Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-05, 18:35
Medlem
svarjevenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Halvt off topic: Är Hanna fortfarande ihop med Tino? Lite OT för det kan ju påverka hans opartiskhet lite om han är ihop med en som är med i ett parti som kommer klassas som mer extremt än SD.

Han är ju själv med i medborgerlig samling?
Citera
2018-03-05, 18:36
Medlem
svarjevenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnUngSvensk
Jag förstår om Jenny inte kommer kunna få några uppdrag hos SD om hennes pojkvän är AFS topp, det skulle bli mediakaos av det. Men utesluten tror jag inte ett dugg på. Och hon jobbar fortfarande högt upp sitter än så länge i Stockholms stads distriktstyrelse.

Vi får väl se väldigt snart vad konsekvenserna blir, men jag har alltid sett Jenny som en av få "riktiga" sverigedemokrater och inte moderater med en SD-tröja på sig. Sedan om jag är naiv vet jag inte.

-hon är uppsagd från sitt jobb som Pol.sek och sitter hemma
-hon ryker från styrelsen under distriktsårsmötet
Citera
2018-03-05, 18:41
Medlem
Kloakkrigarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svarjevenn
Men snälla nån. Jenny är tillsamans med Per sefastsson som ny tydligen ska bli afs topp. Hannas mamma likaså. Folk har uteslutits på betydligt mindre saker.

Jenny spelade högt för att bli riksdagsledamot. Men förlorade... Stort.
Det vanliga m. a. o. Såna här wanabees och karriärister med extremt hög självbild kommer att flockas till "AfS" som flugor kring en syltburk.
Citera
2018-03-05, 18:43
Medlem
Citat:
-hon är uppsagd från sitt jobb som Pol.sek och sitter hemma
-hon ryker från styrelsen under distriktsårsmötet
Vad har hon gjort för fel förutom att vara tillsammans med en kille som ska bli en topp i AFS?
Citera
2018-03-05, 18:47
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloakkrigaren
Det vanliga m. a. o. Såna här wanabees och karriärister med extremt hög självbild kommer att flockas till "AfS" som flugor kring en syltburk.

Om du använder din hjärna så kommer du nog att inse att sådana människor snarare söker sig till Sverigedemokraterna.
Citera
2018-03-05, 18:48
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloakkrigaren

Ligger lite i det, de kunde inte samarbeta i SD och ville ha de högsta positionerna, blir det inte det samma i AfS? En samling individualister som alla vill vara chef. Kanske kan de göra som MP och ha språkrör? 20 stycken språkrör så får alla vara chef.
Citera
2018-03-05, 18:50
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Han är ju själv med i medborgerlig samling?

Jag visste inte det, men MED är ju som moderater så ganska stort steg till AfS då som är radikalare än SD.
Citera
2018-03-05, 18:50
Medlem
Koettbullens avatar
Jag hoppas att AfS gör ett seriöst avtryck på den politiska kartan. Vi behöver fler nationalistiska alternativ, inte färre. Om SD ska stå som enda alternativ mot globalism och massinvandring lär de bli lata och pengakuvade. Med lite konkurrens från likasinnade kommer de vara tvungna att slåss om väljarna även bland nationalister. Det lär förhindra att partiet blir alldeles för mjukt och mellanmjölk.

Jag kommer inte lägga min röst på AfS i september, men jag kommer hålla ett öga på dem och vara öppensinnad till att bli övertygad.
Citera
2018-03-05, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koettbullen
Jag kommer inte lägga min röst på AfS i september, men jag kommer hålla ett öga på dem och vara öppensinnad till att bli övertygad.
Jag känner väl likadant. Jag kommer rösta på SD i detta val även om jag skulle tycka AfS har ett bättre partiprogram, men just nu detta val kan vi inte vänta på att AfS ska bli något. AfS kanske kan vara alternativet 2022.
Citera
2018-03-05, 19:01
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frandett
Helt meningslöst att rösta på SD. De blev en del av etablissemanget så fort de kom in i riksdagen. Ett tidigt exempel är hur de vek ner sig om stasilistorna för att hålla sig väl med etablissemanget. De är där för att skaffa sig riksdagslöner, inte för att förändra någonting.

Hm, så om de hade varit mer radikala så hade de ändrat mer menar du? Hur då?
Citera
2018-03-05, 19:13
Bannlyst
Om SD nu visar prov den jargong etablissemanget hade år 2010. Vilket jag menar med att "vi ska inte ta i dom med tång", "rasistiskt parti" osv kanske det leder till att AFS växer?

SD växte ju med tanke på andra partiers illvilja till samtal.
Citera
2018-03-05, 19:15
Medlem
svarjevenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luttrad.afgan
Köpte dom bilar till sig själv för 400 000 kr bekostade av partikassan också? Likt en viss Wallmark.

Wallmark är ju bara en ny hesselbäck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in