2018-03-07, 20:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det är nog inte så mycket sakfrågan de funderar på. Efter Edvins uppvisning i TR är det nog snarare om det behövs en koll av hans övre regioner.

Det förvånar mig.
Han har gjort den lilla rättspsykiatriska undersökningen? Och vad visade den? Den kanske är vägledande i frågan.

Med tanke på det hemska brott han misstänks för och hans tidigare psykiatriska historia, verkar det det väldigt underligt om det inte görs.
Citera
2018-03-07, 20:08
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asylskanken
Det minsta man kan begära är att dömda endast serveras växtbaserad kost. Tänk hur mycket dessa kostar i skattepengar, då borde de åtminstone få betala tillbaka genom att sluta bidra till ökad miljöförstöring och djurtortyr. Det räcker gott med lidandet de utsatt andra människor för.
Det är rätt tänkt, säger jag som den laktovegetarian jag själv är.
Edvin och alla de andra busarna borde kunna utfodras med enbart vegetariskt käk såsom
sojakorvar, grönsaksbiffar och groddar med mera.
Inte innebärande bara minskning på det du anför ovan, det är dessutom bra för hälsan
och kan desslikes vara jäkligt gott med rätt kryddsättning.
Citera
2018-03-07, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det är rätt tänkt, säger jag som den laktovegetarian jag själv är.
Edvin och alla de andra busarna borde kunna utfodras med enbart vegetariskt käk såsom
sojakorvar, grönsaksbiffar och groddar med mera.
Inte innebärande bara minskning på det du anför ovan, det är dessutom bra för hälsan
och kan desslikes vara jäkligt gott med rätt kryddsättning.

Ja soja lär mjuka upp "tuffingarna" med estrogenet...
Nää det är en myt det här med att soja sänker testosteronet.
Däremot kanske de på köpet tar till sig en gnutta av värderingarna förknippade med vegetarisk kost och blir lite klokare. Sen vad gäller deras hälsa är inte direkt det primära.
Citera
2018-03-07, 20:16
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Så där. Av någon anledning avbröts inspelningen under segmentet då sambon förhördes. Beklagar detta (det var ändå ganska ointressant). Ljudkvalitén i de första två filerna är ganska kass. Slutpläderingen blev dock lyssningsbar och i sin helhet.

https://minfil.org/z87eL4d0b0/B2248-17-Ljud.zip
Otroligt bra!! Tack!

Att det inte blev perfekt spelar ingen roll.

Detta är utmärkt medborgarjournalistik.
Citera
2018-03-07, 20:23
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Så där. Av någon anledning avbröts inspelningen under segmentet då sambon förhördes. Beklagar detta (det var ändå ganska ointressant). Ljudkvalitén i de första två filerna är ganska kass. Slutpläderingen blev dock lyssningsbar och i sin helhet.

https://minfil.org/z87eL4d0b0/B2248-17-Ljud.zip

Tack
Citera
2018-03-07, 20:26
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Efter ha följt både medias rapportering, Flashbacktråden samt läst FUP:en, så tvekar jag till att han är skyldig till mord. Har även mer information som jag inte gått ut med i tråden, som bekräftar mina tankar.
Menar inte att jag är säker på att han är oskyldig, bara att jag tvekar. Tycker inte heller att han är en vettig person, eller att han ska ursäktas för det han erkänner. Tycker däremot inte att han ska bli fistfuckad av staten, om det finns en risk för att han är oskyldig, eller om han är oskyldig till mord.
Forensikerna kan säkert bedöma den risken. Som lekman kan man väl ändå tycka att det är inte så lite otur att endast Edvins DNA har råkat bli kvar t.o.m. på kropparna trots sörjan och INGET okänt DNA någonstans överhuvudtaget.. Fast kumpanerna kanske var klädda som forensiker..

Citat:
Det jag pekar på mest är åklagarens inkompetens och karriärkåthet, hon har inte ens bemödat sig med att kolla upp andra bevis! Vad hände med de 46 oidentifierade fingeravtrycken till exempel, som hittades på många av spritflaskorna. Trots att paret inte drack nämnvärt.
Inget av de oidentifierade fingeravtrycken sitter på på något avgörande vis. Edvin har ju även sagt att de påstådda kumpanerna bar handskar redan före brottsplatsen - inget tyder på att det skulle kunna finnas något av intresse av att spendera en massa skattepengar på att försöka identifiera dem...vilket mest bara hade givit dig ytterligare något att ondgöra dig över.

Citat:
Det mest anmärkningsvärda är att hon inte kollat upp om det kunde funnits fler GM, trots att Edvin var öppen med det redan under polisförhören. Det är hon skyldig till, eftersom en åklagare är skyldig att vara objektiv.
Det där får du allt försöka förklara med direkt sidhänvisning, annars förblir det typ lika trovärdigt som Edvins utsagor om hotbild.

Citat:
Det spelar ingen som helst roll vem jag tror är den största orsaken, till detta. Det som spelar roll är om han mördat eller ej. Efter vad jag tagit del av så går det inte att bevisa, samtidigt så får vi lita på att tingsrätten gör en korrekt bedömning.

Spelar inte heller någon roll. Om jag ser någon bli mördad utanför fönstret, utan att bry mig, så begår jag inte något brott.
Det är ju inte ens likvärdigt - Edvin är högst delaktig i detta och inte på något vis en "statist".
Citera
2018-03-07, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren

Du har en poäng här. Men att de är ledsna och gråter behöver de inget målsägandebiträde för, det förstod vi genom dramat de spelade upp i tingsrätten.

