2018-03-08, 14:24
Medlem
Jag förstår inte hur en patologisk lögnare får fortsätta sitt skådespel. Det borde funnits en lag som sa "nu er det nog" och färdigt. Man hör ju att han ljuger och ljuger. Att anhöriga och andra är tvungna att lyssna på det där struntpratet. Satan alltså!
Citera
2018-03-08, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Han tittar på halshuggningar och gråter.... Alltså den mannen....

Jamen det är väl helt logiskt när man är en sån känslig varelse? Man söker aktivt upp videos som visar utsatta människor bara för att känna med dem (det var väl så han förklarade?)?!

*tar mig för pannan*
Citera
2018-03-08, 14:30
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
"Ubåten skulle ha tagit en tur till Bornholm men den avstyrdes ett par dagar innan Kim Walls död. Åklagaren frågar om han bjudit in tre andra kvinnor till turer med ubåten. "Om man vill att kvinnor ska få fina upplevelser, får man arbeta för det", säger Madsen. Han menar att det inte är ovanligt att kvinnor följer med på ubåten."
SVT · Ylva Esping

"Anklageren vil vide, om det er korrekt, at han 8. august inviterede - uafhængigt af hinanden - tre forskellige kvinder til en tur på u-båden. Det er korrekt, siger Madsen."

Tre kvinnor som sannolikt alla tre är jäkligt glada att det inte blev åka av för deras del... Så sannolikt var KW det sista halmstråt för PM...
Citera
2018-03-08, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Jag förstår inte hur en patologisk lögnare får fortsätta sitt skådespel. Det borde funnits en lag som sa "nu er det nog" och färdigt. Man hör ju att han ljuger och ljuger. Att anhöriga och andra är tvungna att lyssna på det där struntpratet. Satan alltså!

jag förstår din reaktion, men rättssäkerhet i vanlig mening kräver ändå att den anklagade får lov att ge sin version av händelserna. Sen är det förmodligen inte många som har något förtroende för honom numera.
Citera
2018-03-08, 14:31
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
”- Jeg havde ingen fast aftale. Nautilus kan ikke sejle natsejlads, så planen var en ganske kort tur, så Kim kunne være tilbage hos sine venner sidst på aftenen.”

”Kim Wall er ifølge din forklaring i live kl. 23.05. Hvorfor skrider tiden for jer?”

”Kl. 23.05 kommer i op til overfladen, siger du. Prøv at forklare os, hvad der så sker.”

Det här borde ju rimligtvis motsäga att hon skulle gått med på sex som sen gick överstyr.

Det har alltså inte skett innan 23:05 då de - enligt PM själv - ska återvända
När PM nu beskriver "olyckan" skulle jag önska att Åkl gjorde totalvurpa och ställde den raka frågan: vad var orsaken till att du sedan med en kniv stack och skar henne i och runt hennes könsdelar?
Undrar om han klarar en sådan känslo och logik-vurpa, eller tappar orden då?
Citera
2018-03-08, 14:31
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Åh, hjälp va han ljuger dåligt.
Han söker efter mordfilm, han har eländet nedladdat - men av sån här film blir han så ledsen?

- Hvis jeg ser noget, hvor en svag part er udsat for noget, så bliver jeg emotionelt påvirket. Det er aldeles aseksuelt for mig, siger Peter Madesen med henvisning til videoen, som viser overskæringen af en kvindes hals."
"- Den video er ikke noget erotisk for mig. Jeg har set den video og grædt og følt, siger Peter Madsen."
eb live

Det lär väl bero på vilken del av hans jag/själv som har möjlighet att närvara när frågan ställs...
Citera
2018-03-08, 14:32
Medlem
allegragellers avatar
Madsen beskriver något slags tekniskt fel då han inte kan komma in i ubåten igen, han får inte upp luckan, efter ett tag sker något med motorerna som gör att han plötsligt kan få upp luckan:

"- Jeg får fat i dækslugen og åbner den op. Jeg fik en sky af varm luft i hovedet og kommer ned i undervandsbåden. Der er meget fyldt af udstødningsluft."

Jag tror att han beskriver något som han faktiskt har varit med om MEN inte just den kvällen när han hade Kim Wall i sin ubåt.
Citera
2018-03-08, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
”- Jeg havde ingen fast aftale. Nautilus kan ikke sejle natsejlads, så planen var en ganske kort tur, så Kim kunne være tilbage hos sine venner sidst på aftenen.”

”Kim Wall er ifølge din forklaring i live kl. 23.05. Hvorfor skrider tiden for jer?”

”Kl. 23.05 kommer i op til overfladen, siger du. Prøv at forklare os, hvad der så sker.”

Det här borde ju rimligtvis motsäga att hon skulle gått med på sex som sen gick överstyr.

Det har alltså inte skett innan 23:05 då de - enligt PM själv - ska återvända
Han och försvaret kommer att hävda att döden inträffat på grund av S/M-lek,
som naturligtvis var frivilligt deltagande från båda.Allt enligt Madsen.
Det kommer att vara strategin för hans "olycka".
Det här blir hans saftiga lögn, att Kim frivilligt skulle pröva sadistiskt sex med honom.
Inte trovärdigt,alls.
Citera
2018-03-08, 14:33
Medlem
Ok. Så nu har hon avlidit pga gas.

Spännande att höra förklaringen om dom isönderrivna trosorna och kalsongerna. Samt alla knivstick.
Citera
2018-03-08, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Han och försvaret kommer att hävda att döden inträffat på grund av S/M-lek,
som naturligtvis var frivilligt deltagande från båda.Allt enligt Madsen.
Det kommer att vara strategin för hans "olycka".
Det här blir hans saftiga lögn, att Kim frivilligt skulle pröva sadistiskt sex med honom.
Inte trovärdigt,alls.

Intressant nog kör han på förgiftningsförklaringen ändå ... det såg jag inte komma med tanke på vad han sagt dessförinnan
Citera
2018-03-08, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Madsen beskriver något slags tekniskt fel då han inte kan komma in i ubåten igen, han får inte upp luckan, efter ett tag sker något med motorerna som gör att han plötsligt kan få upp luckan:

"- Jeg får fat i dækslugen og åbner den op. Jeg fik en sky af varm luft i hovedet og kommer ned i undervandsbåden. Der er meget fyldt af udstødningsluft."

Jag tror att han beskriver något som han faktiskt har varit med om MEN inte just den kvällen när han hade Kim Wall i sin ubåt.

Ja, det tror jag med. Han säger oxå att det har hänt en gång förut, att han har vetskap om den här risken sedan juli månad.
Citera
2018-03-08, 14:38
Medlem
Han hittar henne livlös och måste skynda sig upp för att själv inte förgiftas av den farliga luften. Han går upp och sen går han ner och kör vidare. Hmmmm, går det så snabbt att få ut de giftiga gaserna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in