Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-05, 12:12
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felelement
Jadu. Ångrar du dig? Blev du glad eller ledsen för att hin mördade ert foster? Undrar du aldrig vad det hade blivit av ditt barn?
Angående hennes nya gubbe så sökte hon kanske tröst.

Ångrar mig?
Nej du
Citera
2018-03-05, 16:42
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Så... Vem har bestämt när ett barn blir ett barn då? Det är mycket känslokallt att sätta gränser för människovärdet på det där viset.

Och det kan gå alldeles utmärkt att bara växa upp med bara en förälder. Och om det inte skulle gå av någon anledning, så finns det faktiskt fosterföräldrar och adoptivföräldrar.
Det är en svår fråga och frågar du mig personligen så bör man inte dra gränsen där det vara tveksamt om det vore ett känslokallt beslut eller inte. Men det överlåter jag till biologerna.

Det KAN gå utmärkt (i få undantagsfall), men vet inte om riktigt det är vad problemet är här. Vi diskuterar fortfarande "vilken typ av person skulle" "hur tappad är inte denna människan"... Svaren är ju "jättetappad" och "en degenererad människa". Enligt mig... Men förstod inte om du höll med här?
Citera
2018-03-05, 17:03
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Så... Vem har bestämt när ett barn blir ett barn då? Det är mycket känslokallt att sätta gränser för människovärdet på det där viset.

Och det kan gå alldeles utmärkt att bara växa upp med bara en förälder. Och om det inte skulle gå av någon anledning, så finns det faktiskt fosterföräldrar och adoptivföräldrar.

Övergången mellan foster och barn är reglerat i lag/förordning. Så det har staten bestämt.
Citera
2018-03-05, 17:05
  #124
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Övergången mellan foster och barn är reglerat i lag/förordning. Så det har staten bestämt.

Mm men det betyder ju inte för den sakens skull att de har rätt...
Citera
2018-03-05, 17:07
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Hahaha, vilken rolig tråd och vilket kvinnohat!

På påståendet att kvinnor inte är bättre än män på något svarar jag att du har helt fel, men så är ju fler av oss högskoleutbildade än vad ni är och våra betyg är bättre, så du kanske inte ens har redskapen till att dra en logisk slutsats? Kvinnor har även en högre simultanförmåga, tål svält bättre samt tål fler G än män. Det vara bara några få av alla de saker kvinnor är bättre i.

Men till frågan. Jag personligen skulle inte behålla barnet om fadern inte är med på det, men det är för barnets skull och inte hans. Jag tycker dock inte att vi ska mixtra med kvinnans rätt till sin kropp, men däremot skulle ju frågan kunna göras något mer jämlik om fadern kan göra en lagmässig "abort", dvs avskriva sig som far. Staten skulle ju kunna ta över och ersätta underhållsdelen, för vi föder ju faktiskt för få barn i det här landet.

Ja, det är ett alternativ helt enligt den individuella värdegrund vi står bakom.

Och "kvinnohatet" är nog en reaktion på manshatet i just denna fråga.

Och föräldraskap beror nog på andra förmågor än universitetsutbildning. Att vara narcisist utan självuppfattning klassar jag mer som en dålig egenskap när det kommer till att besörja omsorgen över andra.
__________________
Senast redigerad av Dolche 2018-03-05 kl. 17:17.
Citera
2018-03-05, 17:12
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Mm men det betyder ju inte för den sakens skull att de har rätt...

Så är det, men det är staten som har våldsmonopolet så den bestämmer också vad som är "rätt" oavsett vad tex en presumtiv pappa tycker när det kommer till frågan om abort. Bara att acceptera.
Citera
2018-03-05, 17:35
  #127
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Hahaha, vilken rolig tråd och vilket kvinnohat!

På påståendet att kvinnor inte är bättre än män på något svarar jag att du har helt fel, men så är ju fler av oss högskoleutbildade än vad ni är och våra betyg är bättre, så du kanske inte ens har redskapen till att dra en logisk slutsats? Kvinnor har även en högre simultanförmåga, tål svält bättre samt tål fler G än män. Det vara bara några få av alla de saker kvinnor är bättre i.

