2018-03-07, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Jag kräktes upp lite i munnen när jag läste sidan.

Den journalisten är partisk, så det sjunger om det!

Hon är helt sanslöst dum i huvudet! På riktigt.
Hur kan en journalist, anställd av statliga SVT, sitta och påstå sådana saker om en misstänkt, innan han ens blivit dömd!

Jag blir fan mörkrädd.

E har ju erkänt att det var en lögn...att han ljög om flera saker för sambon.
Därför skriver hon så.

Sen jobbar hon på Sveriges Radio, inte SVT.
Citera
2018-03-07, 18:57
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker
... eller inte.

Tror du på allvar på abolition för Edvin S?
Vad har abolition med saken att göra?

Citat:
Då kan jag ju bara meddela dig att du är rätt ensam om det.
Exakt lika ensam som när han (Edvin) var när han utförde morden i Mjölby.

Hans fantasifoster till medhjälpare som han krånglat ihop i sin vridna hjärna - är bara just det fantasifoster.

Fettot från Mullsjö är en psycho killer. Varken mer eller mindre.
Det är jag definitivt inte ensam om. Men det avgör varken du eller jag, utan tingsrätten.
Citat:
För vem fan i hela friska helvetet skulle hux flux ens tänka tanken på att åka ut till bushen utanför Linköping för att lustmörda ett gammalt par för ynka 15,000 papp!?
Exakt. Detta talar även till Edvins fördel.

Citat:
... men han (Edvin) satte ju ändå Mullsjö i svenskarnas medvetande. Alltid något.

Eller snarare då kanske inte ...
Haha ja, Mullsjö har honom att tacka för att de blev satta på kartan
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men målsägandebiträdet ska väl inte hjälpa åklagaren med fakta och bevis, utan ta vara på målsägandens intressen och yrka på skadestånd? Där har väl anhörigas känslor och liv och hur det har påverkats av dådet stor betydelse? Kan ha missuppfattat målsägandebiträdets roll.
Du har en poäng här. Men att de är ledsna och gråter behöver de inget målsägandebiträde för, det förstod vi genom dramat de spelade upp i tingsrätten.
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Jag kom att tänka på de personer från Vrigstad-trakten som fanns i utredningen tidigare,
Kan dessa två vara EG:S vänner som han skjutsade på för de kanske inte hade rent mjöl i påsen eftersom de var misstänkta ett tag.Eller är dom avförda till 100%
De har ingen koppling till Edvin, enligt åklagaren.
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Den kommer de säkert att köpa. Speciellt hans utläggning om att begå det perfekta mordet.
Hur tingsrätten resonerar får vi se i morgon.
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Du anser alltså att Edvin mycket möjligt kan ha åkt till Sundsvall den 11 juni 2017?
Jag menar att en journalist inte ska ta ställning till om en misstänkt ljuger eller ej, utan rapportera objektivt.

Hon är så subjektiv i sitt återberättande att Nordkoreas journalister blir gröna av avundsjuka.
Citera
2018-03-07, 19:00
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theplanet
E har ju erkänt att det var en lögn...att han ljög om flera saker för sambon.
Därför skriver hon så.

Sen jobbar hon på Sveriges Radio, inte SVT.
SR och SVT ägs av samma kommunistiska statliga bolag.

Hon ska fortfarande rapportera objektivt. För vanliga läsare framstår hennes rapportering som ren idioti. Ska kolla igenom den och se om det räcker för en anmälan. Jävla sosserapportering.
Citera
2018-03-07, 19:09
Medlem
Citat:
SR och SVT ägs av samma kommunistiska statliga bolag.

Hon ska fortfarande rapportera objektivt. För vanliga läsare framstår hennes rapportering som ren idioti. Ska kolla igenom den och se om det räcker för en anmälan. Jävla sosserapportering.
SVT och SR är två olika bolag och ägs inte av staten, bara så du vet. Men jag ska inte skriva mer om det då det är OT, du får googla själv.

Jag kan förstå att det uppfattades av läsare som inte var på plats att hon drog en egen slutsats. Därför försökte jag förtydliga. Det var enligt E’s egna ord som det var en lögn.

Jag ska inte försvara henne men det är fan inte lätt att få med allt och återge en exakt bild. Om man undrar över något i rapporteringen kan man väl ställa frågor till reportern ist för att smutskasta här
Citera
2018-03-07, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, låter lite bättre! Tack!

Blev lite orolig. Särskilt som SR rapportör, Therese Edin tyckte efter ha läst FUP att var hon övertygad om hans skuld till morden, medan efter rättegången har hon blivit mer tveksam. Att han verkat tydlig, snabb och inte osäker på sina svar.

Några på tråden som varit på rättegången har ju sagt detsamma.

Blir även besviken på att varken tejpningen med den kvarblivna handskbiten eller den kladdiga vätska som skoavtrycket lämnat kunnat visa innehålla blod.

Finns något som helst bevis på att han mördat paret? Inget utom en osannolik tillrättalagd historia allteftersom bevis lagts fram. En mängd indicier, men räcker det för mord??

Det är nog inte så mycket sakfrågan de funderar på. Efter Edvins uppvisning i TR är det nog snarare om det behövs en koll av hans övre regioner.
Citera
2018-03-07, 19:29
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är sånt som rätten ska försöka bedöma. De lär lägga de intrycken till övriga de får av allt annat.
Angående Edvins påstådda psykos, kolla FUP Tilläggsprotokoll 2..
Citera
2018-03-07, 19:31
Medlem
Grandiosos avatar
"Sambon berättar nu att den misstänkte var trött då han kom hem efter att ha varit i Mantorp, hon berättar även att han tiden efter var på bra humör och mått bra"
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/misstankte-24-aringen-hors-igen

Ja, det "dagsverket" tog väl på krafterna förstås.
Att han sedan tiden efter händelserna i Mantorp ska ha mått prima, vad blottlägger det?
Jo, att hans illdåd inte kom vid honom, han berördes inte ett skvatt av det onda han gjort
mot andra. Inte förföljd av några samvetskval direkt. Nån ånger, skuld eller skam.

