2018-03-06, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamsmams
Tack!
Det förklarar saken att det är en gammal sida.
Men det tyder ju ändå på att familjen hade nära vänskapsrelationer på orten. Jag har flyttat en del runt om i Sverige och jag har egen erfarenhet av hur svårt det kan vara att ”ta sig in” i mindre orter/samhällen. Att som ”främling” från Gbg få en Bjärredbo att säga ok till att man skriver sitt företag hos dem är nog snudd på omöjligt. Det måste vara en barndomsvän eller liknande. Men ingen av OH/HB kom väl från Skåne?!

Min lilla tanke med detta inlägg är bara att om de hade så goda och nära vänner på orten/i sin närhet så undrar jag var de fanns när allt gick käpp rätt åt ... vid årsskiftet. Och var finns de nu?

Jag kan inte förlika mig med den enorma och kollektiva tystna som råder. Även om familjen inte hängde på sociala medier så måste det finnas personer som kände dem som göra det. Framförallt med tanke på barnens ålder men också föräldrarnas. De var inte lastgamla direkt.

[b]Det är något väldigt mystiskt med detta.
[/B

Vad är det som.är mystiskt ?? Jag har tidigare i tråden berättat att O H farmor och farfar kom ifrån trakterna och O har tillbringat många somrar där nere och därav mkt barndomsvänner! Och vill åter igen påpeka att familjen inte var inblandad i någon form av kyrklig verksamhet ? Och igen det finns inte någon som vet något mer i nutid.Provsvar och spår som ska analyseras ligger fortfarande på rättsmedicin. Lider med de anhöriga och alla dessa rykten om familjen 😢
Citera
2018-03-06, 14:39
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
[/B

Vad är det som.är mystiskt ?? Jag har tidigare i tråden berättat att O H farmor och farfar kom ifrån trakterna och O har tillbringat många somrar där nere och därav mkt barndomsvänner! Och vill åter igen påpeka att familjen inte var inblandad i någon form av kyrklig verksamhet ? Och igen det finns inte någon som vet något mer i nutid.Provsvar och spår som ska analyseras ligger fortfarande på rättsmedicin. Lider med de anhöriga och alla dessa rykten om familjen 😢

Tack ! Alltid sakligt och korrekt
Citera
2018-03-06, 14:47
Medlem
harperlees avatar
Citat:
[/B

Eftersom du antyder att du känner familjen eller åtminstone känner till dem väl, vad är din teori om vad som hände?
Citera
2018-03-06, 14:49
Medlem
Citat:
[/B

Ah! Jag ber om ursäkt. Jag har missat den kopplingen till trakten!
Jag är inte ute efter ryktesspridning eller hänga ut någon. Jag försöker bara förstå.
Citera
2018-03-06, 15:28
Medlem
Är det bara jag som tycker att det här liknar något?
https://minfil.org/HfH1Kfd6b7/CCHR.jpg

Kommittén för de mänskliga rättigheterna, vars paradgren är att driva en kampanj mot psykiatrin, står scientologerna nära.
Den svenska grenen fick stora belopp från svenska kommuner. Tjörns kommun var en som drog in sina bidrag efter ett UG-program om dem år 2008.
Om ni vill läsa på om den ska ni göra det på Wikipedia, är mitt förslag.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kommitt%C3%A9n_f%C3%B6r_m%C3%A4nskliga_r%C3%A4ttig heter
Senast redigerad av tantigheter 2018-03-06 kl. 15:35.
Citera
2018-03-06, 15:48
Medlem
Det finns också en "Nordiska kommittén för mänskliga rättigheter" som blev förbenade över en granskning med rubriken "De förlorade barnen" 2010.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kommitt%C3%A9n_f%C3%B6r_m%C3%A4nskliga_r%C3%A4ttig heter

Nedanstående sida antyder mer än grovt att UG har framfört stark kritik mot svenska fosterhemsplaceringar.

http://www.nkmr.org/sv/skickade-skrivelser/1326-nkmrs-brev-till-uppdrag-granskning-ang-reportaget-de-forlorade-barnen
(Den länken är inte säker)

Nu vill jag inte surfa vidare om dessa obehagligheter, det får någon annan göra. Man tycks kunna hitta hur mycket som helst om dem ...
Citera
2018-03-06, 15:48
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
"Inte accepterat" är dock inte lika kraftfullt som det gammalkristna stränga förbudet mot självmord (och mord). Jag är då inte övertygad om att "ett bättre liv" i en ny kropp kan uteslutas som motiv. Eller finns det någon uttalad tro om att självmördare bestraffas särskilt i livet efter detta? (Jag tvivlar.)

