Citat:
Ursprungligen postat av
Tryckkokaren
Efter ha följt både medias rapportering, Flashbacktråden samt läst FUP:en, så tvekar jag till att han är skyldig till mord. Har även mer information som jag inte gått ut med i tråden, som bekräftar mina tankar.
Menar inte att jag är säker på att han är oskyldig, bara att jag tvekar. Tycker inte heller att han är en vettig person, eller att han ska ursäktas för det han erkänner. Tycker däremot inte att han ska bli fistfuckad av staten, om det finns en risk för att han är oskyldig, eller om han är oskyldig till mord.
Forensikerna kan säkert bedöma den risken. Som lekman kan man väl ändå tycka att det är inte så lite otur att endast Edvins DNA har råkat bli kvar t.o.m. på kropparna trots sörjan och INGET okänt DNA någonstans överhuvudtaget.. Fast kumpanerna kanske var klädda som forensiker..
Citat:
Det jag pekar på mest är åklagarens inkompetens och karriärkåthet, hon har inte ens bemödat sig med att kolla upp andra bevis! Vad hände med de 46 oidentifierade fingeravtrycken till exempel, som hittades på många av spritflaskorna. Trots att paret inte drack nämnvärt.
Inget av de oidentifierade fingeravtrycken sitter på på något avgörande vis. Edvin har ju även sagt att de påstådda kumpanerna bar handskar redan före brottsplatsen - inget tyder på att det skulle kunna finnas något av intresse av att spendera en massa skattepengar på att försöka identifiera dem...vilket mest bara hade givit dig ytterligare något att ondgöra dig över.
Citat:
Det mest anmärkningsvärda är att hon inte kollat upp om det kunde funnits fler GM, trots att Edvin var öppen med det redan under polisförhören. Det är hon skyldig till, eftersom en åklagare är skyldig att vara objektiv.
Det där får du allt försöka förklara med direkt sidhänvisning, annars förblir det typ lika trovärdigt som Edvins utsagor om hotbild.
Citat:
Det spelar ingen som helst roll vem jag tror är den största orsaken, till detta. Det som spelar roll är om han mördat eller ej. Efter vad jag tagit del av så går det inte att bevisa, samtidigt så får vi lita på att tingsrätten gör en korrekt bedömning.
Spelar inte heller någon roll. Om jag ser någon bli mördad utanför fönstret, utan att bry mig, så begår jag inte något brott.
Det är ju inte ens likvärdigt - Edvin är högst delaktig i detta och inte på något vis en "statist".