Alltså du har ingen koll men uttalar dig ändå. Jag var på rättegången under det påstådda "dramat". Rättsläkaren berättade i detalj hur kniven förts in i offrens halsar och detaljer kring själva dödandet. En av de anhöriga satt tyst och grät i sina händer en stund, till slut ville denne gå ut och det blev ett litet avbrott på ca 10 sekunder, där åklagaren tillfälligt avbröt en frågeställning av hänsyn.

Så vänligen, sluta snacka så mycket skit.
Precis som andra har sagt i tråden märks det att du är oerhört dåligt insatt i materialet överlag.
Citera
2018-03-07, 20:32
Medlem
GilGrissom82s avatar
Har det framgått någonstans om EG hade något ärende i Linköping efter mordet?

Bortsett från besöket på Texas Longhorn, då. (För i praktiken borde det ha varit smidigare om han käkat på Texas Longhorn i Jönköping, eftersom det väl ligger bättre till på väg hem till Mullsjö. Å andra sidan körde han ju till Borensberg för att ta ut pengar, så därför blev det väl Longhorn i Linköping.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-03-07 kl. 20:40.
Citera
2018-03-07, 20:55
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det kan absolut varit så att han redan hade hunnit binda/tejpa AC först som du säger. Låter inte alls osannolikt. Men om paret tejpats växelvis borde det bara varit munnen och hot om att skada/döda som kunde få henne tyst och inte varna?

Tänk själv vad man skulle SVETTAS när man märkte att det inte håller och att bevisen börjar torna upp sig. Och hur man skulle ha svårt att hålla tårarna tillbaka (skulle det gå?) när man fick höra hur offren fått lida och när man såg anhöriga bryta ihop? Och när man blev anklagad för att var den som utfört allt detta och om man var oskyldig? Skulle man inte bedyra sin oskuld i varannan mening?

Då säger man väl inte:

" ”Om jag hade mördat så skulle jag ju inte gå och käka en stek efteråt”."

https://norrkopingnews.se/blaljus/bisarra-livet-efter-morden-tittade-pa-nicke-nyfiken/

Va? Nä, det uttalandet är helt bisarrt. Man säger naturligtvis inte det. Så tänker inte en normalt tänkande människa. Man säger bara att man aldrig, aldrig skulle kunna göra något sådant mot någon människa. Vem tänker på steken efteråt? Låter som att OM jag mördar, då tappar jag aptiten
För jag är känslig....

Du har så rätt. Tror också att 1:a förhören stämmer nog ganska bra överens med händelseförloppet, fram till brottet. Jag tror samma scenario som er.

Sen är jag också alldeles överväldigad hur lugn och metodisk, och iskall han kan vara. Ska inte psykologisera men man blir alldeles förbluffad att han inte bryter ihop och Men JAG GJORDE INTE DETTA och vara mer känslomässig inför vad han är misstänkt för. När han svara är det som han repeterar en pjäs och läser manus. Jag förstår inte, men tror inte det går att förstå iof.

Och sen maten, att han äter när han är stressad är ju belagt, även i Göteborg gick han ju på Mc Donalds när han hade haft tankar på att döda sin kollega/chef .

FUP L2 sid 32.

Citat:
Citera
2018-03-07, 20:59
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Har det framgått någonstans om EG hade något ärende i Linköping efter mordet?

Bortsett från besöket på Texas Longhorn, då. (För i praktiken borde det ha varit smidigare om han käkat på Texas Longhorn i Jönköping, eftersom det väl ligger bättre till på väg hem till Mullsjö. Å andra sidan körde han ju till Borensberg för att ta ut pengar, så därför blev det väl Longhorn i Linköping.

Lite osäker men har för mig att misstänkt sagt att han vet inte varför han hamnade i Borensberg.

Och sen kan man ju spekulera att han inte ville närma sig hemmet när han tar ut pengar i bankomaten med kort vars ägare ligger döda på en gård. Jag vet inte.

Jag tänker också på hur misstänkt varit efter han varit inblandad i ett rån, där 2 personer blivit tejpade och brutalt knivskurna. Enligt han själv är allt som vanligt, jag var trygg. Fastän han varit inblandad i ett grovt brott, han har fått hot emot sig från Mattias, som tillhör ett farligt kriminellt gäng och hotat hela hans familj.

Oavsett är hans beteende helt galet..
Senast redigerad av sanne 2018-03-07 kl. 21:09.
Citera
2018-03-07, 21:01
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imroroyo
Alltså du har ingen koll men uttalar dig ändå. Jag var på rättegången under det påstådda "dramat". Rättsläkaren berättade i detalj hur kniven förts in i offrens halsar och detaljer kring själva dödandet. En av de anhöriga satt tyst och grät i sina händer en stund, till slut ville denne gå ut och det blev ett litet avbrott på ca 10 sekunder, där åklagaren tillfälligt avbröt en frågeställning av hänsyn.

Så vänligen, sluta snacka så mycket skit.
Precis som andra har sagt i tråden märks det att du är oerhört dåligt insatt i materialet överlag.
Dramat utspelade sig alla andra dagar också. Var du där då med?
Citera
2018-03-07, 21:03
Medlem
Jag har inte följt det hela så noga, men hade han själv ringt och larmat Ambulans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in