2018-03-04, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Förlåt, trodde jag fetade men nu så:
Hur menade du här? Lite trött?

Edit: har fetat fattar inte varför det inte blir nåt. Men jag menar första stycket om att ingen kommit undan med det.. hur vet vi det då, menar du?!
Smart där trollet. Det vet vi inte. Kanske småbarn är överjävliga på styckmord utan att vi har en aning.
Men att inte det finns något (någon klantar sig väl alltid) enda fall på styckmord som är känt talar emot det.
Citera
2018-03-04, 23:37
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tack. Såg just dokumentären. Tja, som förväntat..

Madsen är en fullblodspsykopat. Av den värsta sorten, som Njuter av att döda!

Här gick han verkligen All In.

Det hade kunnat hänt vem som helst. Nsom var en okänd och ung tjej.

DK var snarast Nödalternativet.

Såg du både del 1 och 2 av dokumentären?
Citera
2018-03-04, 23:41
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
1/ Var? När? Hur? i centrala Köpenhamn med fullt av folk. Om han varit körkortsmyndig och haft bil. Men en 18-årig styckmördare har vi inte hört talas om ännu. Än mindre en 15-åring som bor hemma, går i skolan samt saknar resurser och pengar.
2/ Skulle en fullvuxen kvinna följa med en 15-åring till en koja,källare,uthus,skogsdunge?
Och var finns det i centrala miljonstaden Köpenhamn? Hur skulle PM få bort henne därifrån. Var skulle han få verktyg ifrån? Och allt detta utan att lämna spår,utan att bli sedd,utan någon som helst erfarenhet? (!986! Inga brottsprogram i TV.) Det var dessutom långt mellan dumpningsplatserna.

Om du nu var en mordlysten psykopat,var skulle du kunna styckmörda någon ostörd?För första gången utan erfarenhet. Orka bära tunga kroppsdelar,undanskaffa dem på promenad utan att dra till dig uppmärksamhet. Tror du att du rent praktiskt skulle kunna undanskaffa en kropp i tät bebyggt område? Och tror du att du skulle kunna få bort blodspill,bloddroppar på vägen i nattmörkret?
Kan räkna upp flera besvärliga omständigheter men du förstår nog själv hur svårt det är framförallt om man inte har ett fordon. Inte ens en cykel.
En kroppsdel i taget är inte så tungt att bära. Dessutom höll säkert PM på med små projekt och pyssel, så att en 15:årig töntnörd drar en kärra med ett paket på väcker nog ingen större uppmärksamhet. Och att locka med sig en ensam turist är ju jätteenkelt. ”Vill du hänga med och ta en fika?” ”Följ med så får du se den tvåtusenåriga eken som Jesus planterade!” ”Min pappa har bil och han kan skjutsa dig till Danmarks bästa museum.”
Citera
2018-03-04, 23:42
Medlem
Citat:
Glömde ett par detaljer:
3. Japanskan hittades i PMs egna tassemarker.
4. Japanskan var styckad på samma ovanliga sätt som Kim.
Det där kommer INTE från polisen. Det var mycket rykten i pressen från början. Hur mycket som är sant eller rent nonsens vet vi ej. Gick igång på det där själv. Att KiMs kropp hade lårben kvar och var kapade under knäna. Japanskans torso var i två delar. Den undre hade lårben kvar och kapade under knäna. Det kan vara sant. Men det kan också vara struntprat och rykten. Men om det är så och unge Madsen läst allt om fallet ,kan han ju tagit intryck av det som stått om det här läskiga styckmordet.
Det är kanske från detta styckmordsfallet den unge störde Madsen fått sina styckningsfantasier. Om han nu har det?
Styckningen kan ju ha varit rent praktisk också för att försvåra eftersökningar.
Citera
2018-03-04, 23:44
Medlem
Citat:
En kroppsdel i taget är inte så tungt att bära. Dessutom höll säkert PM på med små projekt och pyssel, så att en 15:årig töntnörd drar en kärra med ett paket på väcker nog ingen större uppmärksamhet. Och att locka med sig en ensam turist är ju jätteenkelt. ”Vill du hänga med och ta en fika?” ”Följ med så får du se den tvåtusenåriga eken som Jesus planterade!” ”Min pappa har bil och han kan skjutsa dig till Danmarks bästa museum.”
Japanskan talade bara japanska.
EDIT:Hon gjorde sig nog förstådd med engelskt ordlexikon.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-05 kl. 00:18.
Citera
2018-03-04, 23:47
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Japanskan talade bara japanska.
Så hon reste omkring i Skandinavien utan att kunna engelska? Men då måste hon ju varit en fena på teckenspråk!
Ok, såg ditt tillägg om lexikon nu!
Tillägg: godnatt, min kudde förblir oäten ett tag till ; )
Senast redigerad av Trollet3 2018-03-04 kl. 23:50.
Citera
2018-03-04, 23:59
Medlem
Citat:
En kroppsdel i taget flera km i omgångar. Sprang PM i skytteltrafik hela natten? Han kan kanske haft kapaciteten att göra det. Men inte erfarenheten,resurserna utan att ÅKA FAST. Polisen är ju inte idioter.

Jag tror hon blev mördad i förorten av någon som bjudit hem henne. Styckad i någons badrum och paketerad i någons lägenhet.När mördaren sovit ut och sjukskrivit sig från jobbet använde han många nätter till att forsla paketen med bil, 3 mil bort från var han bodde och hamnade på Rehavesöen. Så gick det till Trollet. Och Madsen tog väldigt starkt intryck av mordet.
Om det inte är så, äter jag upp DINA diskvantar.
Sov gott och Spar grejerna. Vi får ha en stor picnic till slut. På skor,sulor,snören,kudde och diskvantar.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-05 kl. 00:17.
Citera
2018-03-05, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Såg du både del 1 och 2 av dokumentären?

Bara del 1. Som sändes ikväll.
Citera
2018-03-05, 00:18
Medlem
kugutts avatar
Citat:

Ok. TV Norge sände nämligen båda del1 och 2 samtidigt. (Bara så att jag inte avslöjar något)
Nej, det finns ingen tvekan, Madsen är ren ondska. Hoppas någon sparkar ihäl faenskapet.
Citera
2018-03-05, 00:43
Medlem
Citat:
Hittar inget fel i min logik.
1. Ärftligheten är inte etthundra procent.
2. Hur vet vi att inget av syskonen är psykopat? Alla psykopater mördar inte.
3. Alla mördare upptäcks inte.

Kudden är fortfarande hel..
Jag kan bara säga vad jag tror baserat på erfarenhet. Om PMs mor hade burit på arvet och varit som du säger en kall psykopat,då tror jag att de tre av hennes barn som uppfostrats samt präglats av henne, hade varit mer ökända än Madsen själv.
Sedan stämmer det som du säger att ärftligheten inte är hundra procentig.
Men jag vet inte var du fått belägg ifrån att det skulle vara modern? Den enda som gnällt på henne är ju PM. För att hon var religiös och puttinuttig.Och om han säger något så tror du ju att det är tvärtom.
PM kan ha haft otur och fått arvet från sin pappa. Det kan också funnits på hans mors sida. Vi vet ju inget om hans morföräldrar? Men det var trots allt pappan som präglade PM. Och pappan låter verkligen inte som någon trevlig typ.
Men PM minns ju honom som en som gav honom faderliga omsorger iallafall.
Och som uppmuntrade honom med teknikprylar och allt sånt.
Citera
2018-03-05, 00:48
Medlem
Citat:
Vilken kanal sände detta?
Citera
2018-03-05, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker