2018-03-06, 16:37
Medlem
Jag har nu blivit övertygad om att föräldrarnas samröre med scientologer spelat en avgörande roll i detta fall och faktiskt är den pusselbit jag saknat för att få en tydlig och mer begriplig bild av vad som hänt och framför allt varför.

Läs polisens pressrelease igen med detta i tankarna och man får helt plötsligt en annan förståelse. Läs Avd 9, scheeles mfl inlägg kring händelseförlopp med detta i bakhuvudet och luckorna fylls i. Någon skrev att det Avd 9 och scheele skrev stämde, bortsett från att det saknades en "liten men ganska viktig detalj". En avgörande detalj skulle jag vilja säga.

Nu förstår jag varför man kallade detta för en familjetragedi, för i detta fall finns helt plötsligt bara offer, först och främst barnen men även föräldrarna var offer. Nu förstår jag de som tycker synd om hela familjen, inkl föräldrarna.

Vila i frid, Agnes och Moa
Vila i frid, Oskar och Hanna
Ni var alla offer i detta fruktansvärda som hände. Sanningen kommer fram snart, det är jag säker på.
Citera
2018-03-06, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Ok tack. Om du nån gång loggar in här igen så undrar jag...

Om du nu inte kände familjen utan bara mött dem då och då, hur kan du då veta att de bara umgicks med "nära" den sista tiden? Sånt kan man ju bara veta om man känner dem väl eller campat i deras badrum, tycker jag.

Angående skuldfrågan. Är det en pågående släktfejd?

För att jag känner två familjer som kände dem väl och hade kontakt med dem ända fram till jullovet.

Jag vet inte om det är en fejd. Däremot har det varit bråk.
Citera
2018-03-06, 16:42
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
[/B

Vad är det som.är mystiskt ?? Jag har tidigare i tråden berättat att O H farmor och farfar kom ifrån trakterna och O har tillbringat många somrar där nere och därav mkt barndomsvänner! Och vill åter igen påpeka att familjen inte var inblandad i någon form av kyrklig verksamhet ? Och igen det finns inte någon som vet något mer i nutid.Provsvar och spår som ska analyseras ligger fortfarande på rättsmedicin. Lider med de anhöriga och alla dessa rykten om familjen 😢

Vi lider också, och därför skriver vi...

Kom också ihåg att inte blanda in vanlig kyrklighet med S.

Det har från början av S varit ett medvetet val att kalla usig för "kyrka". Den icke psykiskt friske Ron Hubbard la ju ut ett fartyg på internationellt vatten, där skatterregler inte gällde på samma vis i dåtidens USA.

Numer har de sitt högsäte i Florida för delstaten ändrade sina regler. Ett fäste har de i Köpenhamn också. Med närhet till Malmö.
Citera
2018-03-06, 16:43
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Många av svaren på våra frågor får vi kanske när NFC har gått igenom alla datorer som familjen har haft tillgång till.
För Oskars del finns det ett antal att gå igenom - företaget i Bjärred, LU och alla hemdatorerna. Även mobiltelefonerna.

Även de raderade sökninga går det att ta fram.

Det är väl viktigt att polisen redogör för oss vad som har hänt och varför.

Varför skulle polisen redogöra mer för oss än dom redan gjort? Vi är ett litet antal i denna tråd som funderar vidare, resten av befolkningen, förutom närstående, har lämnat detta för längesedan.
Citera
2018-03-06, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Vi lider också, och därför skriver vi...

Kom också ihåg att inte blanda in vanlig kyrklighet med S.

Det har från början av S varit ett medvetet val att kalla usig för "kyrka". Den icke psykiskt friske Ron Hubbard la ju ut ett fartyg på internationellt vatten, där skatterregler inte gällde på samma vis i dåtidens USA.

Numer har de sitt högsäte i Florida för delstaten ändrade sina regler. Ett fäste har de i Köpenhamn också. Med närhet till Malmö.
De har ett fäste i Eslöv också - och möjligen ett på gång i Lomma (har inte dubbelkollat)
Inte undra på att ingen i Bjärred vill prata. De törs inte, skulle jag gissa. Det måtte vara en väldigt obehaglig stämning/spänning där nu.
Citera
2018-03-06, 16:47
Bannlyst
Hanna åt antidepressiva och familjen hade kontakt med bup för barnens räkning.
Citera
2018-03-06, 16:48
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stehlitz
För att jag känner två familjer som kände dem väl och hade kontakt med dem ända fram till jullovet.

Jag vet inte om det är en fejd. Däremot har det varit bråk.

Du skrev liknande till mig igår. Hur skulle det ha visat sig?
Citera
2018-03-06, 16:49
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koppykatt
Jag såg dokumentären igår, den ligger f.ö. på SVT play ett tag till, med Bjärredsfallet i bakhuvudet.
Bland annat kan sekvenserna med de iscensatta ”clearingsessionerna” vara av intresse för fallet, i synnerhet då det handlar om att göra sig fri, clear, från allt negativt som trauma och sjukdomar. Som jag tidigt var inne på i mina ”analyser” i tråden så är fortfarande min uppfattning att familjen , främst mamman och pappan, varit i kontakt med dessa scientologiprogram, men pga av barnens tillstånd(fysiska och ev psykiska) samt deras egna psykiska , sas misslyckats med att bli clear och därmed fullständigt nedbrutna av sin självsyn som degenererade och odugliga, oförmögna att kunna bli enligt scientologins syn ”friska” och därför sett döden som enda utväg för att i detta system återfödas till bättre ”kroppar” och få nya chanser i nästa liv.

Bakgrunden till hur jag kommit fram till denna uppfattning går att ta del av om en kollar mina tidigaste inlägg om ngt verkar oklart här.

Hemskt, men fullt möjligt!
Citera
2018-03-06, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Du skrev liknande till mig igår. Hur skulle det ha visat sig?
På minnescermonin.
Citera
2018-03-06, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Varför skulle polisen redogöra mer för oss än dom redan gjort? Vi är ett litet antal i denna tråd som funderar vidare, resten av befolkningen, förutom närstående, har lämnat detta för längesedan.
Jag menade inte bara oss här, utan hela den stora allmänheten.
Citera
2018-03-06, 16:51
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stehlitz
På minnescermonin.

Okej. Alltså i kyrkan?
Var din vän närvarande? Vad hände?
Citera
2018-03-06, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Okej. Alltså i kyrkan?
Var din vän närvarande? Vad hände?
Hannas och Oskars föräldrar beskyllde den andres barn för vad som hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in