2018-03-05, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stehlitz
Din första fråga har jag svarat på. Din andra, allt mindre, kan inte minnas att jag såg Agnes hela 2017. Moa har jag inte sett på hela hösten. Men jag är som sagt inte nära bekant till familjen.
Vi är många som är tacksamma för att du delar. Jag kände Hanna förr, och såg då öht inget depressivtbhos henne. Men livet förändras. Sjuka barn måste vara väldigt sorgligt, för man vill ju så gärna att de ska ha det bra. Synd att de inte fick/sökte konventionell vård, BUP.
Citera
2018-03-05, 20:14
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Hanna och Oskar psykiskt. Flickornas sjukdom vet jag för lite om för att säga vad det beror på.

Tack för svaret. Själv tror jag flickorna var sjuka och den äldsta blev sämre och sämre.
Tänker på alla vidriga egenskaper O har fått av vissa i tråden bl, a föräldrarna främst O gjorde barnen sjuka, de kontrollerades, isolerades, fick inte gå i skolan, fick inte spela fotboll, fick inte vara med kompisar, O ville i princip ha hela familjen i sitt ledband.

Kan du dementera eller bekräfta detta.

Jag förstår helt om du väljer att inte svara.
Citera
2018-03-05, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av littledarling
Kroniskt trötthetssyndrom säger du? Menar du alltså me/cfs?

Hade h och o nära vänskapsrelationer? Umgicks de med släkten ?

Hur går snacket i det lilla samhället? Känns knepigt när du skriver ” stackars familj” när två föräldrar begått ett dubbelmord.... jämför med att nån skulle använda ordet ”stackars” i samma mening som dalaröpappan typ.

Hur har skolan hanterat det ? Krishjälp för elever el liknande?

Vad har du att säga om scientologispåret?

Jag menar kroniskt trötthetssyndrom.
Jag känner till en familj som var nära vän med familjen.
Vi tycker alla att det är förfärligt det som hänt. Vissa är mest arga vissa är mest ledsna.

Skolorna hade en. flera jag pratat med ett mycket bra krisstöd redan dagen efter att det blev känt.

Jag har inte hört något om scientologi.
Citera
2018-03-05, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ellamaj24
Vi är många som är tacksamma för att du delar. Jag kände Hanna förr, och såg då öht inget depressivtbhos henne. Men livet förändras. Sjuka barn måste vara väldigt sorgligt, för man vill ju så gärna att de ska ha det bra. Synd att de inte fick/sökte konventionell vård, BUP.

Jag har fått berättat för mig att de haft kontakt med BUP.
Citera
2018-03-05, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Elli09 tror jag (kan inte kolla nu). Låter troligt. Han fick docenttiteln 2011.

Har jag inte skrivit !
Citera
2018-03-05, 20:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Din första fråga har jag svarat på. Din andra, allt mindre, kan inte minnas att jag såg Agnes hela 2017. Moa har jag inte sett på hela hösten. Men jag är som sagt inte nära bekant till familjen.

Det borde bland klassföräldrar som står nära skola och skolföreträdare kunna finnas en tämligen klar föreställning om vad som fick "vågen att tippa över" — även om skolan inte uttalat sig officiellt.

Endast trötthetssyndrom på två systrar som går i mellan- och högstadium är sällan, för att inte säga närmast aldrig, orsak till att en hel familj raderas ut. Varför det förstås finns mycket undran.

Hur skulle du säga att pratet har gått och vad man trott eller förmodat bland skolföräldrar som du pratat med?

Psykiska besvär brukar man kunna få hjälp med.

Har skolan sagt att man kommer att uttala sig mer?
Citera
2018-03-05, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tack för svaret. Själv tror jag flickorna var sjuka och den äldsta blev sämre och sämre.
Tänker på alla vidriga egenskaper O har fått av vissa i tråden bl, a föräldrarna främst O gjorde barnen sjuka, de kontrollerades, isolerades, fick inte gå i skolan, fick inte spela fotboll, fick inte vara med kompisar, O ville i princip ha hela familjen i sitt ledband.

Kan du dementera eller bekräfta detta.

Jag förstår helt om du väljer att inte svara.

Jag fick ingen sådan uppfattning om Oskar och har inte hört det från någon annan heller. Skulle säga att Oskar var en ganska tystlåten, lite försiktig man.
Citera
2018-03-05, 20:22
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Jag fick ingen sådan uppfattning om Oskar och har inte hört det från någon annan heller. Skulle säga att Oskar var en ganska tystlåten, lite försiktig man.

Man får ju också betänka att det för väldigt många kan vara skambelagt att öppna sig för en psykolog eller be om hjälp. Helt utan att det är något "fel" på en. Alla har heller inte lika lätt att prata med främmande människor.

Deprimerade människor har heller inte kraften, och ser heller inte klart.
Citera
2018-03-05, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av littledarling
Kroniskt trötthetssyndrom säger du? Menar du alltså me/cfs?

Hade h och o nära vänskapsrelationer? Umgicks de med släkten ?

Hur går snacket i det lilla samhället? Känns knepigt när du skriver ” stackars familj” när två föräldrar begått ett dubbelmord.... jämför med att nån skulle använda ordet ”stackars” i samma mening som dalaröpappan typ.

Hur har skolan hanterat det ? Krishjälp för elever el liknande?

Vad har du att säga om scientologispåret?
De var INTE medlemmar i någon sekt. Och vad gäller töserna att de skulle haft besök av kompisar på bestämda tider är heller INTE sant
Och de hade bra kontakt med i vart fall O H familj och mkt vänner.
Citera
2018-03-05, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det borde bland klassföräldrar som står nära skola och skolföreträdare kunna finnas en tämligen klar föreställning om vad som fick "vågen att tippa över" — även om skolan inte uttalat sig officiellt.

Endast trötthetssyndrom på två systrar som går i mellan- och högstadium är sällan, för att inte säga närmast aldrig, orsak till att en hel familj raderas ut. Varför det förstås finns mycket undran.

Hur skulle du säga att pratet har gått och vad man trott eller förmodat bland skolföräldrar som du pratat med?

Psykiska besvär brukar man kunna få hjälp med.

Har skolan sagt att man kommer att uttala sig mer?

Min uppfattning är att man inte förstår vad som har hänt, mer än att föräldrarna inte orkade mer. Många känner sig ledsna över att de inte fick möjlighet att hjälpa till. Att Hanna och Oskar inte bad om stöd. Vissa är arga över det.

Jag har inte hört nåt om att skolan ska göra några uttalanden.
Citera
2018-03-05, 20:24
Medlem
Citat:
Jag menar kroniskt trötthetssyndrom.
Jag känner till en familj som var nära vän med familjen.
Vi tycker alla att det är förfärligt det som hänt. Vissa är mest arga vissa är mest ledsna.

Skolorna hade en. flera jag pratat med ett mycket bra krisstöd redan dagen efter att det blev känt.

Jag har inte hört något om scientologi.

Kroniskt trötthetssyndrom är detsamma som ME/CFS.
Citera
2018-03-05, 20:25
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
De var INTE medlemmar i någon sekt. Och vad gäller töserna att de skulle haft besök av kompisar på bestämda tider är heller INTE sant
Och de hade bra kontakt med i vart fall O H familj och mkt vänner.

Hur vet du att det inte är sant att de hade besök på bestämda tider?
Det är väl annars ganska brukligt att sjuka har besökstid för att inte bli för uttröttade.
Särskilt här vore det rimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in