Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-03-06, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nej, det är klart att detta stillatigande och borttittade i Nujen-saken inte är beordrat uppifrån. För vem skulle ha det mandatet? Stefan Löfven? Dan Eliasson? Eller hans efterträdare Anders Thornberg? Knappast nån av de tre.

Men när journalister känner glädje över att inte behöva beskriva verkligheten, som t ex att en advokat är lierad med ett svart arbetskraftsutnyttjande, då är det högt vatten, åtminstone i min del av ankdammen.

Finns det ingen heder i MSM-journalistkåren? Sneglar man på hur hårt konkurrenterna blundar? Vad tycker Jeanette Gustafsdotter om detta tigande? Hon är ju VD för branschorganisationen TU, alltså Tidningsutgivarna.
Jag skulle vilja få ett svar från henne. Gärna INNAN valet..

Vore naturligtvis önskvärt, men jag skulle inte hålla andan medan jag väntade om jag var du.

Mångkulturalisterna är starka i tron.
Citera
2018-03-06, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
1. https://www.ekobrottsmyndigheten.se/om-oss/

Inga resurser? Ja, jag förstår vad du menar. Inga egentliga resurser, bara anställda. Men det är ju lika på alla statliga och skattefinansierade institutioner.

Det finns nog resurser att jaga svenskar. Lämna in en årsredovisning för ett aktiebolag några månader för sent så får du se vad som händer.
Citera
2018-03-06, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av generalconcrete
Jag begriper mig inte på människor som går på terroristens föreställningar, han är inte ens rolig.

Tänk på detta https://www.youtube.com/watch?v=LuwYs7Um4pw nästa gång ni överväger att gå på en av hans pinsamma shower..

Tack för länken!
På bara 1 min och 38 sek får vi en inblick i Özz Nujens minst sagt motsägelsefulla och stolliga resonemang om nationalism.
Alice Teodorescu på GP är en skarp kritiker. Hon kan med en enda mening dra ner brallorna på Özz Nujen. Kanske är det direkt till henne jag skall vända mig och fråga om varför inte GP berättar om att advokaten Debbie Nujen anlitat svart arbetskraft (Akilov)?
Alice Teodorescu är inte bara mamma, politisk redaktör och chef för Ledare på GP (fast nu mammaledig), utan hon är liksom Debbie Nujen också jurist.
Citera
2018-03-06, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Vore naturligtvis önskvärt, men jag skulle inte hålla andan medan jag väntade om jag var du.

Mångkulturalisterna är starka i tron.

Nej, jag har ingen större förhoppning om att Jeanette Gustafsdotter på TU skulle svara mig. Med tanke på att hon inte bara är VD för TU, utan också jurist, så kanske hon väljer att kollegialt skydda Debbie Nujen?

Terrordådet på Drottninggatan är ett illdåd av mycket stor inrikespolitisk betydelse. Det är därför märkligt att det är så totalt tyst i MSM om att det svenskar och kurder som med svarta pengar ekonomiskt hjälpt Akilov.
Den tystnaden riskerar att bli en politisk varböld och i september är det val. Om jag skulle ta och kontakta vår inrikesminister Morgan Johansson och fråga honom om han har några synpunkter på att en svensk advokat, Debbie Nujen, betalat pengar till en blivande terrorist. Fast Morgan Johansson är ju inte bara inrikesminister, han är ju också jurist..
Citera
2018-03-07, 12:58
Avstängd
george.sthlms avatar
Hur fungerar det när man vid förundersökningen mot Akilov hittar annan brottslighet ( ekonomisk )
har inte utredarna skyldighet att lämna materialet vidare till ekobrott ?
Att vi kan förutsätta att eko kommer att utreda utbetalningarna från Nujen m.fl till Akilov?
vad krävs för att det skall vara under allmänt åtal ?
Citera
2018-03-07, 13:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Hur fungerar det när man vid förundersökningen mot Akilov hittar annan brottslighet ( ekonomisk )
Att vi kan förutsätta att eko kommer att utreda utbetalningarna från Nujen m.fl till Akilov?
Poliser har ju anmälningsplikt & är skyldiga att anmäla alla misstänka brott dom råkar se bevis på.
Citera
2018-03-07, 13:05
Medlem
Le-Hericons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Poliser har ju anmälningsplikt & är skyldiga att anmäla alla misstänka brott dom råkar se bevis på.
Att inte anmäla detta vid upptäckten under förundersökningens gång; är ett direkt tjänstefel av utredande personal; då summorna är alldeles för stora för att glida förbi omärkta.
Citera
2018-03-07, 19:27
Medlem
Idag har vi antagligen kommit ett gott stycke närmare förklaringen till att Säpo inte upptäckte Akilovs samröre med klanen Nujen. Idag har Ekot avslöjat hur Säpo i Göteborg intensivbevakade en känd nynazist och fastän Säpo visste att han var bombtillverkare och han skaffade ännu mer bombattiraljer och ännu mer dynamit, så lät de honom plus en annan man, bara traska iväg, trots att dessa Säpo-gossar tyckt sig se att han plus den andre personen gjort mantelrörelser på sina resp pistoler innan de tassade iväg mot en flyktingförläggning på Lilleby camping på Hisingen. (googla: ekot lilleby säpo)

