2018-03-08, 12:53
Medlem
TantLinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Dumenar kanske Kims sista sms till pojkvännen?

Hon skrev ” jag är stadigt i live ” jag lever fortfarande ( min översättning)
Jag menar att det fanns ett sms som aldrig kom iväg...
Citera
2018-03-08, 12:56
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Nu när det framkommit att madsen hade sperma i sina kalsonger kan väl ingen längre tvivla på att detta är ett sexualbrott?
Citera
2018-03-08, 12:57
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandejo
Kan man ta del av bilderna o filmerna dom visar i rätten?

Nej. Vem fan skulle vilja det?!?
Citera
2018-03-08, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantLinn
Jag menar att det fanns ett sms som aldrig kom iväg...

De har ju inte återfunnit mobilerna, hur skulle de veta att det finns ett SMS som inte kommit iväg?
Citera
2018-03-08, 12:59
Medlem
Citat:
Jag läste nånstans att det fanns ett påbörjat sms från henne, vem skrev det?

Jag, det är från BTs rapportering:

Herefter blev der forsøgt afsendt en femte sms, som politiet ikke har været i stand til at genskabe.Den er formentlig sendt nede fra ubåden.
Citera
2018-03-08, 13:01
Medlem
TantLinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zumwirdenhirsch
De har ju inte återfunnit mobilerna, hur skulle de veta att det finns ett SMS som inte kommit iväg?
Jag letar lite runt om jag hittar det. Är säker på att jag läste nåt om det. Möjligt att jag missförstått nåt också
Citera
2018-03-08, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Nej. Vem fan skulle vilja det?!?

PM och hans lika
Citera
2018-03-08, 13:02
Medlem
TantLinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Jag, det är från BTs rapportering:

Herefter blev der forsøgt afsendt en femte sms, som politiet ikke har været i stand til at genskabe.Den er formentlig sendt nede fra ubåden.
Tack! Det va det jag tänkte på
Citera
2018-03-08, 13:05
Medlem
Citat:
Jag letar lite runt om jag hittar det. Är säker på att jag läste nåt om det. Möjligt att jag missförstått nåt också

Nej, det var nog jag också som missade det där femte. De måste ha försökt hitta något på någon server. Om jag får spekulera kan jag dock tänka mig att det är samma typ av innehåll som de övriga SMS:en. Tror tyvärr inte att stackars Kim hade chansen att skriva fler SMS när äcklet väl överfallit henne..
Citera
2018-03-08, 13:07
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Håll till godo:

Carl Madsen var snickare i Valensbaeck, sen köpte han Centralhotellet i Skaelskør.
PMs bröder fick stryk av PMs far "nogle ganger med bruk av bøjle eller livrem."
Gällande det ultimatum fadern ställde om att välja förälder säger PM att "helvete bryder løs" om han inte valde sin far och han förbjöd PM se sin mor mer än en gång per år:

" Du kan altid besøge din mor, men så skal du ikke komme tilbage igen"

PM säger sig minnas sin fars "kjærlighet og omsorg" men beskriver honom som en "jaloux mand med et banalt syn på kvinder, racistisk og med en fantasttilgang till virkeligheten."

Om sin mor säger han att de var helt oense om fundamentala ting och har aldrig firat nåt tillsammans, ej heller jul. Hon visste ingenting, han kunde lika gärna frågat katten.
https://www.pressreader.com/denmark/ekstra-bladet/20171016/281711204877779
Du visar upp en massa små bäckar, som tillsammans blir till en stor å. Men nästan alla dessa bäckar springer ur samma källa. Rekommenderar starkt alla att läsa Hirigoyens bok ”Vardagens osynliga våld” - en lite annorlunda beskrivning av den så ofta ”städade psykopaten”. En rejäl ögonöppnare och en bok som faktiskt borde vara obligatorisk i skolorna. Jag menar förståss inte att fadern var en harpaspelande ängel, men jag är ganska säker på att det inte var han som var psykopaten, utan modern.
Citera
2018-03-08, 13:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Yes, sireeee.

Troféer. Runkmaterial.
Det luktar seriemördare lång väg.
Har mkt svårt att tro att han inte riggade en mobil och filmade med tanke hur extremt det här är, att hans privata pippande är sparat och främst alla andra överförjävliga filmer på riktiga mord han glott på.
Men dumpat pga det stora sökpådraget?
Undrar om de kollade genom fiskebåten så han inte gömt nåt där, han ville ju ha en egen andaktsstund.
Citera
2018-03-08, 13:09
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Precis. Tror han bundit fast henne liggande. på järnstängerna o satt fast mot golvet.

Eventuellt styckad levande tyvärr är vad jag tror nu.

"Bland andet har man fundet en søgning ca 19 timer før, han sejlede ud med Kim Wall - hvor han har søgt på halshugning, agony - (pine, smerte), . Videoen viser en ukendt kvinde, der ligger og raller, mens hun langsomt får skåret halsen op."

Nej jag tror stående - med händerna bundna vid räckena uppe i taket (som åklagaren bad rätten särskilt notera) och fötterna nere vid golvet.

"Han starter med at vise et foto, hvor man kan se nogle store, aflange hynder, der lå på gulvet i messen. Under dem fandt politiet nogle strop-dele - en orange og en blå - som var fastgjort til gulvet. Samtidig varsler anklageren, at også nogle jernstænger i loftet af ubåden skal bemærkes."
Hynder=kuddar
https://www.bt.dk/krimi/nu-begynder-ubaadssagen-kim-walls-foraeldre-er-ankommet

Här ser man räckena på den - troligen - sista bilden från Nautilus
https://minfil.org/28P9L3dabb/ed3fe69b-a21d-44a7-973c-c7e1c0e7f859.jpeg

Hämtad från: https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/WLeX1g/michael-tog-sista-filmen-inifran-ubaten
Senast redigerad av T34Panzer 2018-03-08 kl. 13:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in