2018-03-05, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS
De har dödat sina barn. De har i samförstånd bestämt sig för stt ta livet av barnen och sig själva.

Vad jag förstår letar alla här inne efter någon sorts förmildrande omständighet. En del anser psykopati och narcissism vara förmildrande omständigheter. Andra anser svår fysisk sjukdom hos barnen vara förmildrande. Ytterligare andra kan bara tro att det är en psykos som fått detta att hända. Och så är det några som gärna vill att det ska vara sektrelaterat. Allt för att hålla dessa hemska dåd så långt borta från sig själv som möjligt.

Vad nästan ingen verkar kunna acceptera är att föräldrarna tröttnade på livet och barnen och tog ett väl genomtänkt beslut att döda alla.

Jag är ledsen för din skull att du ska behöva uppleva detta i ditt samhälle.

Men om du inte står ut med att läsa att folk söker olika typer av rationella förklaringar på att någon eller några mördar sina barn, då kanske du inte ska läsa här.

Har du läst så vet du ju vad alla undrar:
1) Hur sjuka var barnen? Vad hade de för sjukdom?
2) Fanns det psykisk eller fysisk sjukdom hos nån av föräldrarna?
3) Fanns det varningstecken?
Jag vet att barnen fick hemundervisning pga kroniskt trötthetssyndrom. Om de hade ytterligare något vet jag inte.
Det syntes på Hanna att hon inte mådde bra för mer än ett år sedan. Oskar var synbart påverkad efter sommaren.
Jag känner inte till några varningstecken mer än att det var uppenbart att familjen mådde dåligt och syntes allt mindre ute. Sen var det en familj som inte gjorde mycket väsen av sig innan heller.
Citera
2018-03-05, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boboqqqq
Tror du att Moa var sjuk? Jag kan inte släppa att jag tror att hon egentligen var HELT frisk bortsett från att hon förstås var påverkad av situationen.. (och därmed ”trött” och nedstämd?!)
Jag vet inte. Mot har alltid varit ett lite lågintensivt barn till skillnad från Agnes. Jag blev mer förvånad över Agnes än av Moa.
Citera
2018-03-05, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stehlitz
Jag vet att barnen fick hemundervisning pga kroniskt trötthetssyndrom. Om de hade ytterligare något vet jag inte.
Det syntes på Hanna att hon inte mådde bra för mer än ett år sedan. Oskar var synbart påverkad efter sommaren.
Jag känner inte till några varningstecken mer än att det var uppenbart att familjen mådde dåligt och syntes allt mindre ute. Sen var det en familj som inte gjorde mycket väsen av sig innan heller.

Sååå... därför vet du ju egentligen inte om nån av föräldrarna var narcissist eller psykopat eller psykotisk?

Hur syntes det på Hanna? Magrade hon? Var hon neurotisk/skakade/flackade med blicken?
Citera
2018-03-05, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Välkommen in i tråden. Du behövs här, som du säger så i tystnaden så spekuleras villt, rentav som ett nöje.

Vill du berätta mer om hur alla visste att familjen mådde dåligt? Vad var er bild utifrån?

Ett tips. Många i tråden provocerar för att de inte har roligare liv, ta vare sig det de säger personligt, eller dem som personer på allvar. De spelar en roll.

Gör som du tänkte hoppa de knasiga inläggen. Det blir bara rundgång annars.

Flickorna mådde dåligt av de orsaker jag nämnt. På Hanna började det synas för mer än ett år sedan, på Oskar i höstas. Familjen syntes allt mindre också. Dessa saker tillsammans med hela situationen. Barnen hade dock kamrater som besökte dem varje vecka på bestämda tider.
Citera
2018-03-05, 19:59
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Hoppas inte du tar illa upp av denna fråga men uppenbarligen såg du att familjen inte mådde bra
Tror du att det var psykiskt och/eller fysiskt?
Citera
2018-03-05, 20:00
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Flickorna mådde dåligt av de orsaker jag nämnt. På Hanna började det synas för mer än ett år sedan, på Oskar i höstas. Familjen syntes allt mindre också. Dessa saker tillsammans med hela situationen. Barnen hade dock kamrater som besökte dem varje vecka på bestämda tider.

