Citat:
Ursprungligen postat av
Scarlettstorm
Jag har aldrig tagit till våld när jag har gått mellan bråk och när folk har betett sig jäkligt illa. Jag styrs av instinkten så just i den stunden så har jag ingen rädsla, skulle nån trycka en pistol mot mig då så hade jag nog bara blivit arg. Och då är jag en kvinna.
Om folk som är av det räddare slaget iaf hade kunnat ropa i tunnelbanetåget "nu går vi ihop och sätter stopp för honom" och flertalet personer skulle konfrontera honom så hade han förmodligen tänkt till nästa gång han blir arg på en tant.
Människor i det här landet måste sluta vara så fega, dom kommer att ta över annars.
Håller med och bra jobbat.
Men det är skillnad på hur män och kvinnor kan gå in i en sådan här situation.
Som kvinna kan du gå in och försöka avstyra ett bråk utan att behöva förvänta dig att bli slagen i nyllet.
Som man är nog det vanligaste att inte ge sig in i situationer man inte kan slå sig ut ur, för om man som man provocerar en aggressiv annan man kan man förvänta sig att det blir slagsmål.
En man som ingriper måste vara ganska bekväm i att bruka våld samt utsättas för våld, något många idag inte är då de kanske aldrig någonsin tidigare varit i slagsmål.