2018-03-08, 10:16
Avslutad
Fick precis på min myndighetspost.
Inga större summor väntas tyvärr, men slipper pröjsa i alla fall.
Citera
2018-03-08, 10:19
Medlem
Skatteplaneringen för 2017 gick sådär. Åkte på en hel del statlig skatt även fast jag försökte vara ledig lite extra. Gick även bet på en del utländsk källskatt... Men får tillbaka drygt 20kkr så är väl synd att klaga.
Citera
2018-03-08, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Vänta tills på fredag om du har skaffat digital brevlåda så får du se Skatteverkets beräkning.
Asså beräknar seriöst skatteverket varenda människas skatt? Hur har de tid och resurser?

Och varför måste man liksom som privatperson godkänna och skriva under den? Alltså förstår inte varför man får böter om man inte vill skriva under den eller glömt skriva under den. Inte direkt så att världen går under. Dessutom har ju skatteverket redan räknat ut min deklaration?

Sorry jag suger på det här.
Citera
2018-03-08, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Asså beräknar seriöst skatteverket varenda människas skatt? Hur har de tid och resurser?

Och varför måste man liksom som privatperson godkänna och skriva under den? Alltså förstår inte varför man får böter om man inte vill skriva under den eller glömt skriva under den. Inte direkt så att världen går under. Dessutom har ju skatteverket redan räknat ut min deklaration?

Sorry jag suger på det här.

Allt fylls inte in automatiskt. T.ex. om du hyrt ut en lägenhet och tjänat 100k extra så är du skyldig att rapportera det.
Citera
2018-03-08, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Allt fylls inte in automatiskt. T.ex. om du hyrt ut en lägenhet och tjänat 100k extra så är du skyldig att rapportera det.
Men varför fyller folk in det då? Hur ska skatteverket märka det?
Citera
2018-03-08, 10:55
Medlem
Kaustis avatar
Fick mitt besked idag jag med. Slutsiffra 0 i personnumret.

Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Men varför fyller folk in det då? Hur ska skatteverket märka det?

Får du inbetalningarna på ditt konto syns det om Skatteverket tittar. Får du pengarna kontant, men din hyresgäst blir lack på dig och har inspelningar/kvitton/andra bevis på betalningen så kan denne sätta dig rejält i skiten för att du tagit emot svarta pengar. För att nämna några av orsakerna.
Citera
2018-03-08, 11:23
Medlem
rockypatel66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Fick mitt besked idag jag med. Slutsiffra 0 i personnumret

Så utskicken är beroende av slutsiffran i personnumret?
Citera
2018-03-08, 11:32
Medlem
Någon som fyller i socialförsäkringsavgifter här?
Står ju att det gäller pensionsavgift bl.a. något säger mig att det ska fyllas i.
Citera
2018-03-08, 12:27
Medlem
Min kom nyss, slutsiffra 2.
Citera
2018-03-08, 12:28
Medlem
Fick mitt besked för drygt en halvtimma sedan, slutsiffra 2 i person nummer.
Citera
2018-03-08, 12:31
Medlem
Nu kom min in till kiva! 21K tillbaka. Fattar inte hur det blev så mycket men men ska inte klaga.
Citera
2018-03-08, 12:38
Medlem
chondropythons avatar
Har slutsiffra 9 så får väl vänta tills imorgon. Ska bli kul att se om det blir glädje eller fiasko
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in