2018-03-04, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som jag fattade det ställde Madsen in den utflykten med kort varsel. Varpå DK ville veta varför.? Det svarade han aldrig på. Av förklarliga skäl.
Du har nog blandat ihop det. PM sms:ade en manlig besättningsman (han som blev intervjuad sedan) om att Bornholm var inställt dagen därpå 11/8. Den mannen messade tillbaka och frågade varför men fick inget svar.
EDIT: Dk visste dessutom om det. Det var ju därför de redan några dagar tidigare bestämt en date på Fredagen 11/8. Snurrigt och lätt att blanda ihop alla varv här.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-04 kl. 22:50.
Citera
2018-03-04, 22:49
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja,det finns barn som dödar/mördar. Men inte någon som styckmördat och kommit undan med det.
I statistik är det från 27 år.
https://www.sydsvenskan.se/2010-09-01/misstankt-berattar-om-styckmordet
Här kan du läsa om en 24-årings besvär trots bil.

PS. Vid tiden tog PM hand om hemmet och åldriga fadern i princip. Pluggade ambitiöst för att komma in på Gymnasiet. Pendlade 2,5 timmar om dagen med tåg för att hänga med raket-nördarna i verkstaden. De höll nog till där 7 dagar i veckan. Och det här mordet var nog deras stora samtalsämne. Säkert var de små tänkande detektiver allesammans. Vem hade inte varit det i den åldern med ett styckmord i grannskapet.
Så hade mördaren funnits mitt i bland dem och dessutom nyttjat deras lokal på natten... och smart undanröjt alla spår.Kastat deras gemensamma verktyg osv Det inser du nog att det låter väldigt osannolikt.
Hur tänkte du nu?
Citera
2018-03-04, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Hur tänkte du nu?
Snälla trollet. FETA annars vet jag ju inte vad du invänder emot. Käkat färdigt din kudde föresten?
Citera
2018-03-04, 23:06
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ja,det finns barn som dödar/mördar. Men inte någon som styckmördat och kommit undan med det.

PS. Vid tiden tog PM hand om hemmet och åldriga fadern i princip. Pluggade ambitiöst för att komma in på Gymnasiet. Pendlade 2,5 timmar om dagen med tåg för att hänga med raket-nördarna i verkstaden. De höll nog till där 7 dagar i veckan. Och det här mordet var nog deras stora samtalsämne. Säkert var de små tänkande detektiver allesammans. Vem hade inte varit det i den åldern med ett styckmord i grannskapet.
Så hade mördaren funnits mitt i bland dem och dessutom nyttjat deras lokal på natten... och smart undanröjt alla spår.Kastat deras gemensamma verktyg osv Det inser du nog att det låter väldigt osannolikt.
Hur tänkte du där?

Dessutom
1. Japanskans mördare hade all tid i världen på sig. Det dröjer väldigt länge innan en ensam långväga turist saknas. På den tiden fanns verken mobiler eller mail.
2. Alla tonåringar känner till någon undanskymd plats (koja, källare, uthus, skogsdunge) där de kan vara ostörda.
Citera
2018-03-04, 23:06
Medlem
Citat:
När han var ca 20 år. Men det var en annan raket-klubb då som jag minns det.Den hette något med Dark
har jag för mig.

Det tror jag inte.
Citera
2018-03-04, 23:09
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:

Förlåt, trodde jag fetade men nu så:
Hur menade du här? Lite trött?

Edit: har fetat fattar inte varför det inte blir nåt. Men jag menar första stycket om att ingen kommit undan med det.. hur vet vi det då, menar du?!
Senast redigerad av Trollet3 2018-03-04 kl. 23:13.
Citera
2018-03-04, 23:12
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Madsen blev även utkastad dvs portförbjuden att delta i Raketklubben. När i tiden var det?

Det var troligen någon gång mellan 91 och 94/ 95.

edit: sitat
I DARK ønskede Peter Madsen at arbejde videre med flydende brændstof, efter at det var lykkedes at få færdiggjort og godkendt motorer med fast brændstof. DARK havde på det tidspunkt ingen ambitioner om den slags, og Peter og DARK's veje skiltes. I 1995 testede han sin første vellykkede væskeraketmotor i en testanlæg ved Tune. sitat slut

Madsen finns med på en video om DARK från 1991
Senast redigerad av kugutt 2018-03-04 kl. 23:25.
Citera
2018-03-04, 23:18
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Jag kan se dig i morgon bitti med fullt av fjädrar och dun i munnen och näsan.
Tror du PMs bror Benny och övriga bröder ljuger? Det är ju de som är källan.
Om PMs mor bar på arvet så hade förmodligen Madsens tre halvbröder (samma mor men olika pappor) också burit på det.
Men de verkar ju normala och dessutom uppvuxna samt präglade av "psykopatmodern".(?)
Hittar du något fel i din logik här? Gonatt ( och smaklig spis.)
Hittar inget fel i min logik.
1. Ärftligheten är inte etthundra procent.
2. Hur vet vi att inget av syskonen är psykopat? Alla psykopater mördar inte.
3. Alla mördare upptäcks inte.

Kudden är fortfarande hel..
Citera
2018-03-04, 23:26
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Nja, vet inte om jag håller med riktigt. Kvinnor med breda höfter är väl normalt?
Däremot så är Emelie Meng skrämmande lik KW...
https://www.bt.dk/krimi/efter-ni-maaneder-er-mordet-paa-emilie-meng-stadig-et-mysterium-det-er-et
Ja herregud, hon är ju verkligen skrämmande lik!

Men angående höfterna verkar de faktiskt lite bredare än snittet, men också själva formen är mycket likt. Höfter kan ju vara breda på en massa olika sätt. Men nu visade det ju sig att det var fel bild vi fick se.. 🤥
Citera
2018-03-04, 23:28
Medlem
Citat:
Hur tänkte du där?

Dessutom
1. Japanskans mördare hade all tid i världen på sig. Det dröjer väldigt länge innan en ensam långväga turist saknas. På den tiden fanns verken mobiler eller mail.
2. Alla tonåringar känner till någon undanskymd plats (koja, källare, uthus, skogsdunge) där de kan vara ostörda.
1/ Var? När? Hur? i centrala Köpenhamn med fullt av folk. Om han varit körkortsmyndig och haft bil. Men en 18-årig styckmördare har vi inte hört talas om ännu. Än mindre en 15-åring som bor hemma, går i skolan samt saknar resurser och pengar.
2/ Skulle en fullvuxen kvinna följa med en 15-åring till en koja,källare,uthus,skogsdunge?
Och var finns det i centrala miljonstaden Köpenhamn? Hur skulle PM få bort henne därifrån. Var skulle han få verktyg ifrån? Och allt detta utan att lämna spår,utan att bli sedd,utan någon som helst erfarenhet? (!986! Inga brottsprogram i TV.) Det var dessutom långt mellan dumpningsplatserna.

Om du nu var en mordlysten psykopat,var skulle du kunna styckmörda någon ostörd?För första gången utan erfarenhet. Orka bära tunga kroppsdelar,undanskaffa dem på promenad utan att dra till dig uppmärksamhet. Tror du att du rent praktiskt skulle kunna undanskaffa en kropp i tät bebyggt område? Och tror du att du skulle kunna få bort blodspill,bloddroppar på vägen i nattmörkret?
Kan räkna upp flera besvärliga omständigheter men du förstår nog själv hur svårt det är framförallt om man inte har ett fordon. Inte ens en cykel.
Citera
2018-03-04, 23:29
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Hur tänkte du där?

Dessutom
Glömde ett par detaljer:
3. Japanskan hittades i PMs egna tassemarker.
4. Japanskan var styckad på samma ovanliga sätt som Kim.
Citera
2018-03-04, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Det var troligen någon gång mellan 91 och 94/ 95.

Tack. Såg just dokumentären. Tja, som förväntat..

Madsen är en fullblodspsykopat. Av den värsta sorten, som Njuter av att döda!

Här gick han verkligen All In.

Det hade kunnat hänt vem som helst. Nsom var en okänd och ung tjej.

DK var snarast Nödalternativet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in