2018-03-05, 14:38
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
https://www.youtube.com/watch?v=VNUnbgsh2tM
Signalement:
En aggressiv neger i prasslig skoteroverall....
Citera
2018-03-05, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Har sett videon nu, måste säga att den definitivt inte förtjänar en flashbacktråd. Den tes om att alla invandrare är våldsamma som ni driver här inne avstyrks ju av klippet! Fine, snubben slår till den där glasrutan och uppträder väldigt hotfullt och så vidare, men jag känner inte att "smockan hänger i luften" om man säger så, man märker när någon är ute efter blod, den här snubben är ju bara tokförbannad.

Jag skulle dra motsatt slutsats av klippet, jag tycker att det visar på återhållsamhet, han säger ju inte ens någonting hemskt i klippet, bara "ja det är bäst för hennes liv" (att hon går härifrån menar han) och går undan, uppenbart att han inte vill eskalera konflikten men att han känner att det är färdigbackat.

Och kom igen nu, visst har vi alla erfarenhet av genomvidriga pursvenska tanter? Det går inte rätt till i klippet men det går inte ens tillnärmelsevis så fel som det kunde ha gått eller skulle ha behövt ha gått för att ni ska kunna köra den här grejen. Ta den andra snubben istället, den här Sam som gläfser om horor, där har ni något att bita i ordentligt.

1/10 i betyg för missvisande rubrik och händelselöst klipp.

Du ger intrycket av att vara extremt naiv och okunning om vilka samhällsregler vi har att rätta oss efter.
Du tycker inte ett förtäckt dödshot är så allvarligt? Att säga "tur för hennes liv" betyder ju indirekt att hon skulle dö om hon inte gick därifrån.
Och återhållsamhet? Jag har själv aldrig någonsin behövt slå på saker i min närhet i en social situation. Gör man det saknar man helt impulskontroll och är inget annat än en vandrande fara för samhället. Enda anledningen till att han inte gjorde ännu mer var ju bara för att han fick som han ville.

Jag ger 1/10 i betyg till din analys.
Senast redigerad av Lammern78 2018-03-05 kl. 14:50.
Citera
2018-03-05, 15:04
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Och kom igen nu, visst har vi alla erfarenhet av genomvidriga pursvenska tanter?
Nej, det har vi inte alls.
Citera
2018-03-05, 15:07
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nej, det har vi inte alls.

Nej, det är klart att BigFatCone, flashbacks allra präktigaste snubbe, inte har någon erfarenhet av genomvidriga kvinnor.
Citera
2018-03-05, 15:16
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Nej, det är klart att BigFatCone, flashbacks allra präktigaste snubbe, inte har någon erfarenhet av genomvidriga kvinnor.
Haha! Jag, präktig? Nu får du allt ta och ge dig. Jag har god erfarenhet av genomvidriga kvinnor, givetvis har jag det. Men nu var det just tanter vi pratade om. Några genomvidriga tanter har jag dock inte erfarenhet av.

Edit: Alla tanter är kvinnor men alla kvinnor är inte tanter.
Senast redigerad av BigFatCone 2018-03-05 kl. 15:28.
Citera
2018-03-05, 15:19
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
"Rinkebysvenska" är väl den mest vanligt förekommande dialekten i Stockholmsområdet, även bland infödda.

Nej verkligen inte, bara i vissa stadsdelar. Och även där ovanligt att svenskar använder det.
Citera
2018-03-05, 15:21
Medlem
GanjaThorulfs avatar
kvittar vad som skett innan, våld är ALLTID utövarens ansvar!!!
Citera
2018-03-05, 15:38
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
https://www.youtube.com/watch?v=VNUnbgsh2tM
Vilken stilstudie i blatteri!
Dock väldigt sällsynt att se en färdas solo så denna dokumentation är guld värd.
Citera
2018-03-05, 15:44
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Man ska inte mobba människor. Kärringen kanske ska tänka sig lite för innan hon öppnar munnen.

Jävla pajas finns ju inga som helst belägg för att hon sagt något överhuvudtaget. Mer än en påstådd kommentar på Facebook.
Citera
2018-03-05, 15:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL88
Signalement:
En aggressiv neger i prasslig skoteroverall....
Jepp, tack vare mobilfilmen så finns det ju för ovanlighetens skull ett signalement.

Idag filmas nästan allt, vilket ju är bra. Vilket ju också gör att man enkelt kan avskriva diverse rövarhistorier om "heilande underofficerare i tunnelbanan" & liknande som vänsterbloggare brukar hitta på lite då & då.

(är inte ditt signalement jävligt likt en gammal låt av KSMB?)
Citera
2018-03-05, 15:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nej verkligen inte, bara i vissa stadsdelar. Och även där ovanligt att svenskar använder det.

Kanske i de äldre åldrarna.
Men just för att det är fler och fler blattar så umgås ju svenskar med de också = blattesvenska. Som tex att gå i skolan/gymnasiet.
Det är ju ingen grammatik inblandat, dvs latheten talar.

Sen är det kanske en annan grej om man bor ute i Nacka.
Söderort har drabbats ganska hårt av detta. Även om det inte alltid är en stark dialekt hos svenskarna av denna blattesvenska, så finns den ändå.

Kan för övrigt inte se länken, så vad kan jag säga OnT...
Citera
2018-03-05, 17:32
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Han har rätt att sitta där precis som alla andra. Även om han nu skulle lukta pyton.

Om det här nu stämmer att hon skulle ha sagt att han inte får sitta bredvid henne för att han luktar illa så skulle det bästa reaktionen vara att just sitta bredvid henne.

Han reagerade helt fel.
Helt rätt. Ociviliserad reaktion. Taskig kommentar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in