Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-05, 12:43
Medlem
Enligt Expressen så är det följande personer i ledningen för AfS som kommer att presenteras ikväll:

Gustav Kasselstrand
William Hahne
Jessica Ohlsson
Adam Berg
Per Sefastson
Markus Jonsson
Yvonne Lindholm

Vinnande lag? Knappast....
Citera
2018-03-05, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Enligt Expressen så är det följande personer i ledningen för AfS som kommer att presenteras ikväll:

Gustav Kasselstrand
William Hahne
Jessica Ohlsson
Adam Berg
Per Sefastson
Markus Jonsson
Yvonne Lindholm

Vi får se vad som händer. Om det bara är det här och ingenting mer så är det en grym besvikelse.
Citera
2018-03-05, 12:53
Medlem
Jaktillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Vi får se vad som händer. Om det bara är det här och ingenting mer så är det en grym besvikelse.

Det är en bra början skulle jag säga. Andra aktörer kommer komma fram under våren skulle jag tro. Några redan ikväll kanske?
Citera
2018-03-05, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaktiller
SvD har åtminstone publicerat artiklar kring AfS (visserligen i samma andetag som de tar upp NMR och MedS) och nämnt dagens tilldragelse.

Även DN har tydligen gjort det.

https://www.dn.se/nyheter/politik/gustav-kasselstrand-sverigedemokraterna-far-se-upp/
Tack! Pinsamt dåligt internetsökt av mig!

[Redigering]:
Jag har läst SvD artikeln nu. Och visserligen avskyr jag SvD mer än någon annan tidning. Men jag tycker inte artikeln var så dålig. Bilden med NMR med sköldmur på ena sidan och Kasselstrand och Hahne trippandes i kostym på den andra är två olika, och konstraterande, högershabloner. Inget fel i det, tycker jag.
Senast redigerad av Frandett 2018-03-05 kl. 13:46.
Citera
2018-03-05, 13:07
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Gustav Kasselstrand
William Hahne
Jessica Ohlsson
Adam Berg
Per Sefastson
Markus Jonsson
Yvonne Lindholm

Jag förstår inte vad problemet är. I och för sig så är två av personerna relativt okända för mig men SDU-kvartetten betraktar jag som kompetent och Markus Jonsson är på papperet en utmärkt värvning.
Citera
2018-03-05, 13:12
Medlem
Jaktillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frandett
Tack! Pinsamt dåligt internetsökt av mig!

Nu har även Expressen lagt upp en artikel:

https://www.expressen.se/nyheter/tidigare-sd-toppen-utmanar-akesson-med-nytt-parti/
Citera
2018-03-05, 13:22
Medlem
Baertlings avatar
Yvonne Lindholm är väl mamma till den kanske mer bekanta Hanna Lindholm? Som i sin tur väl fortfarande är ihop med Tino Sanandaji?
Citera
2018-03-05, 13:23
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Yvonne Lindholm är väl mamma till den kanske mer bekanta Hanna Lindholm? Som i sin tur väl fortfarande är ihop med Tino Sanandaji?

Svaret på den första frågan är ja. Den andra frågan har jag inget svar på.
Senast redigerad av MrSkargard 2018-03-05 kl. 13:31.
Citera
2018-03-05, 13:43
Medlem
Jag undrar hur deras repatierings politik ska vara. Ska det bara vara folk ifrån tredje världen? Hur många ska åka? Är det bara första generations invandrare eller är det halvsvenskar och tredje generations också? Jag hoppas på att den innebär inte bara invandrare utan de med invandrar bakgrund och härkomst ifrån tredje världen och till en liten del europa. Sen så hoppas jag att bara max 45000 stannar.
Citera
2018-03-05, 13:46
Medlem
Tubleross avatar
Citat:

Gustav Kasselstrand
William Hahne
Jessica Ohlsson
Adam Berg
Per Sefastson
Markus Jonsson
Yvonne Lindholm

Ser inget problem med ledningen.

Ungefär vad jag gissade för några veckor sedan. De mest kompetenta inom SDU samt avhoppare från SD.

När det gäller de fyra översta namnen så blir det klockrent! Men det var ju ingen överraskning så låt oss tala om de tre längst ner.

Per Sefaston är en riktigt bra värvning. Bla varit politiskt sekreterare för SD i Riksdagen.

Markus Jonsson är ett tungt namn. Var från början med i Moderaterna samt chefredaktör för Muf:s tidning och pressekreterare åt finansborgarrådet Sten Nordin (M) men gick sedermera över till SD och blev chefredaktör över samtiden.

Yvonne Lindholm vet jag faktiskt inte mycket om. Men hon har ju varit tidigare vice ordförande för Sverigedemokraterna i Haninge så visst finns det merit även där.

Kommer säkert komma fram en hel del andra intressanta namn under kvällen!

Jag väntar med spänning. Bara 6 timmar kvar nu!
Citera
2018-03-05, 13:59
Medlem
Scrofas avatar
Tiden går långsamt idag
Citera
2018-03-05, 14:04
Medlem
Felhaveristens avatar
Jadu det var ett gäng han skrapat ihop. Att Gustav och William är kompetenta råder det inga tvivel om.

Adam bergh jobbar på Scania. Kommer de låta honom stanna? Känsligt läge.
Jessica Olsson erfarenhet parlamentariskt både i kommun och landsting. Fd Pol.sek. Merit blev påsatt av Jonny skalin. Inte direkt tv mässig men kompetent.

Per"low energy"sefastsson. Den arbetsskygge lurchliknande pers främsta merit är att han är tillsamans med Jenny ribsskog. Per är lika spännande som en dam hockeymatch.

Yvonne"jag är mamma till hanna"lindholm. På riktigt? Yvonne har noll erfarenhet av politik förutom ett år som vice ordförande i Haninge. Där gnällde och havererade hon mest av vad man fått höra. Noll erfarenhet av parlamentariskt arbete.

Markus Jonsson. Återigen en arbetsskygg individ. Jonsson tidigare Pol.sek åt m som ersatte den neokonservative indofilen sjunnesson som redaktör för samtiden. Vilken flopp. Var det någon som någonsin såg till honom? Blev det en krönika i månaden?

Partiet ska sträva efter att ta mandat och politiker från SD trodde nationalister ville rädda Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in