillsammans med E och kolla upp hur det står till inne innanför pannbenet.

Angående fri debatt: Ja, det är väl inte fel att diskutera fram och tillbaka men då ska det vara på ett någorlunda civiliserat sätt. Det handlar om hur man uttrycker sig och vissa har lite problem med det utan att kalla folk för både det ena och andra.
Citera
2018-03-08, 14:25
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Mrfix inlägg handlade inte om konflikter på jobbet, och det gjorde inte mitt heller (de står ju som du nämner att läsa om i Fup, så de är ju ingen hemlighet. Att de var på tapeten här, innan Edvin greps tyder väll snarare på trovärdighet hos källan)
Mitt inlägg handlade om Ifrågasättandet och påhoppen man får om man talar om något annat än Edvins fullständiga skuld. Att folk här verkar tänka att kritisk granskande är för att fri Edvin (ett långt straff väntar ju honom, vare sig det finns fler gärningshen eller inte. Man får ju faktisktiskt inte enns tejpa folk lite).

Personangrepp på lilla fabrorn va ?
Det NI sysslar med har inget med kritiskt granskande att göra .
Enligt E**** så ju var hans tejpning av offren dessutom helt ofarlig .
Så om man ska gå på er linje med ert kritiska granskande så borde ju E**** bara
få straff för att han snodde pengarna för paret Lekander i så fall .
Att skjutsa två hjärnspöken i sin mobila svinstia till Mantorp och leka
lite med en tejprulle plus att glufsa i sig en halv oxe är ju inte så farligt .
Inte heller att inhandla diverse attiraljer inför rånmorden kan ju läggas stackars
lille gullegrisen E**** till last naturligtvis .
Tänk att det alltid finns sånt som talar till mördarens fördel jämt och ständigt .
Det underliga är att det bara existerar i en persons hjärna hela tiden .
Citera
2018-03-08, 14:48
Medlem
Då slapp GW käka upp sin doktorshatt. Edvin dömd!
Citera
2018-03-08, 14:48
Medlem
Kexet65s avatar
Nu har dom bestämt sig och Ed...n bedöms skyldig till morden.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/besked-om-domen-for-dubbelmordet-i-mantorp
Citera
2018-03-08, 14:51
Medlem
Föga förvånande.... Välkommen till SSS E*svin.
Citera
2018-03-08, 14:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Den där papperskassen blir jag inte heller klok på. Kan ha haft den att gå på inne i huset när han tejpat paret? Eftersom det finns så få = 1 skospår av honom.

Underligt är det med så få spår överhuvudtaget.

Dels skoavtrycken, men också i bilen och hans på hans skor.

Finns ett avtryck i damm i vardagsrummet och det som avsattes i med söthaltigt kladd i hallen. Fanns möjligen ett till som var för otydligt för att kunna identifiera säkert avtrycket.
Kan minnas fel.

Papperskassen känns lite för arbetsamt att flytta på efterhand? Han måste ha haft fullt sjå med offren.

Plasttossor, sådana som man har på sig på sjukhus?

När han kom till huset, kan han ju inte ha haft skyddsutrustning på sig? Då får man en dörr slängd i ansiktet kanske. Han måste ha nässlat sig in i huset på ett lömskt sätt. Kanske hade han som Bodis säger sitt kit i påsen, så det inte skulle synas. I den kanske han också hade ombyte av kläder eller annan skyddsutrustning för kläderna?

Har man kollat duschavloppet? Har inte sett något om det vad jag minns. Han måste ju ha tvättat sig någonstans? Ska han verkligen ha klarat av att inte bli helt nerstänkt, utan bara fått blod på händer? Detta för att offren varit helt immobiliserade i sina stolar och han kan ha haft möjlighet att rikta skadorna ifrån sig?

Om man granskar obduktionsrapporterna kan man se att det stänkt blod långt ifrån AC (särskilt). En lång båge av blod visar att det måste ha varit kraft strålen. Om jag minns rätt, ska hon ha suttit upp när dådet skedde, medan blodet runt Tor mer runnit ut eftersom han låg på golvet vid dådet. Men även där har det stänkt blod på skåplister mm.

Hur kan han ha gått ut till bankomat och restaurang, utan blod på sig??? Men också avsaknaden av spår i Edvins bil. Tror att det är otroligt svårt att tvätta rent en bil från blod hur noggrann du än är. Förstår att detta har diskuterats tidigare i tråden.

