2017-09-27, 00:23
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betonad
Haha så jäkla triggad, ask har väll aldrig varit dem som dragit runt Västerås graffscen.
Så ser inte varför man ska behöva ta upp dem som exempel ifrån ingenstans. Visst gol prylen är äcklig men den är väll minst 8år gammal nu, är/var ask dina enda bekanta som måla så måla själv eller hitta nya vänner.
Ut och måla du behövs oavsett ålder.
Faktum är, ask är mitt favoritcrew från Västerås. Bra stil & lagom allt. De första jag får upp i huvudet när jag tänker v-ås är tokig, bino, ak47 (?), ask, skil (?) & det var dem. Bästa intryck, mesta avtryck.
Citera
2017-09-27, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Faktum är, ask är mitt favoritcrew från Västerås. Bra stil & lagom allt. De första jag får upp i huvudet när jag tänker v-ås är tokig, bino, ak47 (?), ask, skil (?) & det var dem. Bästa intryck, mesta avtryck.

Även jag tycker att Ask har gjort väldigt bra prylar.
Några av dina Västerås namn är dock ej från denna stad exempelvis skil har väll målat här nån enstaka gång i början av 2000 (kolhamnen+dippy) om det är Skil Td du tänkte på.
Ak47 kanske är 47k de är ju iaf härifrån, de andra med.

De jag ansett vara kungarna/bäst är:
IAK IMS NÄU RIK OAM AFD ARM 138.
Sen one's finns det ett gäng personer som kvalificerar vissa av dem ingår ju i dessa crews så nämner bara 1person och det är ju Bino en riktigt legend i mina ögon.

Det finns väldigt många kreativa och bra målare ifrån Västerås vissa namn borde klassa in på listan men är ju saker som drar ner dom ifrån iallafall min lista.
Måste även ge en tumme upp för dagens målare, de kommer fortfarande upp trevliga prylar. De flesta av namnen jag nämnde där innan är ju faktiskt inaktiva och har varit det i över 10år nu.
Citera
2018-02-07, 10:31
Medlem
Finns typ ingen graff Västerås, alla är inaktiva. Finns toys som kan dra till någon helg eller så.

Den enda aktiva är TOR, och han målar bara om hans fame målningar blir överskörda.

Finns några få som lirar panel även fast det är pisskallt, props till dem.

Om det bara är en själv som kör så blir det ju tråkigt, tycker man borde läxa upp toys om reglerna och peka vart det finns burkar.
Citera
2018-02-10, 16:33
Medlem
Västerås "ARAK" har fan tagit samma stil och namn som den riktiga "ARAK" från DLB crew.

Går sen runt och spittar och kallar alla andra toys. Ironin slår en hårt.
Citera
2018-02-20, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piratkravt
Finns typ ingen graff Västerås, alla är inaktiva. Finns toys som kan dra till någon helg eller så.

Den enda aktiva är TOR, och han målar bara om hans fame målningar blir överskörda.

Finns några få som lirar panel även fast det är pisskallt, props till dem.

Om det bara är en själv som kör så blir det ju tråkigt, tycker man borde läxa upp toys om reglerna och peka vart det finns burkar.

Citat:
Ursprungligen postat av Piratkravt
Västerås "ARAK" har fan tagit samma stil och namn som den riktiga "ARAK" från DLB crew.

Går sen runt och spittar och kallar alla andra toys. Ironin slår en hårt.

Beror nog på vart du bor i Västerås, aktiva målare finns det men inte i samma utsträckning som förr.
Att kalla TOR för den enda aktiva känns lite roligt 😂
Man är väll inte aktiv för man målar i fames?
Vem är det arak kallar för toy och vem har herrn splittat? Dig?
Citera
2018-02-20, 16:55
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Beror nog på vart du bor i Västerås, aktiva målare finns det men inte i samma utsträckning som förr.
Att kalla TOR för den enda aktiva känns lite roligt 😂
Man är väll inte aktiv för man målar i fames?
Vem är det arak kallar för toy och vem har herrn splittat? Dig?
Rabex kör på bra i Famet. Lägger riktigt fina grejer.
För övrigt körs det inte mycket runt om i stan tyvärr.
Citera
2018-02-20, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Rabex kör på bra i Famet. Lägger riktigt fina grejer.
För övrigt körs det inte mycket runt om i stan tyvärr.

Så är det säkert, svårt att säga då det saneras extremt mycket dem har tilloch med varit ute och sanerat en massa tunnlar då det var plusgrader tre-fyra dagar i januari.
Sen är det väll bara runt 15-20personer som man kan räkna som aktiva målare I Västerås och tyvärr så försvinner deras målningar innan klottret. Vet att fler och fler prioriterar andra saker än väggar och tunnlar med, idag har du ju en målning uppe längre på ett tåg än i en tunnel förutsatt att det är plusgrader ute och det är helt vilt.
Citera
2018-02-24, 21:21
Medlem
Citat:
Så är det säkert, svårt att säga då det saneras extremt mycket dem har tilloch med varit ute och sanerat en massa tunnlar då det var plusgrader tre-fyra dagar i januari.
Sen är det väll bara runt 15-20personer som man kan räkna som aktiva målare I Västerås och tyvärr så försvinner deras målningar innan klottret. Vet att fler och fler prioriterar andra saker än väggar och tunnlar med, idag har du ju en målning uppe längre på ett tåg än i en tunnel förutsatt att det är plusgrader ute och det är helt vilt.

15-20 aktiva e val andå att ta i? Vilka e de då?
Citera
2018-02-26, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paylen
15-20 aktiva e val andå att ta i? Vilka e de då?

Det är inte att ta i det finns 15-20 målare I stan som säkert kört iaf 20+ tunnlar/väggar eller tåg under exempelvis 2017. Sen finns det ett par som laggt bra mycket mer än så. Jag pallar inte tänka för mycket men om jag bara ska plocka fram några snabba namn utan någon ordning.
1.Rabeks
2.driller
3.chufl
4.mars
5.haber
6.tops
7.biok
8.srg
9.mixer
10.arak
11.robot
12.dr
13.kesh
14-20+ mofo cl möh ask Dec iou, osv såna som gjort målningar som jag inte fick med namn på finns.

År 2018 har väll precis startat och graffen börjar ju oftast blomma när våren knackar på.
Men jag håller med scenen är relativt död, graffitins glansdagar kanske är över i Västerås. Speciellt när alla tycker det är trevligare att spendera kvällen med telefonen i handen och glo på instagram än att måla och leva livet.
Citera
2018-03-04, 23:39
Medlem
eliizars avatar
Jag har alltid varit nyfiken på vad de gamla målarna från stan gör idag. Vet endel har ju tyvärr gått ur tiden och andra lever familjeliv. Utan att outa för mycket såklart så kan väl folk posta om de vet något?
Citera
2018-03-05, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eliizar
Jag har alltid varit nyfiken på vad de gamla målarna från stan gör idag. Vet endel har ju tyvärr gått ur tiden och andra lever familjeliv. Utan att outa för mycket såklart så kan väl folk posta om de vet något?

Du får nog specificera dig, annars är det väll som du tror att vissa gick det dåligt för andra inte.
Citera
2018-03-05, 15:57
Medlem
eliizars avatar
Du har rätt, var kanske otydlig. Menade att om man hade info om någon så kan det vara intressant att veta vad som hände med dem.
Men säg Evol och Dr Död samt IMS gänget till att börja med, vad har hänt med dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in