Skulle jag vänligen kunna få be om att få fråga om hur det syntes på dem? Var barnen ute nån gång?
Citera
2018-03-05, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS
Sååå... därför vet du ju egentligen inte om nån av föräldrarna var narcissist eller psykopat eller psykotisk?

Hur syntes det på Hanna? Magrade hon? Var hon neurotisk/skakade/flackade med blicken?

Hur ser man när någon är mycket nedstämd? Tystare, låter bli att se i ögonen, kroppshållning, rörelser. Vet inte exakt men det var påtagligt.
Psykopat förstår jag inte ens, det är man väl från födseln och borde märkts innan? Hur syns det om någon är psykotisk?
Citera
2018-03-05, 20:01
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:

Det blev alltså för tungt att barnen var sjuka? Och för att det inte fanns bot? Eller inga säkra svar?
Oro? Jag vill inte dra förhastade slutsatser, det är därför jag frågar.
Det är ju också väldigt tungt att vara anhörig till någon som är sjuk, och många blir sjuka själva.

Jag är glad om du berättar om det, större delen av tråden verkar inte vilka acceptera faktum. Jag har fått personlig info om att de haft ME, liksom Frank.Einstein. ME är ett annat namn för kroniskt trötthetssyndrom. Jag vet inte varför det klassas som Lobby att prata om den sjukdomen. Jag vill inte lobba för någonting, bara förstå så gott jag kan.
Tack för din medverkan, tråden är sjuk.
Citera
2018-03-05, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Hoppas inte du tar illa upp av denna fråga men uppenbarligen såg du att familjen inte mådde bra
Tror du att det var psykiskt och/eller fysiskt?
Hanna och Oskar psykiskt. Flickornas sjukdom vet jag för lite om för att säga vad det beror på.
Citera
2018-03-05, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Skulle jag vänligen kunna få be om att få fråga om hur det syntes på dem? Var barnen ute nån gång?
Din första fråga har jag svarat på. Din andra, allt mindre, kan inte minnas att jag såg Agnes hela 2017. Moa har jag inte sett på hela hösten. Men jag är som sagt inte nära bekant till familjen.
Citera
2018-03-05, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det blev alltså för tungt att barnen var sjuka? Och för att det inte fanns bot? Eller inga säkra svar?
Oro? Jag vill inte dra förhastade slutsatser, det är därför jag frågar.
Det är ju också väldigt tungt att vara anhörig till någon som är sjuk, och många blir sjuka själva.

Jag är glad om du berättar om det, större delen av tråden verkar inte vilka acceptera faktum. Jag har fått personlig info om att de haft ME, liksom Frank.Einstein. ME är ett annat namn för kroniskt trötthetssyndrom. Jag vet inte varför det klassas som Lobby att prata om den sjukdomen. Jag vill inte lobba för någonting, bara förstå så gott jag kan.
Tack för din medverkan, tråden är sjuk.

Jag vet inte men uppfattningen här i Bjärred är att föräldrarna inte orkade till slut.
Jag har tänkt på det och jag undrar ibland om detta hade hänt om föräldrarna hade varit mer öppna av sig. Jag tror att de bar på allt själva.
Citera
2018-03-05, 20:08
Medlem
Citat:

Kroniskt trötthetssyndrom säger du? Menar du alltså me/cfs?

Hade h och o nära vänskapsrelationer? Umgicks de med släkten ?

Hur går snacket i det lilla samhället? Känns knepigt när du skriver ” stackars familj” när två föräldrar begått ett dubbelmord.... jämför med att nån skulle använda ordet ”stackars” i samma mening som dalaröpappan typ.

Hur har skolan hanterat det ? Krishjälp för elever el liknande?

Vad har du att säga om scientologispåret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in