2018-03-03, 00:31
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Han är såklart också "skribent" på SweGot. Bara att surfa in på deras hemsida och kolla längst ner eller sidebaren. Där har de listat alla "skribenter" de har, i.e. DFSs styrelse + Björn.

Mmm klicka på hans profil och skåda hans bidrag. Inte en enda artikel skriven.
Undrar hur länge han kan dra omkring med ursäkten ”jag svarar på mail hela dagarna” innan resten av gänget tröttnar.

De 3-4 gånger jag mailat Conrad om de mest enkla sakerna, så har det tagit över en månad innan svar kommit.

Stackarn måste vara överöst med hundratals mail om dagen som han ligger i.
Citera
2018-03-03, 00:42
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Mmm klicka på hans profil och skåda hans bidrag. Inte en enda artikel skriven.
Undrar hur länge han kan dra omkring med ursäkten ”jag svarar på mail hela dagarna” innan resten av gänget tröttnar.

De 3-4 gånger jag mailat Conrad om de mest enkla sakerna, så har det tagit över en månad innan svar kommit.

Stackarn måste vara överöst med hundratals mail om dagen som han ligger i.
Ja, känns som att vissa i gänget kommer tröttna de på som bara är freeloaders. Å andra sidan kanske det finns deg i DFS att ta av så att det räcker och blir över till alla, så att de inte behöver kivas över några brödsmulor. Eller annars kanske ersättningsmodellen är prestationsberoende, vilket innebär att Motgift via Magnus skulle kamma hem majoriteten av kulor.

Men håller med om att det är komiskt att t.ex. Conrad är skribent på sidan när han aldrig har skrivit något tidigare eller verkar ha ambitionen att göra det nu heller. Känns bara som en ursäkt för att lyfta deg ur DFS.
Citera
2018-03-03, 02:26
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Han är såklart också "skribent" på SweGot. Bara att surfa in på deras hemsida och kolla längst ner eller sidebaren. Där har de listat alla "skribenter" de har, i.e. DFSs styrelse + Björn.

Ok, tack. Missat den detaljen trots viss uppmärksamhet i ämnet från undertecknads sida.
Bara att med olidlig spänning invänta på den stora leveransen då...

.
Citera
2018-03-03, 03:56
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Grankvist
Styrelsemedlemmar i DFS uttrycker sig positivt om integration och stödjer SD och dess assimilerinsgpolitik, Nordisk Ungdom talar också om assimilering, så vad "ett etniskt homogent Sverige" betyder och hur framtidsvisionerna ser ut kan verkligen diskuteras. AfS vet man ingenting om (åtminstone har jag inte sett något program) men det leds av uteslutna sverigedemokrater vilket bara det inte bådar gott.
Men sluta ljug någon gång ditt lilla propagandatroll. Dina fabler har redan blivit motbevisade tidigare i tråden och vem som helst med bara en gnutta hederlighet förstår att du bara sitter och hittar på saker.
Citat:
Ursprungligen postat av KameradPosten
Det där stämmer ju inte. Är inte helt 100 på vad I&C tycker i frågan då jag inte riktigt följt dem, men Motgift-delen av DFS styrelse har ju länge haft parollen "Internera, Deportera, Repatriera". Ganska klar motsats till integration/assimilation. NU har, av vad jag kan döma, även de ett klart biologiskt perspektiv på svenskhet.
Enligt de källor jag har så laddar AfS inför riksdagsvalet, Kasselstrand bekräftade även detta i en intervju med Altinget. Men har inte själv sett något partiprogram eller någon form valrörelse än så vi får väl vänta och se vad det blir av det hela.
Du har såklart helt rätt i vad du skriver. Att DfS skulle vara för assimileringspolitik har ingen förankring i verkligheten öht. Att säga att DfS är för assimilering är ungefär lika judaiserat efterblivet som att påstå att NMR är för assimilering eftersom de hyllar utomeuropén Bechir Rabani.
Citera
2018-03-03, 04:44
Medlem
Mr.Grankvists avatar
Citat:
Det där stämmer ju inte. Är inte helt 100 på vad I&C tycker i frågan då jag inte riktigt följt dem, men Motgift-delen av DFS styrelse har ju länge haft parollen "Internera, Deportera, Repatriera". Ganska klar motsats till integration/assimilation. NU har, av vad jag kan döma, även de ett klart biologiskt perspektiv på svenskhet.
Enligt de källor jag har så laddar AfS inför riksdagsvalet, Kasselstrand bekräftade även detta i en intervju med Altinget. Men har inte själv sett något partiprogram eller någon form valrörelse än så vi får väl vänta och se vad det blir av det hela.

Stämmer det inte?

Jag skrev inte att samtliga i styrelsen har uttryckt sig positivt om integration, men Ingrid Carlqvist, som är styrelsemedlem i DFS, har på Twitter uttryckt sig positivt om nya integrationsförslag och I&C förklarade i deras podd att SD är Sveriges enda hopp.

Här är en länk till Ingrids tweet:

https://twitter.com/ingridcarlqvist/status/940303190033133568

NU talar i deras program om assimilering:

Citat:
Säkra gränserna. En seriös politisk diskussion kan inte ta sin början förrän våra gränser är säkra. Illegala, kriminella utlänningar, terrorister och islam har inte här att göra. Gränserna måste stängas omedelbart, bidrag måste strypas och krav på skötsamhet, laglydighet och kulturell assimilering måste ställas i kombination med att ett återvandringsprogram, baserad på positiv uppmuntran etableras.

https://www.skandinaviskaforbundet.se/programforklaring/
Citera
2018-03-03, 04:52
Medlem
Mr.Grankvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Men sluta ljug någon gång ditt lilla propagandatroll. Dina fabler har redan blivit motbevisade tidigare i tråden och vem som helst med bara en gnutta hederlighet förstår att du bara sitter och hittar på saker.Du har såklart helt rätt i vad du skriver. Att DfS skulle vara för assimileringspolitik har ingen förankring i verkligheten öht. Att säga att DfS är för assimilering är ungefär lika judaiserat efterblivet som att påstå att NMR är för assimilering eftersom de hyllar utomeuropén Bechir Rabani.

Mer tröttsamt svammel från dig. Fattar inte vad du får ut av att ljuga så där.

Mitt påstående om att det finns personer i DFS-styrelsen som har uttryckt sig positivt om integration är ingen lögn. Läs själv på Ingrids twitterkonto:

Att NU talar om assimilering är inte heller någon lögn:

Citat:
Säkra gränserna. En seriös politisk diskussion kan inte ta sin början förrän våra gränser är säkra. Illegala, kriminella utlänningar, terrorister och islam har inte här att göra. Gränserna måste stängas omedelbart, bidrag måste strypas och krav på skötsamhet, laglydighet och kulturell assimilering måste ställas i kombination med att ett återvandringsprogram, baserad på positiv uppmuntran etableras.

https://www.skandinaviskaforbundet.se/programforklaring/
Citera
2018-03-04, 03:30
Medlem
KameradPostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Grankvist
Stämmer det inte?

Jag skrev inte att samtliga i styrelsen har uttryckt sig positivt om integration, men Ingrid Carlqvist, som är styrelsemedlem i DFS, har på Twitter uttryckt sig positivt om nya integrationsförslag och I&C förklarade i deras podd att SD är Sveriges enda hopp.

