Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-06, 10:04
Medlem
Don.Cs avatar
Utmärkt artikel på Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/KvlJv5/kasselstrand-sd-slits-isar-av-destruktiva-strider

Vi får hoppas de korkade journalisterna även fortsättningsvis lyfter fram AfS i sin iver att försöka kasta smuts på SD.
Citera
2018-03-06, 10:09
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Då får man se till att bättra på den. Går väl utmärkt att donera anonymt?

Jag tyckte jag läste någonstans att AfS representanter inte har några arvoden så man kan undra lite hur de får ekonomin att gå runt.

Gustav sa att styrelsen (tror han även inkluderade gräsrötter där) tar 0 schekels i ersättning. Samtliga i styrelsen verkar vara ganska framgångsrika inom respektive yrkesområden. Får intrycket av att de nog klarar sig bra ekonomiskt. Kommer de in i riksdagen blir de heltidspolitiker och får lön därigenom men att göra som Jimmy och hans följe och plocka miljoner från partikassan till sig själva lär man inte göra.
Citera
2018-03-06, 10:13
Medlem
svarjevenns avatar
Tyvärr är den gamla Gustav död. Det lät som han inte trodde på det han sade han lät dessutom gay? Vad har hänt? Karisma och kraften som bortblåst. Styrelsen består av idel uteslutna från Williams gamla SD sthlm stad. Nd 2.0 en liten sekt som kanske uppnår 14-15 kommunala mandat. Skillnaden är att nd under en kort period faktiskt kunde ha vunnit men sekten kring Marc Abramsson fick för mycket makt.

Då svenska partier måste vara demokratiska då kan ju faktiskt Gustav bli bortröstad en vacker dag.
Citera
2018-03-06, 10:14
Medlem
svarjevenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Gustav sa att styrelsen (tror han även inkluderade gräsrötter där) tar 0 schekels i ersättning. Samtliga i styrelsen verkar vara ganska framgångsrika inom respektive yrkesområden. Får intrycket av att de nog klarar sig bra ekonomiskt. Kommer de in i riksdagen blir de heltidspolitiker och får lön därigenom men att göra som Jimmy och hans följe och plocka miljoner från partikassan till sig själva lär man inte göra.

Förväntar mig att de vägrar att bli arvoderad när de väl når politiska mandat. Ingen tror på det där skräpet.
Citera
2018-03-06, 10:16
Medlem
svarjevenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Då får man se till att bättra på den. Går väl utmärkt att donera anonymt?

Jag tyckte jag läste någonstans att AfS representanter inte har några arvoden så man kan undra lite hur de får ekonomin att gå runt.

Endast Jimmie var arvoderad i SDs styrelse(12000 i månaden) innan riksdags inträdet.
Citera
2018-03-06, 10:16
Medlem
svarjevenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Tycker dock AfS verkar ha en ytterst mager kampanjkassa (om det nu inte är så att ha har en del undangömt). En halv miljon är inte mycket. SvP hade betydligt mer, man kom upp till en miljon innan valet (kommer ihåg att de fick in ett bidrag på en halv miljon tror jag från en donator).

Vad hände med brinkman och Daniel friberg?
Citera
2018-03-06, 10:22
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
– Vi är Sveriges återvandringsparti. Vi vill införa ett omedelbar asylstopp åtföljt av en aktiv återvandringspolitik. Utan dessa två åtgärder kan vi aldrig komma åt de problem som präglar vårt land, sa Kasselstrand.

Huzzah!

Skönt med iaf ett parti som säger som det är. Utan repatriating är varje åtgärd inom invandringen lönlös.

Räknar dock inte med att de kommer komma nånvart, men blir gärna positivt överraskad. Har kanske min röst som annars skulle blivit blank.
Citera
2018-03-06, 10:23
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svarjevenn
Förväntar mig att de vägrar att bli arvoderad när de väl når politiska mandat. Ingen tror på det där skräpet.

Nu tänkte du nog inte hela vägen fram.

Vad Kasselstrand menar är att de inte kommer ta pengar från partikassan som Jimmie och hans underhuggare gjort, utöver de 70 000 kr i månaden från riksdagen.

Skulle vara intressant att veta hur många tiotals miljoner ur Sverigedemokraternas partikassa som hamnat på partistyrelsens privata konto, i form av 'lön', sedan de tog sig in i riksdagen 2010. Den stora skillnaden är ju att SDs styrande helt saknar yrkeserfarenhet och kompetens, utanför riksdagen kan de ju glömma några välbetalda jobb. Så det gäller ju att försöka fiffla undan så mycket som möjligt medans man sitter där. Styrelsen i AfS har ju bevisligen framgångsrika civila karriärer.
Citera
2018-03-06, 10:26
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Vad hände med brinkman och Daniel friberg?

www.altright.com
Citera
2018-03-06, 10:28
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Endast Jimmie var arvoderad i SDs styrelse(12000 i månaden) innan riksdags inträdet.

Och hur många miljoner har partiet betalat till partistyrelsen efter inträdet?
Citera
2018-03-06, 10:35
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Jag tippar på 0.5% i valet. När nyhetens behag lagt sig och strålkastarljuset slocknat blir det ungefär som MED-borgerlig samling, ett parti vars enda fans verkar vara runt 100 personer på Twitter.

Jag gillar AfS och Kasselstrand men det är nästan omöjligt att få framgång med ett nystartat parti i Sverige. Ett enda parti i modern tid har lyckats och det var Ny Demokrati som från bildandet i februari 1991 fick 7% i riksdagsvalet samma år.

För Kd och Sd tog det 25 år att nå riksdagen. För miljöpartiet 10 år.
Fi och SvP var enormt uppmärksammade i media, bland i Almedalen, men båda misslyckades 2010 och 2014.

Hur har AfS tänkt lösa den praktiska frågan om valsedlar? Tryckning kan man få betala för men distribution till alla landets 100-tals vallokaler, hur fixar man det?

Det går att använda blanka valsedlar om man lyckas skriva namnet enligt officiell beteckning.
Citera
2018-03-06, 10:36
Medlem
Citat:
Det kommer. Precis som det kommer för Hanna Lindholm.

Hanna har tagit avstånd från sina föräldrar på facebook. Hon påstår att hon inte visste om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in