2018-03-05, 19:35
Medlem
Bushsweedes avatar
Citat:
Många har redan imponerats av den heltäckande nyhetsrapporteringen, de djuplodande kulturartiklarna och de exklusiva intervjuerna. Men vet du vad?
Vi har bara börjat.

AAAAAAHA HA HA HA...

Satan vilken blåsning folk gått på.

Jag skiter i om de här halvfigurerna vill blåsa dumt folk på pengar. Scammers finns överallt. Det stora problemet är att de här lakejerna inriktar sig på och splittrar de genuint nationella och oroliga svenskarna och skapar ännu en orsak för nyvaket folk att dra öronen åt sig från att engagera sig i genuina projekt för Sveriges framtid och överlevnad..
Allt för sin egen plånboks skull.
AFS och Svegot = SD 2.0

Helvete vad besviken man blir på dessa charlataner och narcissister.
Citera
2018-03-05, 20:26
Medlem
Har sett dig göra inlägg här och var i den här tråden och du har då varit positiv till DfS. Vad har fått dig att skriva mer kritiskt om initiativet? Ursäkta om jag är för framfusig, är bara nyfiken.
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Föreningens namn var känt sedan tidigare, när DFS presenterades. Men vid den tidpunkten glömde de nämna tidningen på presskonferensen. Undrar varför... Nästan som att de inte ville avskräcka potentiella DFS-medlemmar och för att Dan hade lovat att det inte var ett nytt mediaprojekt.

Räcker att prenumerera på Swegot om du vill ta del av poddarna. Med DFS vet jag inte var man får; det är snarare för att finansiera Swegot utan att få något tillbaka.
Citera
2018-03-05, 20:36
Medlem
Vill minnas att Jonas De Geer resonerade ganska vettigt i Me ne frego om DfS (jag struntar i hans personliga konflikt med Motgift även om den historien verkar innehålla en del märkligheter och inte bara från JDG's sida). Han menade att den storm av medlemmar som ägde rum i samband med lanseringen av projektet verkade bero på en sorts desperation och att DfS, i synnerhet Eriksson och Söderman, ägnar sig åt att profitera på desperationen som många svenskar har idag när man hungrar efter något initiativ.

Samtidigt påpekade han det orimliga i att vissa möjligen tror att folk har lust att resa hur långt som helst bara för att träna på gym eller dricka kaffe, för DfS har väl knappast bara sympatisörer i Göteborg, Stockholm eller någon annan storstad? Jag kände redan där att De Geer hade en klar poäng och sedan förefaller hans konflikt med Motgift fullkomligt ointressant, åtminstone för mig.
Citera
2018-03-05, 21:45
Bannlyst
Sågningen av dfs är verkligen total här i tråden. Ska bli mycket intressant att följa detta. Precis allt talar ju för total katastrof. Det intressanta är ju snarare efterspelet. Samtliga inblandade kan ju gå till arbetsförmedlingen om det inte blir något hus.
Citera
2018-03-05, 22:42
Medlem
Bushsweedes avatar
Supermediasatsningen av episka mått Svegot hade "direkt" sändning från Alternativ för Sverige lanseringen på Motgifts Youtubekanal..

Man "lånade" AFS egna Youtubesändning och hade Svegots alldeles egna stjärnmurvel skjutjärnsdiktatorIngrid på plats via mobilen för intervju..
Tyvärr blev det ingen intervju i "direktsändning" eftersom Kasselstrand helt enkelt hade fullt upp med intervjuer i mer *host* etablerade medier vilket ledde till missnöjt grymtande i "Svegotstudion"..

Se upp SVT, snart blir ni utspelade av Svegot´s supertoppade journalistkår bestående av pyramidskojjare som knappt kan uttala normala ortsnamn utan att snubbla på sin egen tunga..

Vilka lirare..
Citera
2018-03-05, 22:57
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Alfredsson
Har sett dig göra inlägg här och var i den här tråden och du har då varit positiv till DfS. Vad har fått dig att skriva mer kritiskt om initiativet? Ursäkta om jag är för framfusig, är bara nyfiken.
DFS har jag varit positiv ja. Det är Svegot jag inte alls gillar av flera anledningar:

1. Föreningen heter juridiskt sett SVEGOT-DFS. Så när de höll presskonferens i höstas om DFS så visste alla inblandade att slutmålet var Svegot. Men uppenbarligen valde de att inte avslöja det.

2. Svegot startades igång utan något beslut eller diskussion med DFS-medlemmarna. Vad är vitsen med en medlemsinfluerad förening om Dan Eriksson kan sitta och suga på karameller i hemlighet och själv bestämma när föreningen ska starta en tidning?

3. Svegots redaktion utgörs av DFSs styrelse i mångt och mycket. Det är uppenbart att det kommer finns ett egenintresse i att fortsätta skyffla in pengar från DFS in i Svegot.

4. Hur de fakturerar sig själva är komiskt. DFS (Dan och Magnus) kommer alltså betala löner till Svegot (Dan och Magnus), och Svegot kommer betala produktionsbolaget Motgift (Dan och Magnus) för deras produktioner.

5. Projekten står inte längre på sina egna ben. Svegot kan blöda pengar hur mycket det vill, så länge som det kan mjölka och dränera DFS. Bättre vore om det var helt åtskilda projekt, så att Svegot kan gå i konkurs när det visar sig att ingen vill betala för skiten.

6. Vad för journalistik ska de producera? De sitter ju bara på sin kammare och gör rewrites på andras artiklar. "Blog spam" kallas det.

7. Dan sa inför presskonferensen att det inte rörde sig om ett nytt mediaprojekt. Men Svegot är ju t.o.m. i föreningens namn.

8. Tidningen ser tråkig och oinspirerad ut och saknar helt charmen som en gång fanns på Motgift, när de fortfarande hade Jonas De Geer och forumet kvar.

9. Föreningen tappar fokus. Det finns ingen anledning till att föreningen måste driva en tidning. Låt DFS fokusera på att bygga eller köpa huset (som redan verkar ha försenats till 2019).

10. Tidningar finns det redan att gödsla med. Vad för unikt kan Svegot komma med?

Personligen är jag bra trött på nya alternativa tidningar och opinionsbildare. Hade Svegot stått på egna ben hade jag inte brytt mig, utan bara ignorerat projektet. Men problemet är att jag gillar idén med DFS, och så har de perverterat hela föreningen med en ny hjärtlös mediasatsning. De kan gärna leka tidning om de vill, men lämna det utanför DFS I sådana fall.
Senast redigerad av Run3 2018-03-05 kl. 23:10.
Citera
2018-03-05, 23:07
Medlem
Citat:
DFS har jag varit positiv ja. Det är Svegot jag inte alls gillar av flera anledningar:

1. Föreningen heter juridiskt sett SVEGOT-DFS. Så när de höll presskonferens i höstas om DFS så visste alla inblandade att slutmålet var Svegot. Men uppenbarligen valde de att inte avslöja det.

2. Svegot startades igång utan något beslut eller diskussion med DFS-medlemmarna. Vad är vitsen med en medlemsinfluerad förening om Dan Eriksson kan sitta och suga på karameller i hemlighet och själv bestämma när föreningen ska starta en tidning?

3. Svegots redaktion utgörs av DFSs styrelse i mångt och mycket. Det är uppenbart att det kommer finns ett egenintresse i att fortsätta skyffla in pengar från DFS in i Svegot.

4. Hur de fakturerar sig själva är komiskt. DFS (Dan och Magnus) kommer alltså betala löner till Svegot (Dan och Magnus), och Svegot kommer betala produktionsbolaget Motgift (Dan och Magnus) för deras produktioner.

5. Projekten står inte längre på sina egna ben. Svegot kan blöda pengar hur mycket det vill, så länge som det kan mjölka och dränera DFS. Bättre vore om det var helt åtskilda projekt, så att Svegot kan gå i konkurs när det visar sig att ingen vill betala för skiten.

6. Vad för journalistik ska de producera? De sitter ju bara på sin kammare och gör rewrites på andras artiklar. "Blog spam" kallas det.

7. Dan sa inför presskonferensen att det inte rörde sig om ett nytt mediaprojekt. Men Svegot är ju t.o.m. i föreningens namn.

8. Tidningen ser tråkig och oinspirerad ut och saknar helt charmen som en gång fanns på Motgift, när de fortfarande hade Jonas De Geer och forumet kvar.

Personligen är jag bra trött på nya alternativa tidningar och opinionsbildare. Hade Svegot stått på egna ben hade jag inte brytt mig, utan bara ignorerat projektet. Men problemet är att jag gillar idén med DFS, och så har de perverterat hela föreningen med en ny hjärtlös mediasatsning. De kan gärna leka tidning om de vill, men lämna det utanför DFS I sådana fall.
Lite så jag känner också. När jag betalade för DFS så betalade jag för ett svenskarnas hus och en framtidsvision för svenskar.
Jag betalade inte för ännu en mediasatsning för motgiftskoncernen.
Citera
2018-03-06, 08:13
Bannlyst
Citat:

9. Föreningen tappar fokus. Det finns ingen anledning till att föreningen måste driva en tidning. Låt DFS fokusera på att bygga eller köpa huset (som redan verkar ha försenats till 2019).

10. Tidningar finns det redan att gödsla med. Vad för unikt kan Svegot komma med?

Hur du kan gilla DFS förstår jag förvisso inte. Vad är det du gillar med det? Svenskarnas hus?
Om swegot inte lyfter lägger de ju bara ner skiten. Det är ju inte så att det belastar dfs om de inte vill det.
Citera
2018-03-06, 08:52
Medlem
KlausSteins avatar
Eftersom Svegot och DFS har kommit att bli samma sak så passar jag på att ställa frågan här:

Fick Ingrid någon intervju med Kasselstrand från AFS igår? Och varför trodde de sig så säkert kunna få en när Kasselstrand hittills inte velat ha någonting med dem att göra?
Citera
2018-03-06, 09:54
Bannlyst
Vad är egentligen poängen med svegot?
Varför inte bara radio DFS och tidningen DFS?

Det känns som att Dan (arkitekten) har varit för "smart" för sitt eget bästa här. Han var givetvis också arkitekten bakom karaktärsmordet på Jonas.
Tror att många runtomkring honom bara säger något i stil med "Jaja du vet nog hur det ska vara - sköt du det där så blir det bra.".
Svegot, dfs och svenskarnas hus blir nog det sista han anordnar inom rörelsen.
Hela gänget är borta innan 2020 är mitt stalltips.
Tråkigt då jag lyssnat på RF sedan starten.
Citera
2018-03-06, 11:48
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaggskrivare
Hur du kan gilla DFS förstår jag förvisso inte. Vad är det du gillar med det? Svenskarnas hus?
Om swegot inte lyfter lägger de ju bara ner skiten. Det är ju inte så att det belastar dfs om de inte vill det.
Jag är libertarian, så det jag gillar med DFS är att de tar sakerna i egna händer med målet att bygga sitt egna alternativa samhälle. De ber inte om tillstånd och väntar inte på att någon annan (staten) ska lösa det åt dem. Påminner mig lite om Galt's Gulch i Atlas Shrugged. Det är något reellt som tar avstamp i verkligheten, till skillnad från alla digitala satsningar Motgift tidigare haft. Och en samlingsplats dit nationella är välkomna att boka lokal, träffas, etc, låter ju toppen.

Angående Swegot så tror jag inte att de kommer lägga ner det i första taget. Motgift har satsat allt på detta kortet nu. De kommer stänga ner möjligheten att bli medlem på motgift.nu, så alla betalande medlemmar kommer att försvinna. Ska de i framtiden gå tillbaka till att ha egna betalande prenumeranter så måste de börja om från noll.

Sedan är Swegot ett prestigeprojekt, då t.o.m. föreningen är döpt efter tidningen, så det är uppenbart att media ("folkbildning" som de kallar det) kommer vara en central del av DFS.

Utöver det behöver de också ett sätt att betala sig själva med resurserna som finns i DFS. Det kan de nu göra genom att betala löner till Swegots skribenter (som är de själva) och fakturera produktionsbolaget Motgift för mediainnehåll.

Så jag tror dessvärre att Swegot är kvar för att stanna.
Citera
2018-03-06, 11:56
Medlem
Supersoldats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Eftersom Svegot och DFS har kommit att bli samma sak så passar jag på att ställa frågan här:

Fick Ingrid någon intervju med Kasselstrand från AFS igår? Och varför trodde de sig så säkert kunna få en när Kasselstrand hittills inte velat ha någonting med dem att göra?

Ja, Ingrid fick en intervju, men givetvis måste man vara betalande medlem i Svegot för att ta del av den..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in