Men till frågan. Jag personligen skulle inte behålla barnet om fadern inte är med på det, men det är för barnets skull och inte hans. Jag tycker dock inte att vi ska mixtra med kvinnans rätt till sin kropp, men däremot skulle ju frågan kunna göras något mer jämlik om fadern kan göra en lagmässig "abort", dvs avskriva sig som far. Staten skulle ju kunna ta över och ersätta underhållsdelen, för vi föder ju faktiskt för få barn i det här landet.

Bara i västvärlden det är så konstigt nog och vad har hänt jo väst har börjat halka efter... sen det där med betygen så är det ett välkänt faktum att pojkar betygsdiskrimineras i skolan vilket även visar sig i yrkeslivet då män är bättre inom alla områden som har någon relevant betydelse för mänskligheten...

Förresten snyggt självmål med att först klaga på kvinnohat när du själv sprider manshat
Citera
2018-03-05, 19:27
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Bara i västvärlden det är så konstigt nog och vad har hänt jo väst har börjat halka efter... sen det där med betygen så är det ett välkänt faktum att pojkar betygsdiskrimineras i skolan vilket även visar sig i yrkeslivet då män är bättre inom alla områden som har någon relevant betydelse för mänskligheten...

Förresten snyggt självmål med att först klaga på kvinnohat när du själv sprider manshat
Manshat? Du menar väl inte att kvinnor inte kan vara svin? Eller var det just det du trodde när du helt ur det blå kallade mig för feminist? Jag säger det igen, jag är inte feminist, jag är däremot något annat som du kan få fundera på vad det kan vara.

Nej, män är inte bättre på allt som är viktigt.
Citera
2018-03-05, 19:30
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Ja, det är ett alternativ helt enligt den individuella värdegrund vi står bakom.

Och "kvinnohatet" är nog en reaktion på manshatet i just denna fråga.

Och föräldraskap beror nog på andra förmågor än universitetsutbildning. Att vara narcisist utan självuppfattning klassar jag mer som en dålig egenskap när det kommer till att besörja omsorgen över andra.
Jag har inte heller påstått att universitetsutbildning innebär ett bättre föräldraskap, det var ett svar på lite nonsens om att kvinnor inte kunde vara bättre än män. Och alla utbildade är inte narcissister.
Citera
2018-03-05, 23:14
  #130
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
2500+ är mycket pengar, åtminstone i min värld.

Sen har vi bostads- och socialbidrag.

Tycker att bidragen borde minska, då skulle folk kanske lära sig att tänka sig för lite iallafall.
Det är en piss i Nissan. Barn är oerhört dyra, särskilt första barnet och särskilt om du står ensam. Även med andra bidrag kommer du inte långt.

Jag tror inte att bidragen skulle påverka människors drifter.
Citera
2018-03-06, 02:04
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Det är en piss i Nissan. Barn är oerhört dyra, särskilt första barnet och särskilt om du står ensam. Även med andra bidrag kommer du inte långt.

Jag tror inte att bidragen skulle påverka människors drifter.

2500 är mycket pengar, men idag är vi bortskämda barn själva som kanske inte borde få skaffa barn utan lov.

Det underlättar ju om man är två som delar ansvaret, både ekonomiskt och i övrigt, så är det ju. Barn är ju ingen leksak för det egna självförverkligandet.
__________________
Senast redigerad av Dolche 2018-03-06 kl. 02:16.
Citera
2018-03-06, 07:51
  #132
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
Så länge det inte är funktionsdugligt och utvecklat så är det inget barn.

Därför är det fram till 18:e veckan fri abort av just den anledningen.

Viss Religiösa anser att embryos är barn och att det är mord att ta bort det. Sen att de själva mördar i religionens namn, är en helt annan sak.

Tack och lov för vetenskapen!
Fast det är inte någon vetenskap när ett barn blir ett barn, utan det är bara olika människors åsikter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback