Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-06, 13:38
  #1
Avstängd
Ekonomistas avatar
Hej

Jag undrar om någon kan tipsa mig om en vårdcentral i malmö som håller hög kvalité.¨

Är inskriven idag i en vårdcentral som inte håller bra kvalitet på vård.

Det råder dessutom en stor läkarbrist där och sedan så består 80% av läkarna av araber eller folk från Mellanöstern (inte för att jag har något emot de). Men det verkar som de inte har erfarenhet, och bortförklarar alla mina problem med depression.

Dessutom så gjorde läkaren en misstag en gång och ville skicka mig till lunds sjukhus, för hjärtinfarkt när jag istället skulle bli skickad till malmö sjukhus för kontroller, han fick som sagt reprimand av ambulans personalen när de kom. Men ni skulle sett mitt ansikte när jag fick med beskedet.

Som tidigare sagt så har de läkarbrist där och jag har ingen fast läkare och får vänta i flera månader. Jag är som sagt väldigt sjuk, och vill bli frisk. Jag har varit sjuk sedan november månad år 2014, och idag är det 6 mars 2018 och jag har ännu inte fått diagnos.

Avslutningsvis vill jag ha en läkare som får gärna va lite äldre och erfaren.

Vill gärna ha läkare som är svensk, asiat eller från indien. Och absolut inte arab eller afghan eller kurd för den delen. Man kan seriöst dö i deras händer.

Tacksam för svar.
__________________
Senast redigerad av Ekonomista 2018-03-06 kl. 13:50.
Citera
2018-03-06, 14:45
  #2
Medlem
Curakliniken! Jag gick visserligen på deras MVC-mottagning men ge de ett försök.
Krya på dig. Hälsningar NS
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
Hej

Jag undrar om någon kan tipsa mig om en vårdcentral i malmö som håller hög kvalité.¨

Är inskriven idag i en vårdcentral som inte håller bra kvalitet på vård.

Det råder dessutom en stor läkarbrist där och sedan så består 80% av läkarna av araber eller folk från Mellanöstern (inte för att jag har något emot de). Men det verkar som de inte har erfarenhet, och bortförklarar alla mina problem med depression.

Dessutom så gjorde läkaren en misstag en gång och ville skicka mig till lunds sjukhus, för hjärtinfarkt när jag istället skulle bli skickad till malmö sjukhus för kontroller, han fick som sagt reprimand av ambulans personalen när de kom. Men ni skulle sett mitt ansikte när jag fick med beskedet.

Som tidigare sagt så har de läkarbrist där och jag har ingen fast läkare och får vänta i flera månader. Jag är som sagt väldigt sjuk, och vill bli frisk. Jag har varit sjuk sedan november månad år 2014, och idag är det 6 mars 2018 och jag har ännu inte fått diagnos.

Avslutningsvis vill jag ha en läkare som får gärna va lite äldre och erfaren.

Vill gärna ha läkare som är svensk, asiat eller från indien. Och absolut inte arab eller afghan eller kurd för den delen. Man kan seriöst dö i deras händer.

Tacksam för svar.
Citera
2018-03-06, 14:48
  #3
Avstängd
Ekonomistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NostalgiskSlyna
Curakliniken! Jag gick visserligen på deras MVC-mottagning men ge de ett försök.
Krya på dig. Hälsningar NS

Tack, men är inte det öronklinik eller har de en vårdcentral också?

Dessutom undrar jag om det är privat?

Jag har gått hela mitt liv via kommunalt ägda vårdcentraler och har idag en frikort som jag använder.

Tacksam för svar.
Citera
2018-03-06, 14:52
  #4
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
...sedan så består 80% av läkarna av araber eller folk från Mellanöstern (inte för att jag har något emot de)

Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
Vill gärna ha läkare som är svensk, asiat eller från indien. Och absolut inte arab eller afghan eller kurd för den delen. Man kan seriöst dö i deras händer.

Hur ska du ha det? Spelar det någon roll eller inte?
Citera
2018-03-06, 14:59
  #5
Avstängd
Ekonomistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Hur ska du ha det? Spelar det någon roll eller inte?

jag vill ha en läkar som har studerat till läkare av egen fri vilja och av kärlek till yrket, inte en person som studerat till läkare endast för status eller för att inte ha vetat vad hen vill bli.

Sådana människor hittar du bland folk av indisk ursprung samt asiatiskt och lite från nordisk. Det kan finnas folk från arabländerna, men jag vill inte riskera.

Lite mer av den här tankesättet vill jag tillämpa.

https://www.youtube.com/watch?v=Xh0-x1RFEOY
__________________
Senast redigerad av Ekonomista 2018-03-06 kl. 15:01.
Citera
2018-03-06, 15:57
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
Tack, men är inte det öronklinik eller har de en vårdcentral också?

Dessutom undrar jag om det är privat?

Jag har gått hela mitt liv via kommunalt ägda vårdcentraler och har idag en frikort som jag använder.

Tacksam för svar.
Det är en VC också ja, privat. Ligger typ vid Mellanheden, vid Lidl. Men de verkar dock ha ganska fullt http://www.curakliniken.se/node/5
Annars så finns ju Ellenbogen om du känner till den? Ligger i stan
Citera
2018-03-08, 13:28
  #7
Medlem
Exanimates avatar
Ellenbogen är jättebra.
Vårdcentralen Limhamn är också bra.
Husläkarna Jägerso var rätt bra för några år sedan, inte varit där på 5-6 år så har ingen aning om de fortfarande håller hög kvalité, men de var definitivt grymma förr.

Så länge du håller dig i stan, och långt från Rosengård/Lindängen/Augustenborg/Gullviksborg(värst av värst) så brukar det vara rätt OK.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback