Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-03-05, 14:05
Medlem
hashs avatar
Kommer Kent Ekeroth värvas?
Citera
2018-03-05, 14:07
Medlem
Felhaveristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Kommer Kent Ekeroth värvas?

Jag tror israel/palestinafrågan fäller detta ganska hårt.
Citera
2018-03-05, 14:09
Medlem
BubbaMnungs avatar
Kan vara bra om det sätter mer press på SD.
Citera
2018-03-05, 14:09
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felhaveristen
Jadu det var ett gäng han skrapat ihop. Att Gustav och William är kompetenta råder det inga tvivel om.

Adam bergh jobbar på Scania. Kommer de låta honom stanna? Känsligt läge.
Jessica Olsson erfarenhet parlamentariskt både i kommun och landsting. Fd Pol.sek. Merit blev påsatt av Jonny skalin. Inte direkt tv mässig men kompetent.

Per"low energy"sefastsson. Den arbetsskygge lurchliknande pers främsta merit är att han är tillsamans med Jenny ribsskog. Per är lika spännande som en dam hockeymatch.

Yvonne"jag är mamma till hanna"lindholm. På riktigt? Yvonne har noll erfarenhet av politik förutom ett år som vice ordförande i Haninge. Där gnällde och havererade hon mest av vad man fått höra. Noll erfarenhet av parlamentariskt arbete.

Markus Jonsson. Återigen en arbetsskygg individ. Jonsson tidigare Pol.sek åt m som ersatte den neokonservative indofilen sjunnesson som redaktör för samtiden. Vilken flopp. Var det någon som någonsin såg till honom? Blev det en krönika i månaden?

Partiet ska sträva efter att ta mandat och politiker från SD trodde nationalister ville rädda Sverige?

Måste varje jävla tråd som har koppling till SD förvandlas till ett sjaskigt skvallerträsk? Detta är ett politiskt delforum så om du vill sprida snaskigt skvaller kan du söka dig till skvallerforumet.
Citera
2018-03-05, 14:14
Medlem
Felhaveristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Måste varje jävla tråd som har koppling till SD förvandlas till ett sjaskigt skvallerträsk? Detta är ett politiskt delforum så om du vill sprida snaskigt skvaller kan du söka dig till skvallerforumet.

Att påstå att många av dessa är "bra värvningar" är lika mycket skvaller det.
Citera
2018-03-05, 14:16
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Att påstå att många av dessa är "bra värvningar" är lika mycket skvaller det.

Vilken tur då att jag aldrig har påstått något sådant.
Citera
2018-03-05, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Trådar om konflikten SD-SDU brukar locka till sig nyreggade som skriver elakheter helt utan några spärrar. Den här tråden har dock varit märkligt fri från det fram tills nu, men vi kan nog vänta oss att det drar igång nu.
Citera
2018-03-05, 14:47
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrofa
Tiden går långsamt idag

Instämmer!

Har väntat på denna dagen ett bra tag nu..
Citera
2018-03-05, 15:08
Medlem
adolf512s avatar
Jag hoppas att de till skillnad från MED kommer förespråka stoppade bidrag till arbetslösa(iallafall när det gäller invandrade individer), är det lönt att kontakta AfS med förslag på frågor att driva?
Citat:
Jag tror israel/palestinafrågan fäller detta ganska hårt.
Tycker AfS borde joina Trump och föreslå att ambassaden flyttas till jerusalem, bra relationen med israel är viktigt.
Citera
2018-03-05, 15:14
Medlem
Himmelstosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larmknappen
Tror jag skall lägga till en pedagogisk förklaring som belyser varför väljarnas mentalitet är sådan att 99,95 % av väljarna skiter i att Kasselstrand & Co blev uteslutna ur SD genom fulspel.
(...)
Kanske tror han därför att folk skall vara jätteupprörda över hur han sparkades ut ur SD. Tror han det gör han ett allvarligt misstag. En attityd typ ”jävla Karl-Bertil Jonsson-fjant” eller ”jävla loser, ha, ha, ha” är mer sannolik.