Om hela Säpo håller denna kvalitet vid aktiv spaning, så är det ju inte förvånande att man inte såg Akilovs radikalisering eller hans ekonomiska samröre med Debbie Nujen, den ökända asyladvokaten och som är Özz Nujens storasyster.
Citera
2018-03-07, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le-Hericon
Att inte anmäla detta vid upptäckten under förundersökningens gång; är ett direkt tjänstefel av utredande personal; då summorna är alldeles för stora för att glida förbi omärkta.

Någon som är bevandrad inom juridiken borde kanske anmäla utredande personal inledningsvis för att få fart på systemet?
Citera
2018-03-07, 20:31
Medlem
AliAchmeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le-Hericon
Nja. Det utreds först om det har betydelse för det aktuella målet. Det har det troligtvis inte. Sen kan det lämnas över till ex. ekobrott om misstanke finns. Där läggs det på en hög av liknande fall. Kopplingen Nujen-Akilov kan vara väldigt intressant ur en medial synpunkt, men troligtvis inte ur en rättslig.

Tyvärr så kan inte Özz dömmas för brott mot god kultur iom Hemsöborna.
Citera
2018-03-08, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AliAchmed
Nja. Det utreds först om det har betydelse för det aktuella målet. Det har det troligtvis inte. Sen kan det lämnas över till ex. ekobrott om misstanke finns. Där läggs det på en hög av liknande fall. Kopplingen Nujen-Akilov kan vara väldigt intressant ur en medial synpunkt, men troligtvis inte ur en rättslig.

Tyvärr så kan inte Özz dömmas för brott mot god kultur iom Hemsöborna.

Du måtte skoja?
I det här landet, det vi kallar Sverige, är det vad jag förstår många gånger svårt för ärliga invandrare att kunna skicka lite småpengar till släktingar i MENA-länder.
Men här har vi Akilov, en uzbekier, som visserligen inte är MENA-folk, men en asylsökare. Till honom betalar den skattebrottsliga familjen Nujen, helsvarta 85 tkr varav en del av pengarna skickas utomlands och Akilov själv får ekonomisk möjlighet att söka sig till Turkiet. Därefter blir han i Sverige massmördare i Islams namn.
Ser du ingenting rättsligt anmärkningsvärt i detta, måste du vara blindare än Säpo!

Säpos [in]-kompetens att sköta terroristärenden blev plågsamt tydlig igår, under alla Ekot-sändningarna om nazistens anslag mot campingen i Lilleby.

Özz Nujen tycks inte själv ha betalat Akilov några pengar, utan det är Özz Nujens familj som skött utbetalningarna.
Men du har rätt i att Özz Nujen (plus ledningen för Göteborgs Stadsteater) borde kunna dömas för brottet mot Strindberg. För våldtäkt. För kulturvåldtäkt. För våldtäktskultur. Sånt.
Citera
2018-03-08, 10:36
Medlem
Guru-Gurus avatar
Samarbetar Nujen med SÄPO? Han kanske är deras informatör och får stålar därifrån för att köpa sig in i terroristkretsar? Det skulle kunna förklara det ointresse för Nujens penningtransaktioner till Akilov som både MSM och myndigheter visar prov på? Hur kan man annars förklara det hela?

Brukar inte ägna mig åt konspirationsteorier, men om en vanlig svensk skulle betala svart lön till en terrorist så är jag fullständigt övertygad om att det skulle väcka polisens och skattemyndighetens intresse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in