2018-03-05, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vidare så är det ändå inte okej att bete sig så, även om tanten kanske hade varit grovt rasistisk. Det är liksom inte så vi beter oss i det här landet.

Enda gången man säger till folk på tunnelbanan är om dom har saker på sätet. En tom plats sätter man sig på och så är det bra med det.

Så att bete sig rasistiskt är så vi gör i det här landet?

Sen när då? Det finns ingen som kan bete sig så på tunnelbanan utan någon konsekvens.

Nu vet vi inte om det är så. Men det hade helt klart varit intressant att se hur allt gick till innan filmklippet.

Jag tycker givetvis att man inte skriker och härjar mot äldre kvinnor. Finns alltid någon annan väg ut i dom situationerna.
Citera
2018-03-05, 00:42
Medlem
Jag antar att man sa något rasistisk och det ända rätt var väl då att stå upp för sitt lika värde. Han borde hyllas, inga invandrare ska behöva ta skit och bli behandlade som de blir idag.
Citera
2018-03-05, 00:54
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Varför filmas bara just det där. Hade varit intressant att se vad som händer innan?

Synd jag inte satt i samma vagn. Då hade jag kastat ut han vid nästa stopp.
Ja det är synd att det är så kort video, hade gärna också sett vad som skedde före och efter.
Och verkligen synd att du inte var på den vagnen och kastat ut svinet.
Citera
2018-03-05, 01:01
Medlem
Scarlettstorms avatar
Jag kollade på video igen. Uppmärksammade nu att han sa ”bra för hennes liv” när tjejen tar med sig tanten ut och tanten säger ”jag har aldrig sett honom förut”. Tycker jag att det låter som.
Citera
2018-03-05, 01:06
Medlem
Ankan007s avatar
Ingen här inne som tänkt på att killen kanske rökt 3-4 paket marlboro och stinker rök? Därav damen sagt att han luktar illa och inte vill ha honom sittandes bredvid sig. OM det nu är så att hon sagt att ”han luktar illa”. Finns ju folk som verkligen säger rakt ut vad dom tycker och tänker.
Citera
2018-03-05, 01:07
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voodooprasten
Om tanten nu skulle ha fällt en kommentar om negerns kroppsodör så är det väl inte så rimligt att hon sedan skulle bli hjälpt ur vagnen av en invandrartjej?

Troligen hade hela vagnen vänt sig emot tanten och gapat tillmälen som "rasist" och videon hade istället fyllt ett syfte att svartmåla tanten som en exponering av "vardagsrasismen".

Den där negern kommer få många tvister med rättvisan i framtiden.

Precis. Det satt ju fler invandrartjejer där bredvid den som filmar också så dom skulle ha gapat och levt om ifall att tanten hade sagt något rasistiskt. Så det är helt uteslutet att hon skulle ha sagt att han luktade illa. Bara nåt fejkkonto som försöker rättifärdiga hans skitbeteende.
Citera
2018-03-05, 01:08
Medlem
Ganonitos avatar
Videon borttagen. Någon som tog backup?
Citera
2018-03-05, 01:18
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Så att bete sig rasistiskt är så vi gör i det här landet?
Ta och läs vad jag skrev igen. Om du fortfarande inte förstår vad jag menar så är det bara att säga till så omformulerar jag mig.

Citat:
Sen när då? Det finns ingen som kan bete sig så på tunnelbanan utan någon konsekvens.
Precis.

Citat:
Nu vet vi inte om det är så. Men det hade helt klart varit intressant att se hur allt gick till innan filmklippet.
Ja, det hade varit intressant. Men som sagt, även om hon hade sagt "såna som ni borde åka hem" eller något annat rasistiskt så rättfärdigar det inte hans reaktion. Våld och hot om våld ska man bara använda om man blir utsatt för just detta. Jag har mycket svårt att tro att tanten sa "jag ska slå dig din huding" eller gjort hotfulla utfall.