Har fortfarande inte hunnit läsa in mig tillräckligt i fallet. Någon (Bodis?) la upp ett tidsschema i tråden tidigare tror jag. Finns det utrymme för dusch, klädombyte, göra sig av med kläder, kniv mm mellan överföringarna av pengarna till bankomatuttaget? Tänker mig att efter banköverföringen dröjer det inte lång tid innan dådet sker? Finns ingen anledning till att dröja kvar på en brottsplats i onödan och riskera att bli upptäckt.
Citera
2018-03-08, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/besked-om-domen-for-dubbelmordet-i-mantorp
Ja allt annat hade varit märkligt när man tänker på hur proffsen skött sina jobb på ett fantastisk sätt 👏🏻👏🏻👏🏻
Citera
2018-03-08, 15:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65

Citat:
Ursprungligen postat av PavelB19

Härligt!!!

Och:
" Rätten meddelade även att mannen ska genomgå en rättspsykiatrisk undersökning."
Citera
2018-03-08, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PavelB19
Samtidigt, någonstans i Sverige sitter någon och funderar på om skorna ska kokas eller ugnsstekas.
Citera
2018-03-08, 15:21
Medlem
Ghostly22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet666

Vad har kvinnor åsamkat för traumatiska upplevelser hos TQ som bidragit till åsikten om att kvinnor är inkompetenta, känslostyrda och maktgalna?

Ja,ja. Precis. Det är ju bara att läsa nyheter eller brottsstatistik för att se vilket i könsgrupp som leder i att vara mest inkompetenta, känslostyrda och maktgalna isåfall.
Att tryckkokaren dömer kvinnor utefter egna personliga erfarenheter visar ju om något hur känslostyrd och ologisk han är.
Citera
2018-03-08, 16:12
Medlem
Lonnrots avatar
Jag har i princip vart med från starten, men med ett öga till en början. Kan bara gratulera landets alla invånare till utfallet.

GM har väl kantänka ett "rikt inte liv" och märker kanske inte förrän i trettioåren, när hans barn börjar bli stora, att något känns lite fel med att sitta bakom galler och få maten serverad som om grundskolan aldrig tog slut.

Hans tillvaro som frånskild småbarnspappa med "aktivt grälande" exfru i Södra Vätterbygden hade kanske inte varit så ärofylld heller, men det där är ju lite en fråga om vad man vill välja att vara och göra. Säkert kämpigt för en ung och lite korkad kille med en del motlut att handskas med den stressen och de besluten förstås.

Men att välja att bli värsta trollet för att göra alla andra besvikna och dra dem vid näsan, för att de inte är snälla, som man får känslan av här, är ju förstås lite kontraintuitivt. Som att fråga stinsen efter tåget till Nässjö när man egentligen skulle till Falköping. För att få känna glädjen över att ha dragit stinsen vid näsan.

Lagen ska ju vid sådana tillfällen uppfattas som en rådgivare så att man slipper resonera med sig själv om saker, då resonerande med sig själv sedan länge är utdömt som överskattat i större och allmänna sammanhang. Av mycket goda skäl. Det är inte förbudet som är "vitsen" med lagen utan allt som är tillåtet. Man håller sig på rätt sida, av vägen, och kör inte mot trafiken på E4. Inte bara för ens eget bästa, utan för alla mänskliga värdens skull.

Han får sitta till han fått klart för sig vad han trott sig vara och varför det är fel. Riktigt korkade saker kan vara lite extra svåra att försonas med dock.

Han blir inne. Länge.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-03-08 kl. 16:17.
Citera
2018-03-08, 16:18
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aceofcups
Har funderat på längd och kroppshydda på de påstådda medkumpanerna?
I mina öron låter det osannolikt att alla tre har skostrlk 47...inte direkt den vanligaste skostorleken. Har han uppgett att han bara lånat ut skor till en av dem?
Nej, jag har själv skrattat gott åt en inre syn av en bestialisk Mattias i 3-4 storlekar för stora skor, vanligast är väl mellan 42-45, eller är jag ute o cyklar? Vet ju hur det känna att hoppa i nån annans träskor för att gå en kort bit, inte särskilt smidigt om de är jättestora. Dssutom känner man sig liten som ett dagisbarn.
Han har bara hävdat att han lånade ut 1 par skor, men de två käcka grabbarna kanske delade och tog en var ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in