2018-03-08, 14:11
Medlem
Han tittar på halshuggningar och gråter.... Alltså den mannen....
Citera
2018-03-08, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, det borde man väl kunna styrka tekniskt?

Kan vara att det framkommer att man gjort just det (avstyrkt PM’s version) när man senare ska höra utredarna om de tekniska bevisen
Citera
2018-03-08, 14:14
Medlem
outback4s avatar
Lås in PM och släng nycklen så slipper vi höra på denna sjuka karlslok mer,
han snärjer in sig i lögner hela tiden, han erkänner styckningen men inte mord
om det var en "olyckshändelse" är det att stycka kroppen det första man tänker på,eller??
vem går på det? ödsla inte tid med PM mer.Han är rökt för all framtid.
Sjukt,dubbelt sjukt.
Citera
2018-03-08, 14:16
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Kan vara att det framkommer att man gjort just det (avstyrkt PM’s version) när man senare ska höra utredarna om de tekniska bevisen
Vi hoppas.
Citera
2018-03-08, 14:19
Medlem
PM berättar just nu om vad som hände på ubåten. Han menar att "de dykkede ned 20.43 og kommer op igen 23.05. Peter Madsen siger, at Kim Wall var i live 23.05". Detta måste alltså ha varit den första dykningen eller hur? Sedan berättar PM att ubåten började ta in havsvatten i den utvändiga delen. Hur går det ihop med att han gjorde ett till dyk under natten? Ska bli intressant att höra resten av denna "förklaring"...
Citera
2018-03-08, 14:19
Medlem
develis avatar
Åh, hjälp va han ljuger dåligt.
Han söker efter mordfilm, han har eländet nedladdat - men av sån här film blir han så ledsen?

- Hvis jeg ser noget, hvor en svag part er udsat for noget, så bliver jeg emotionelt påvirket. Det er aldeles aseksuelt for mig, siger Peter Madesen med henvisning til videoen, som viser overskæringen af en kvindes hals."
"- Den video er ikke noget erotisk for mig. Jeg har set den video og grædt og følt, siger Peter Madsen."
eb live
Citera
2018-03-08, 14:20
Medlem
”- Jeg havde ingen fast aftale. Nautilus kan ikke sejle natsejlads, så planen var en ganske kort tur, så Kim kunne være tilbage hos sine venner sidst på aftenen.”

”Kim Wall er ifølge din forklaring i live kl. 23.05. Hvorfor skrider tiden for jer?”

”Kl. 23.05 kommer i op til overfladen, siger du. Prøv at forklare os, hvad der så sker.”

Det här borde ju rimligtvis motsäga att hon skulle gått med på sex som sen gick överstyr.

Det har alltså inte skett innan 23:05 då de - enligt PM själv - ska återvända
Citera
2018-03-08, 14:22
Medlem
Och nu nästa lögn. Vad mer kan han hitta på?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
PM berättar just nu om vad som hände på ubåten. Han menar att "de dykkede ned 20.43 og kommer op igen 23.05. Peter Madsen siger, at Kim Wall var i live 23.05". Detta måste alltså ha varit den första dykningen eller hur? Sedan berättar PM att ubåten började ta in havsvatten i den utvändiga delen. Hur går det ihop med att han gjorde ett till dyk under natten? Ska bli intressant att höra resten av denna "förklaring"...

Att det varit 2 dyk har varit klart sedan länge. Det andra är ju först när ubåten är i Kögebukt, då är den nere 3 timmar o 40 minuter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso

Och hur går det ihop med hans besked kl 10:30 dagen efter om att han inte hade några tekniska problem och räknade med att vara tillbaka i hamn 1.5-2h senare - bara för att snabbt få tekniska problem någon minut senare när han fått besked om att JC ville få tag i honom?!

Det går inte ihop är svaret ... men jag ser fram emot hans försök att förklara
Citera
2018-03-08, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Du visar upp en massa små bäckar, som tillsammans blir till en stor å. Men nästan alla dessa bäckar springer ur samma källa. Rekommenderar starkt alla att läsa Hirigoyens bok ”Vardagens osynliga våld” - en lite annorlunda beskrivning av den så ofta ”städade psykopaten”. En rejäl ögonöppnare och en bok som faktiskt borde vara obligatorisk i skolorna. Jag menar förståss inte att fadern var en harpaspelande ängel, men jag är ganska säker på att det inte var han som var psykopaten, utan modern.

Beskrivningen av fadern gör att jag misstänker att han präglade sin son med sitt känslokalla sätt. Vad får dig att tro att Madsens mor skulle vara mer psykopat än vad fadern var?
Citera
2018-03-08, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Att det varit 2 dyk har varit klart sedan länge. Det andra är ju först när ubåten är i Kögebukt, då är den nere 3 timmar o 40 minuter.
Ja, exakt. Så varför skulle han göra ett andra dyk om de hade tekniska problem redan vid det första? Det är jag nyfiken på att höra mer om.

Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Och hur går det ihop med hans besked kl 10:30 dagen efter om att han inte hade några tekniska problem och räknade med att vara tillbaka i hamn 1.5-2h senare - bara för att snabbt få tekniska problem någon minut senare när han fått besked om att JC ville få tag i honom?!

Det går inte ihop är svaret ... men jag ser fram emot hans försök att förklara

Exakt. Samma här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in