2018-03-04, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Det har seriemördare lyckats med tidigare och kommit undan med. Ingen misstänkte en lite slyngel? Han kanske hade en overall extra i verkstan? Och eldade upp kläderna?

Tror han mötte henne en japansk förvirrad späd turist. Antingen på tågstationen eller annan plats. Han tog med henne till hamnen för att visa henne "raketen".

Dna tekniken var inte utvecklad och han lämnade inga spår bara.
Men lokalen delade han med ett gäng raketnördar. Att stycka,paketera samt att förvara paketen och dumpa dem efter hand utan vittnen i centrala Köpenhamn.15-åriga PM hade ju ingen bil att lasta in dem i och köra omkring och invänta rätt tillfälle på natten för att dumpa dem. Hur skulle han göra rent praktiskt utan att bli sedd,saknad hemma/skolan,utan att lämna blodspår efter sig i lokalen osv ? Det måste ha tagit avsevärd tid det där, för en 15-årig skolgrabb utan resurser.
Njä,det tror jag inte han gått i land med. Likdelarna låg utspridda från hamninloppet och längs med Christiania (hamninloppet-"floden" som löper genom och ut i Köge bukt).
Har du något exempel på ett liknande fall med en så ung styckmördare?
Citera
2018-03-04, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Intressant. Undrar om hon går på något? Svamligt prat, yviga rörelser. Någon som vet vad hon livnär sig på? Kan hon möjligen vara eskort/prostituerad inom den "kinky" branchen. Det ser ju ut som att det är PM som ställer villkoren i sms:en, frågar om hon behöver något som läppstift, nätstrumpor, högklackat osv och att de tillsammans kan gå ut och shoppa så betalar han.
Han är bara ute efter sex och det vet hon, men för henne är det inget konstigt.
Hon ska också ställa upp på att klä sig precis som han vill ha henne.

Det här verkar hon bara tycka är typiskt honom och inget konstigt, berättar hon leende.
Hon har något drömskt i blicken när hon talar om honom och verkar stolt över att hon fått vara "utvald" till att umgås så mycket med honom, även om allt förmodligen bara varit på hans villkor.
Hon drömmer sig tillbaka till deras egna lilla "bubbla". Som om inget annat hänt.

Jag tror att hon är sig själv i filmen, utan direktiv.
Det är bara så hon är.
Riktigt sjuk eller riktigt sjukt fastnaglad vid Madsen pga hans manipulation.
Frisk är hon inte i alla fall.

Hen är säkert helt frisk. Men hen har väl tränat länge och väl. Det krävs en hel del.

Se t ex här: https://www.youtube.com/watch?v=bjpYbgIZYm4
Citera
2018-03-04, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men lokalen delade han med ett gäng raketnördar. Att stycka,paketera samt att förvara paketen och dumpa dem efter hand utan vittnen i centrala Köpenhamn.15-åriga PM hade ju ingen bil att lasta in dem i och köra omkring och invänta rätt tillfälle på natten för att dumpa dem. Hur skulle han göra rent praktiskt utan att bli sedd,saknad hemma/skolan,utan att lämna blodspår efter sig i lokalen osv ? Det måste ha tagit avsevärd tid det där, för en 15-årig skolgrabb utan resurser.
Njä,det tror jag inte han gått i land med. Likdelarna låg utspridda från hamninloppet och längs med Christiania (hamninloppet-"floden" som löper genom och ut i Köge bukt).
Har du något exempel på ett liknande fall med en så ung styckmördare?
Beror ju på. Han kanske var ensam kvar. Han kanske fick sova där. Han kanske tog en bag. Och cyklade runt och slängde dem lite överallt. Det praktiska är inte omöjligt på något sätt. Vet att Ted Bundy misstänkts ha mördat grannflickan då han var ca 14 år men det bevisades aldrig. Vet inte om det funnitscstyckmördare så unga. Men definitivt mördare. Och eftersom vi nu vet att han är styckmördare så kan det ju vara något han klarade pga att han var skadad, psykopat redan då. Jag säger inte att jag tror detta 100 % men vill inte utesluta det endast pga hans ålder. Men oavsett så är det antagligen nästintill omöjligt att bevisa isåfall.
Citera
2018-03-04, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hon behöver ju inte försvara honom, så att hon gråter är inte troligt. Snarare skrattar hela vägen till banken.

Nej jag är inte glad för det och behöver ingen advokat. Hade jag mot förmodan fått för mig att begå ett allvarligt brott skulle jag erkänna och ta mitt straff.
Man har väl samvete, till skillnad från patrask som PM och hans gelikar.
Men du kan bli indragen i något och oskyldigt utpekad. Hur många färgade/fattiga amerikaner har inte blivit oskyldigt avrättade för mord de varit oskyldigt dömda för. Långt efter deras död har DNA fällt rätt gärningsman.Andra stackare har suttit dömda oskyldigt i fängelse i 30 år! Innan någon människorättsorganisation lyckats få till stånd en ny rättegång (mycket svårt i USA) och de blivit friade pga ny DNA bevisning.
Att ha en försvarsadvokat är en viktig rättssäkerhetsprincip i en demokrati.

Vill du bli oskyldigt dömd och inte få en rättvis rättegång pga att ingen försvarsadvokat vill försvara dig pga att du utpekats (Fel/eller Rätt) för ett avskyvärt brott? Jag beundrar försvarsadvokater som gör sitt jobb hur svårt/otacksamt det än är. Sedan får du tänka att Betina tog det här jobbet innan någon visste något alls .Ett mysterium med bara frågetecken.
Citera
2018-03-04, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Han är ju ett imponerande klantarsel i mogen ålder, och tänk då hur dum en tjugoårig Madsen kunde vara.
.