Här är en länk till Ingrids tweet:

NU talar i deras program om assimilering:

Kan varken bekräfta eller dementera att Ingrid skulle yttrat sig om SD som "Sveriges enda hopp" då jag inte lyssnar på deras podcast, men hade hon verkligen haft den övertygelsen att Sverigedemokraterna skulle vara den enda lösningen hade hon nog inte varit med och grundat DFS, tänker jag rent spontant.
Sedan till NU, med tanke på att de förespråkar återvandring i samma citat så misstänker jag att det inte är att svennefiera negrer de syftar på med "assimilation".
Citera
2018-03-04, 04:42
Medlem
Citat:
Kan varken bekräfta eller dementera att Ingrid skulle yttrat sig om SD som "Sveriges enda hopp" då jag inte lyssnar på deras podcast, men hade hon verkligen haft den övertygelsen att Sverigedemokraterna skulle vara den enda lösningen hade hon nog inte varit med och grundat DFS, tänker jag rent spontant.

Fast det där håller faktiskt inte.
Hon var absolut sagt att SD är Sveriges enda hopp, gång på gång.

Så sent som 10 Januari i år senast vad jag vet (lyssnar inte längre)...vilket fick Nordfront att uppmärksamma detta.
https://www.nordfront.se/ingrid-conrad-sverigedemokraterna-ar-sveriges-enda-hopp.smr
Länk till podden med tidsangivelse till uttalandena i länken ovan.

"Krossar man SD så krossar man Sverige"😮
"SD är det sista lilla hoppet vi har" etc.
Conrad nickar med som vanligt.

Alltså nästan 2 månader efter att man ha dragit igång DFS kommer de med utspel som detta.

I&C är ett par ideologiska virrpannor till kappvändare.

"Detta är inte en ny mediasatsning" haha good one Dan....😂
Jag är övertygad om att I&C kommer att bli rövknullade av Dan i detta..."projekt".
Citera
2018-03-04, 11:44
Medlem
adolf512s avatar
Dan är inte dum, han vet mycket väl vad han hållet på med och det hela är smart utformat för att han ska få in max med pengar
-inget direkt program(finns mindre att kritisera då).
-tar 6 månader innan man får veta att man inte blir invald i kompisgänget "aktiva medlemmar".
-de tar in I&C för att få många av deras lyssnare att ansluta sig.

Är lite imponerad faktiskt, han är mycket smartare än alla i smr:s ledning.
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Jag är övertygad om att I&C kommer att bli rövknullade av Dan i detta..."projekt".
Kanske bokstavligt talat också tror hon hade velat det men frågan är om dan är på?
Citera
2018-03-04, 12:05
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Dan är inte dum, han vet mycket väl vad han hållet på med och det hela är smart utformat för att han ska få in max med pengar
-inget direkt program(finns mindre att kritisera då).
-tar 6 månader innan man får veta att man inte blir invald i kompisgänget "aktiva medlemmar".
-de tar in I&C för att få många av deras lyssnare att ansluta sig.

Är lite imponerad faktiskt, han är mycket smartare än alla i smr:s ledning.

Kanske bokstavligt talat också tror hon hade velat det men frågan är om dan är på?

Skulle inte Dan och Magnus flytta hem i februari?
Citera
2018-03-04, 14:11
Medlem
Mr.Grankvists avatar
Citat:
Sedan till NU, med tanke på att de förespråkar återvandring i samma citat så misstänker jag att det inte är att svennefiera negrer de syftar på med "assimilation".

Kan tillägga att NU sedan 2010 fram till i år har uttalat sitt stöd till SD. Under en direktsänd debatt på Motgift under valvakan inför förra valet konstaterade Patrik Forsén att det var strunt samma att SD inte driver en etnisk politik och att om han skulle bilda ett eget parti så skulle det vara ett SD-liknande sådant.
Jag läser inte in en ideologisk principfasthet kring ras/etnicitet hos den här gruppen.
Citera
2018-03-04, 14:36
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Skulle inte Dan och Magnus flytta hem i februari?
Dan var nyligen i Sverige för att skriva på avtalet för sin lya. Vet ej var den ligger. Men jag utgår ifrån att det är Svenskarnas Hus eller att det ligger nära det. Känns nämligen givet att Motgift kommer utnyttja Svenskarnas Hus som antingen en medlemsbetald bostad eller studio.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in