Han hade slutligen satt i verket en länge närd mordfantasi, visat för sig själv att han verkligen
vågade, upphört med att vela om saken och kommit till skott, och då kunde han
inte vara annat än nöjd och rent stolt över sig själv och sin handlingskraft.
Och det strålade ut från honom i det att man läste av honom som klart välmående till sinnes.
Samtidigt sett till att "rädda ekonomin" därhemma för ett bra tag.
Räkningar som annars kanske blivit svåra att få betalda var det nu inga problem med
och stålar skulle väl bli över så att han kunde unna sig några extra feta burgare den
närmaste tiden ihop med en hög med Fanta.
Hade killen fått fortsätta vara på fri fot och haft samma föga hälsosamma livsstil så hade
han legat bra till för en hjärtinfarkt innan han ens uppnått 30 år.
Så det som nu hände honom, att han åkte fast till slut och ska tillbringa de närmaste
decennierna bakom lås och bom, kan mycket väl ha räddat hans liv.
För fettdrypande hamburgare och halva oxar och står väl knappast på den dagliga menyn
därinne på Kumla eller Tidaholmsanstalten eller var han nu hamnar någonstans...
Senast redigerad av Grandioso 2018-03-07 kl. 19:51.
Citera
2018-03-07, 19:36
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Så du menar att om man inte anser att en statligt anställd journalist, betalad med mina skattepengar inte sköter sitt jobb, då är man en rättshaverist?

Ganska utmärkt? Tycker du skriver ganska mycket saker utan att tänka dig för, ganska mycket.
Lika insiktsfullt av dig som vanligt..

Du kallade tidigare detta ärende för en cirkus bekostad av skattepengar..

En liten fråga.. Vem anser du vara den största orsaken till detta?
(Liten följdfråga.. Anser du att Edvin har gjort något för att stävja det?)
Citera
2018-03-07, 19:44
Medlem
Citat:
Både SR och SVT ägs av Förvaltningsstiftelsen, som dessutom äger Radiotjänst. Förvaltningsstiftelsen styrs av staten, uppenbarligen. Onödig diskussion.

Men om SR inte har någon vettig journalist att sätta på liverapporteringen, kanske de inte ska sätta någon där alls? Corren.se har troligtvis inte alls samma budget att röra sig inom, men de gör en utmärkt rapportering. Med två reportrar på plats dessutom.

Nu får du googla igen.
Mm, klart det är lättare för Corren när de är två reportrar. Håller med dig om att de har rapporterat utmärkt. Men som sagt klart lättare när de är två. Sluta hacka på reportern och kom inte med fler felaktiga uppgifter.
Citera
2018-03-07, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
För fettdrypande hamburgare och halva oxar och står väl knappast på den dagliga menyn
därinne på Kumla eller Tidaholm eller var han nu hamnar någonstans...

Det minsta man kan begära är att dömda endast serveras växtbaserad kost. Tänk hur mycket dessa kostar i skattepengar, då borde de åtminstone få betala tillbaka genom att sluta bidra till ökad miljöförstöring och djurtortyr. Det räcker gott med lidandet de utsatt andra människor för.
Citera
2018-03-07, 19:53
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Lika insiktsfullt av dig som vanligt..
Ok

Citat:
Du kallade tidigare detta ärende för en cirkus bekostad av skattepengar..
Det kan vara det, ja.

Efter ha följt både medias rapportering, Flashbacktråden samt läst FUP:en, så tvekar jag till att han är skyldig till mord. Har även mer information som jag inte gått ut med i tråden, som bekräftar mina tankar.
Menar inte att jag är säker på att han är oskyldig, bara att jag tvekar. Tycker inte heller att han är en vettig person, eller att han ska ursäktas för det han erkänner. Tycker däremot inte att han ska bli fistfuckad av staten, om det finns en risk för att han är oskyldig, eller om han är oskyldig till mord.

Det jag pekar på mest är åklagarens inkompetens och karriärkåthet, hon har inte ens bemödat sig med att kolla upp andra bevis! Vad hände med de 46 oidentifierade fingeravtrycken till exempel, som hittades på många av spritflaskorna. Trots att paret inte drack nämnvärt.
Det mest anmärkningsvärda är att hon inte kollat upp om det kunde funnits fler GM, trots att Edvin var öppen med det redan under polisförhören. Det är hon skyldig till, eftersom en åklagare är skyldig att vara objektiv.

Citat:
En liten fråga.. Vem anser du vara den största orsaken till detta?
Det spelar ingen som helst roll vem jag tror är den största orsaken, till detta. Det som spelar roll är om han mördat eller ej. Efter vad jag tagit del av så går det inte att bevisa, samtidigt så får vi lita på att tingsrätten gör en korrekt bedömning.
Citat:
(Liten följdfråga.. Anser du att Edvin har gjort något för att stävja det?)
Spelar inte heller någon roll. Om jag ser någon bli mördad utanför fönstret, utan att bry mig, så begår jag inte något brott.
Citera
2018-03-07, 20:00
Medlem
herrgurkas avatar
Så där. Av någon anledning avbröts inspelningen under segmentet då sambon förhördes. Beklagar detta (det var ändå ganska ointressant). Ljudkvalitén i de första två filerna är ganska kass. Slutpläderingen blev dock lyssningsbar och i sin helhet.

https://minfil.org/z87eL4d0b0/B2248-17-Ljud.zip
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in