Den 10 augusti 23.13 skrev Deidre King till PM något om att hon gladde sig åt att se honom. Det ser man i filmen på 01.25. https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/244823

Ska man tro att detta var en slump, att DK råkade messa då, eller hade de nåt slags dialog?
Citera
2018-03-04, 21:47
Medlem
Citat:
Beror ju på. Han kanske var ensam kvar. Han kanske fick sova där. Han kanske tog en bag. Och cyklade runt och slängde dem lite överallt. Det praktiska är inte omöjligt på något sätt. Vet att Ted Bundy misstänkts ha mördat grannflickan då han var ca 14 år men det bevisades aldrig. Vet inte om det funnitscstyckmördare så unga. Men definitivt mördare. Och eftersom vi nu vet att han är styckmördare så kan det ju vara något han klarade pga att han var skadad, psykopat redan då. Jag säger inte att jag tror detta 100 % men vill inte utesluta det endast pga hans ålder. Men oavsett så är det antagligen nästintill omöjligt att bevisa isåfall.
Ja,det finns barn som dödar/mördar. Men inte någon som styckmördat och kommit undan med det.
I statistik är det från 27 år.
https://www.sydsvenskan.se/2010-09-01/misstankt-berattar-om-styckmordet
Här kan du läsa om en 24-årings besvär trots bil.

PS. Vid tiden tog PM hand om hemmet och åldriga fadern i princip. Pluggade ambitiöst för att komma in på Gymnasiet. Pendlade 2,5 timmar om dagen med tåg för att hänga med raket-nördarna i verkstaden. De höll nog till där 7 dagar i veckan. Och det här mordet var nog deras stora samtalsämne. Säkert var de små tänkande detektiver allesammans. Vem hade inte varit det i den åldern med ett styckmord i grannskapet.
Så hade mördaren funnits mitt i bland dem och dessutom nyttjat deras lokal på natten... och smart undanröjt alla spår.Kastat deras gemensamma verktyg osv Det inser du nog att det låter väldigt osannolikt.
Citera
2018-03-04, 21:57
Medlem
Citat:
Men det är ju hur hon är så bra att få se det.

Citat:
Ursprungligen postat av Qavalah
Den 10 augusti 23.13 skrev Deidre King till PM något om att hon gladde sig åt att se honom. Det ser man i filmen på 01.25. https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/244823

Ska man tro att detta var en slump, att DK råkade messa då, eller hade de nåt slags dialog?

Som jag fattade det ställde Madsen in den utflykten med kort varsel. Varpå DK ville veta varför.? Det svarade han aldrig på. Av förklarliga skäl.
Citera
2018-03-04, 21:59
Medlem
Citat:
Ja,det finns barn som dödar/mördar. Men inte någon som styckmördat och kommit undan med det.

PS. Vid tiden tog PM hand om hemmet och åldriga fadern i princip. Pluggade ambitiöst för att komma in på Gymnasiet. Pendlade 2,5 timmar om dagen med tåg för att hänga med raket-nördarna i verkstaden. De höll nog till där 7 dagar i veckan. Och det här mordet var nog deras stora samtalsämne. Säkert var de små tänkande detektiver allesammans. Vem hade inte varit det i den åldern med ett styckmord i grannskapet.
Så hade mördaren funnits mitt i bland dem och dessutom nyttjat deras lokal på natten... och smart undanröjt alla spår.Kastat deras gemensamma verktyg osv Det inser du nog att det låter väldigt osannolikt.

Så mycket nutcases som det finns på det där stället och har funnits länge är det fullt möjligt att de var flera om mordet. PM included.
Citera
2018-03-04, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som jag fattade det ställde Madsen in den utflykten med kort varsel. Varpå DK ville veta varför.? Det svarade han aldrig på. Av förklarliga skäl.

Men varför har de messkontakt den 10:e vid 23-tiden och hon skriver "Jag glädjer mig så mycket att se dig" ungefär, när han borde ha varit väldigt upptagen just då? Eller är det bara DK som messar? Det kan ju du inte veta. Men man undrar.
Citera
2018-03-04, 22:04
Medlem
Citat:

Madsen blev även utkastad dvs portförbjuden att delta i Raketklubben. När i tiden var det?
Citera
2018-03-04, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qavalah
Så mycket nutcases som det finns på det där stället och har funnits länge är det fullt möjligt att de var flera om mordet. PM included.
"Nutcases"? Unga killar/tjejer som är intresserade av vetenskap,teknik och naturvetenskapliga ämnen.
Det är många Nobelpristagare som börjat så. Bara för att man är nörd behöver man inte vara psykopat.
Mitt exempel 24-åringen var nog typiskt ASP (fullblodspsykopat). Inget jobb, inga studier. Men gott om tid för fritidsfiske och kriminella handlingar. Styckmordet hände 2007. Och hans kriminella kännedom kom från TV CSI tex. Japanskan mördades 1986 (20 år tidigare). Varifrån skulle en 15-åring (eller flera) få kunskapen ifrån?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-04 kl. 23:08.
Citera
2018-03-04, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Madsen blev även utkastad dvs portförbjuden att delta i Raketklubben. När i tiden var det?
När han var ca 20 år. Men det var en annan raket-klubb då som jag minns det.Den hette något med Dark
har jag för mig.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-04 kl. 22:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in