Jag såg dokumentären igår, den ligger f.ö. på SVT play ett tag till, med Bjärredsfallet i bakhuvudet.
Bland annat kan sekvenserna med de iscensatta ”clearingsessionerna” vara av intresse för fallet, i synnerhet då det handlar om att göra sig fri, clear, från allt negativt som trauma och sjukdomar. Som jag tidigt var inne på i mina ”analyser” i tråden så är fortfarande min uppfattning att familjen , främst mamman och pappan, varit i kontakt med dessa scientologiprogram, men pga av barnens tillstånd(fysiska och ev psykiska) samt deras egna psykiska , sas misslyckats med att bli clear och därmed fullständigt nedbrutna av sin självsyn som degenererade och odugliga, oförmögna att kunna bli enligt scientologins syn ”friska” och därför sett döden som enda utväg för att i detta system återfödas till bättre ”kroppar” och få nya chanser i nästa liv.

Bakgrunden till hur jag kommit fram till denna uppfattning går att ta del av om en kollar mina tidigaste inlägg om ngt verkar oklart här.
Senast redigerad av Koppykatt 2018-03-06 kl. 15:53.
Citera
2018-03-06, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Frågan är vilka bevis det finns. Det som talar emot alt 2 är att polisen gått ut med att bägge står bakom. De borde de inte göra om de inte visste att de hade på fötterna.
Dom har inte sagt att det var så, dom sa att det var det som stod i brevet. Ingen vet om dom hittat andra bevis.
Citera
2018-03-06, 16:03
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stehlitz
Din första fråga har jag svarat på. Din andra, allt mindre, kan inte minnas att jag såg Agnes hela 2017. Moa har jag inte sett på hela hösten. Men jag är som sagt inte nära bekant till familjen.

Ok tack. Om du nån gång loggar in här igen så undrar jag...

Om du nu inte kände familjen utan bara mött dem då och då, hur kan du då veta att de bara umgicks med "nära" den sista tiden? Sånt kan man ju bara veta om man känner dem väl eller campat i deras badrum, tycker jag.

Angående skuldfrågan. Är det en pågående släktfejd?
Citera
2018-03-06, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Är det bara jag som tycker att det här liknar något?
https://minfil.org/HfH1Kfd6b7/CCHR.jpg

Kommittén för de mänskliga rättigheterna, vars paradgren är att driva en kampanj mot psykiatrin, står scientologerna nära.
Den svenska grenen fick stora belopp från svenska kommuner. Tjörns kommun var en som drog in sina bidrag efter ett UG-program om dem år 2008.
Om ni vill läsa på om den ska ni göra det på Wikipedia, är mitt förslag.

Mycket intressant. Hur nära står de? Hinner inte fördjupa mig.

Jag får en känsla av att ME-lobbyn och scientologerna också kan ha något gemensamt, båda talar om "livskvalitet". Det skulle självklart gynna S-rörelsen om ME-sjuka vände sig dit, efter att ha fått en mycket dyster prognos hos ME. Som sagt. Här finns pengar att tjäna! Sjukvården har öppna dörrar för alternativ, fiffiga affärer. Någonstans i detta träsk kan familjen ha gått under. Det är ME-lobbyn som lyft fram S-spåret.

Först trodde några det var ironiskt, jag med, men nu... blir bilden en annan. "Livskvalitet" är den gemensamma nämnaren mellan morden, ME och Scientologerna. Slump? Tror att de som lyft spåret hade förväntat sig en helt annan utveckling. Att ME skulle få "vara i fred" och inte kopplas ihop med scientologerna. Tror att det kan vara där man ska börja nu...

Några i tråden menar att S är en rörelse för "livsvisdom", men som alla vet, är det en farlig sekt. Jag tror däremot inte att de kan "avlyssna" vad folk googlar på på nätet och sen skicka post hem till den som googlat. Nej, det har jag väldigt svårt att tro. Vanföreställningar hos en del, S drar säkert till sig udda individer.

Hm... ytterligare tanke... Kan OH vara så smart att han döljer sin dödsdrift/familjeplågande bakom begreppet "livskvalitet". Han visste att det skulle rikta blickarna bort från honom...? Det lyckades han med.
Senast redigerad av rappytt 2018-03-06 kl. 16:21.
Citera
2018-03-06, 16:21
Medlem
Många av svaren på våra frågor får vi kanske när NFC har gått igenom alla datorer som familjen har haft tillgång till.
För Oskars del finns det ett antal att gå igenom - företaget i Bjärred, LU och alla hemdatorerna. Även mobiltelefonerna.

Även de raderade sökninga går det att ta fram.

Det är väl viktigt att polisen redogör för oss vad som har hänt och varför.
Citera
2018-03-06, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Många av svaren på våra frågor får vi kanske när NFC har gått igenom alla datorer som familjen har haft tillgång till.
För Oskars del finns det ett antal att gå igenom - företaget i Bjärred, LU och alla hemdatorerna. Även mobiltelefonerna.

Även de raderade sökninga går det att ta fram.

Det är väl viktigt att polisen redogör för oss vad som har hänt och varför.

Absolut, särskilt med tanke på att det verkar vara många som ligger hemma med "ME", även barn, som riskerar att dras in i sekter, om det nu förhåller sig på det viset. Eller om det är en galen farsa som är skicklig på att placera skulden på andra, som narcissister brukar göra när de fördelar sin ondska på dem som de tror kan rasera deras lyckade fasad (de hatar sig själva innerst inne).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in