Den attityden finns säkert. Men än sen? Om nu Kasslert och hans gäng är så chanslösa som du säger så finns det knappast någon anledning att oroa sig så massivt för dem som du tycks göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Larmknappen

Med anledning av det sistnämnda går det bara att inte börja tala om ”repatriering”, hur frivilligt det än skulle vara. Att börja prata om att kunna upphäva medborgarskap går heller inte.
(...)

Jag pratade alltså ovan om vikten av att rekrytera ett externt gäng. Ett externt, osolkat gäng, kan tilläggas. Detta är väl typ grunden om man i övrigt har en gångbar, politisk ”affärsidé” (vilket jag kommer till längre fram). Kasselstrands egen roll tror jag inte kan vara att stå på riksdagslistan e dyl.

Men SD talar väl också om återvandring och har väl också sagt att man vill upphäva vissa medborgarskap? Sen tror jag att det är en ren fantasi att tro att Kasslerstrand kommer att ge bort det parti som han själv har konstruerat. Det finns liksom inte.
Citera
2018-03-05, 15:39
Medlem
Citat:
Jadu det var ett gäng han skrapat ihop. Att Gustav och William är kompetenta råder det inga tvivel om.

Adam bergh jobbar på Scania. Kommer de låta honom stanna? Känsligt läge.
Jessica Olsson erfarenhet parlamentariskt både i kommun och landsting. Fd Pol.sek. Merit blev påsatt av Jonny skalin. Inte direkt tv mässig men kompetent.

Per"low energy"sefastsson. Den arbetsskygge lurchliknande pers främsta merit är att han är tillsamans med Jenny ribsskog. Per är lika spännande som en dam hockeymatch.

Yvonne"jag är mamma till hanna"lindholm. På riktigt? Yvonne har noll erfarenhet av politik förutom ett år som vice ordförande i Haninge. Där gnällde och havererade hon mest av vad man fått höra. Noll erfarenhet av parlamentariskt arbete.

Markus Jonsson. Återigen en arbetsskygg individ. Jonsson tidigare Pol.sek åt m som ersatte den neokonservative indofilen sjunnesson som redaktör för samtiden. Vilken flopp. Var det någon som någonsin såg till honom? Blev det en krönika i månaden?

Partiet ska sträva efter att ta mandat och politiker från SD trodde nationalister ville rädda Sverige?

Vad hände med alla kändisar som det spekulerades om att vissa av dom kanske skulle ansluta sig till AfS? - Janousch, Qviberg, Springare, Lamotte mfl.
Bara att glömma, ingen kändis som har någon typ av position kvar i samhället vill förknippas med gänget i AfS.

Det är kul att det kommer nya partier men blir laguppställningen som Expressen skriver så är det bara ett trött Nationaldemokraterna 2.0
Citera
2018-03-05, 16:13
Medlem
Don.Cs avatar
Målet är nog att öka långsamt och rekrytera både väljare och politiker från SD. Den dagen när SD gör en MP och helt säljer ut, det lilla sista vettiga av, sin politik för en trafikministerpost kommer AfS finnas där som ett alternativ. Boomers och neo-boomers med thai-fruar kommer nog alltid rösta SD men ungdomarna är helt klart "up for grabs". Generation Zyklon är betydligt mer radikala än sina föregångare.

Tror inte Jimmie "det vet inte jag" Åkesson bryr sig det minsta. Han räknar nog dagarna tills valet är över och han äntligen kan dra sig tillbaka från politiken.

Men den stora frågan är hur media ska agera. Ta tillfället i akt och lyfta fram AfS som ett alternativ för att försöka förskjuta väljare från SD, eller kommer man tiga I hjälp paritet utifrån devisen att SD trots allt är 'lite mindre radikala'.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in