Citat:
Jag vet att barnen fick hemundervisning pga kroniskt trötthetssyndrom. Om de hade ytterligare något vet jag inte. De har dödat sina barn. De har i samförstånd bestämt sig för stt ta livet av barnen och sig själva.
Vad jag förstår letar alla här inne efter någon sorts förmildrande omständighet. En del anser psykopati och narcissism vara förmildrande omständigheter. Andra anser svår fysisk sjukdom hos barnen vara förmildrande. Ytterligare andra kan bara tro att det är en psykos som fått detta att hända. Och så är det några som gärna vill att det ska vara sektrelaterat. Allt för att hålla dessa hemska dåd så långt borta från sig själv som möjligt.
Vad nästan ingen verkar kunna acceptera är att föräldrarna tröttnade på livet och barnen och tog ett väl genomtänkt beslut att döda alla.
Jag är ledsen för din skull att du ska behöva uppleva detta i ditt samhälle.
Men om du inte står ut med att läsa att folk söker olika typer av rationella förklaringar på att någon eller några mördar sina barn, då kanske du inte ska läsa här.
Har du läst så vet du ju vad alla undrar:
1) Hur sjuka var barnen? Vad hade de för sjukdom?
2) Fanns det psykisk eller fysisk sjukdom hos nån av föräldrarna?
3) Fanns det varningstecken?
Vad jag förstår letar alla här inne efter någon sorts förmildrande omständighet. En del anser psykopati och narcissism vara förmildrande omständigheter. Andra anser svår fysisk sjukdom hos barnen vara förmildrande. Ytterligare andra kan bara tro att det är en psykos som fått detta att hända. Och så är det några som gärna vill att det ska vara sektrelaterat. Allt för att hålla dessa hemska dåd så långt borta från sig själv som möjligt.
Vad nästan ingen verkar kunna acceptera är att föräldrarna tröttnade på livet och barnen och tog ett väl genomtänkt beslut att döda alla.
Jag är ledsen för din skull att du ska behöva uppleva detta i ditt samhälle.
Men om du inte står ut med att läsa att folk söker olika typer av rationella förklaringar på att någon eller några mördar sina barn, då kanske du inte ska läsa här.
Har du läst så vet du ju vad alla undrar:
1) Hur sjuka var barnen? Vad hade de för sjukdom?
2) Fanns det psykisk eller fysisk sjukdom hos nån av föräldrarna?
3) Fanns det varningstecken?
Det syntes på Hanna att hon inte mådde bra för mer än ett år sedan. Oskar var synbart påverkad efter sommaren.
Jag känner inte till några varningstecken mer än att det var uppenbart att familjen mådde dåligt och syntes allt mindre ute. Sen var det en familj som inte gjorde mycket väsen av sig innan heller.