Citat:
Jag tycker givetvis att man inte skriker och härjar mot äldre kvinnor. Finns alltid någon annan väg ut i dom situationerna.
Precis.
Citera
2018-03-05, 01:20
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan007
Ingen här inne som tänkt på att killen kanske rökt 3-4 paket marlboro och stinker rök? Därav damen sagt att han luktar illa och inte vill ha honom sittandes bredvid sig. OM det nu är så att hon sagt att ”han luktar illa”. Finns ju folk som verkligen säger rakt ut vad dom tycker och tänker.
Det var bokstavligt talat det första jag tänkte första gången nån kom med påståendet om att hon skulle sagt att han luktar illa.

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Videon borttagen. Någon som tog backup?
Om du går cirka 15-16 inlägg bakåt från ditt, eller söker i tråden efter "youtube" så hittar du den.
Senast redigerad av BigFatCone 2018-03-05 kl. 01:33.
Citera
2018-03-05, 01:27
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Damen kanske sitter på en handikapplats utan att vara handikappad. Det är något ny-svensken reagerar på och skrämmer iväg henne genom att bevisa att han är handikappad och det är såhär man då beter sig. Kvinnan blir skamsen för att hon blivit uppläxad av en utländsk och väljer att avlägsna sig från tåget. Handikappad man får sin plats.

Förståndshandikappad är han absolut. Dock är inte platserna märkta med en "käpp" avsedda för handikappade, det finns speciell rullstolsplats för dessa. (Samma plats där barnvagnar ska stå). Prio för "käpplats" är gamla pensionärer, folk med gipsad fot efter sportlovet och liknande. Inte för "förståndsmässigt utmanade personer av okänt ursprung".

-Att han också kallade henne för "svenne" belyser väldigt väl hans avgrundsdjupa obildbarhet: En kvinna torde man i så fall kalla för "svea". Någon i tråden efterlyste hans namn. Han har möjligen ett "namn" han uppgett för myndigheterna, ett alias alltså. Antagligen heter han olika. (Beroende på land).. Usch, nu låter jag främlingsfientlig, vilket jag faktiskt inte är. Jag är dock kraftigt allergisk mot ouppfostrade tölpar. Ser honom som en sådan.
Citera
2018-03-05, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Usel film, man ser inte vad som hänt innan, så helt meningslöst. Killen ser inte precis thrasig ut. Har han varit trevlig och frågat om han får sitta och får ett idiot eller rasistsvar så är det väl OK med lite plastglasbankande.

Well skulle inte förvånat mig iaf. Däremot hade jag nog kläckt ur mig "mogen kommentar" eller något liknande halvprydligt till tanten.

Förresten, ett möjligt scenario är att han har badat i after shave och tanten kommenterat att han luktar för starkt (allergisk/överkänslighet) och han har gått bananas.
Isåfall är killen en okontrollerad idiot.

Varför skulle det vara ok att bete sig hotfullt mot en gammal skör kvinna bara för att hon förolämpar dig? Varför skulle rasism ge dig någon slags carte blanche? Jävligt barnsligt resonemang av dig.
Citera
2018-03-05, 02:14
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Jag har aldrig tagit till våld när jag har gått mellan bråk och när folk har betett sig jäkligt illa. Jag styrs av instinkten så just i den stunden så har jag ingen rädsla, skulle nån trycka en pistol mot mig då så hade jag nog bara blivit arg. Och då är jag en kvinna.
Om folk som är av det räddare slaget iaf hade kunnat ropa i tunnelbanetåget "nu går vi ihop och sätter stopp för honom" och flertalet personer skulle konfrontera honom så hade han förmodligen tänkt till nästa gång han blir arg på en tant.

Människor i det här landet måste sluta vara så fega, dom kommer att ta över annars.

Håller med och bra jobbat.
Men det är skillnad på hur män och kvinnor kan gå in i en sådan här situation.
Som kvinna kan du gå in och försöka avstyra ett bråk utan att behöva förvänta dig att bli slagen i nyllet.
Som man är nog det vanligaste att inte ge sig in i situationer man inte kan slå sig ut ur, för om man som man provocerar en aggressiv annan man kan man förvänta sig att det blir slagsmål.
En man som ingriper måste vara ganska bekväm i att bruka våld samt utsättas för våld, något många idag inte är då de kanske aldrig någonsin tidigare varit i slagsmål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in