2018-03-04, 11:59
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Det är ju så. Kommer inte riktig fakta ut så kommer det att spekuleras i all evighet. Det är ju förståeligt i och för sig. De flesta vill ju trots allt veta vad som låg till grund för morden och självmorden. Ingenting annat. Det kan ju inte ha varit en liten sak, det måste ju varit något enormt.

Det är ju inte heller alla som har tillgång till källor och känner sådana personer som har. Klart de spekulerar då. Jag förstår dem så väl.
Senast redigerad av Walla-walla-wincha 2018-03-04 kl. 12:02.
Citera
2018-03-04, 12:01
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Scouter har inte jeansskjortor, och inte button-down. Det har man möjl på sig för att likna eller associera till scouter.

Jag skulle tippa bilden är från hennes gymnasietid.

Jag hade en sådan skjorta på nittiotalet.

Det var vanligt. En vanlig skjorta tror jag....
Citera
2018-03-04, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Jag hade en sådan skjorta på nittiotalet.

Det var vanligt. En vanlig skjorta tror jag....

Ja.. Jag med... det är inte ens säkert att den är likadan som den andra personens på bilden.

Tror förresten bilden är tagen på Önneredsskolan, men är inte hundra.
Citera
2018-03-04, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Jag kan säga att jag sitter på information som tidigare uppdagats i tråden och som gång på gång tystas ner och förklarats ha kommit från diverse troll.
Avd.9 är en av dem som liksom jag sitter på fakta. Vår fakta kommer från helt olika håll men håller samma röda tråd.

Jag tror inte ett skit på det som skrivs utan att jag har Fakta svart på vitt att det stämmer.
Att inte lägga ut bilden på H.B innan jag till 100% vet att detta är rätt person är ett bevis på detta. Spekulationer fördärvar.

Synd att så många arbetat för att röja bort sanningar och ersätta med spekulationer och pajkastning.
Detta fick mig att dra mig ur tråden tidigare.

Jag vet vilka vägar jag skall gå för att få svar på mina funderingar.
Jag har hängt i tråden för att delge fakta till dem som inte har dem kontakter jag har.
Inte för att söka svar. För svaren jag söker skall komma från riktiga källor och inte ett forum...

Trist att så många valt att sumpa riktigt bra förmedlare av ren klar fakta.
Detta har medfört att dem som fortfarande sitter som frågetecken efter det som skedde innanför väggarna i huset i Bjärred den där Januaridagen aldrig kommer få någon klarhet...

Jag har valt att inte dela med mig av det jag fått fram just för att folk visat att sanningen inte är det viktiga i detta fall.
Jag hade ärligt talat inte ens tänkt att publicera bilden på H.B. Fick bilden bekräftad för ett bra tag sedan mem då det var rena sandlådenivån i tråden beslöt jag mig för att låta bli.

Mitt råd är att ta vara på den informationen som alla bär den röda tråden. För den leder er till sanningen.
Snningen bär inte alltid den gestalt som man hoppats på...

Uppenbarligen far folk med osanningar här så varför inte inlägg med "fakta" skulle få ifrågasättas förstår jag inte och hur man skulle förstå vad som är sant o inte sant kan jag inte heller se.

Faktiska Ex:
X hävdar med säkerhet att flickorna blivit diagnostiserade med ME medans Y med samma säkerthet säger aå inte är fallet.
Samma sak gäller för hurvida dom har blivit begravna eller ej.

F.ö. så tycker jag dom lägsta inläggen är Pilutta-inläggen av typen jag vet men tänker inte berätta för dig.
Citera
2018-03-04, 12:20
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Uppenbarligen far folk med osanningar här så varför inte inlägg med "fakta" skulle få ifrågasättas förstår jag inte och hur man skulle förstå vad som är sant o inte sant kan jag inte heller se.

Faktiska Ex:
X hävdar med säkerhet att flickorna blivit diagnostiserade med ME medans Y med samma säkerthet säger aå inte är fallet.
Samma sak gäller för hurvida dom har blivit begravna eller ej.

F.ö. så tycker jag dom lägsta inläggen är Pilutta-inläggen av typen jag vet men tänker inte berätta för dig.

Du har naturligtvis rätt i det fetade, man måste ju kunna ifrågasätta.

Det är väl mest sättet man gjort det på - som en anfallande blodtörstig mobb - som man kan kritisera.
Egentligen vore det väl bäst om postare X och Y helt enkelt diskuterar med varandra här på forumet så kan vi andra bilda oss en uppfattning vem som är mest trovärdig, i stället för att några tar ställning för X och biter huvudet av Y.

Pilutta-inläggens (utmärkt namn ) syfte annat än i lekskolan har jag aldrig begripit.
Senast redigerad av Solglittret 2018-03-04 kl. 12:36.
Citera
2018-03-04, 12:43
Medlem
De förklaringar och händelseförlopp som tidigare postats av Avd 9, Scheele mfl ser jag visserligen som trovärdiga och fullt möjliga -
MEN den "springande punkten" har saknats. Dvs VARFÖR har föräldrarna mördat sina barn och tagit livet av sig själva? Brist på livskvalitet låter bara så extremt på något sätt.
Ursäkta om jag låter krass men "bara" sjukdomarna eller låg livskvalitet är inte förklaring nog för mig. Både Hasse Aro och GW sade väl också "barnen var inte ens speciellt sjuka" eller liknande. Det finns många familjer (jag vet personligen flera inkl vår egen) med svåra sjukdomar utan jättegoda framtidsutsikter, men inte tar man livet av sina barn för att de är sjuka, utan tvärtom blir ofta dessa sjukdomar en sporre att se till att livet ändå blir så bra som möjligt under de förutsättningar som finns.
När scientologerna blev ett hett spår igen (oklart hur och varför detta spår kom upp igen?) är det som att polletten trillar ner och luckorna fylls i. Jag börjar få klarhet och kan därmed så sakta släppa detta fall. Om scientologerna kan bekräftas har jag fått alla de pusselbitar jag behöver.
Citera
2018-03-04, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Nu när det tystnat från Avd9 och Picasso2 så passar det bra att fokusera på inlägg som låter mer trovärdiga men som fått mindre utrymme. Någon som vet något om OHs ex?

Precis och dessutom fokusera på fallet.
Nu när ännu en bild kommit ut på mamman, genom MorT2, så postar jag den och äldsta flickan tillsammans så ser man hur lika varandra mor och dotter är:
mamman https://minfil.org/L4mcz1d8b0
agnesisbored https://scontent-arn2-1.cdninstagram.com/vp/c1655cdc2e6485f920144696156ca017/5B3052EB/t51.2885-19/s150x150/23163993_1992373581037704_969777892877664256_n.jpg
Första bilden på mamman och som Ellamaj24 kom ut med https://minfil.org/rcT4Hedbbd/IMG_6404.PNG

För egen del tror jag inte pappan har något ex.
Två framgångsrika föräldrar med två, mer än väl, välfungerande barn, vad mer kan någon begära?
Har kollat lite utanför Flashback och vad andra har skrivit, andra som jag inte tror läser här, och de har alla samma uppfattning, att barnen inte dög i sina föräldrars ögon, men där då de få som uttalat sig om flickorna samtliga vittnar om två mycket duktiga barn.

För den som vill se och höra Hasse Aro säga bland annat just det att barnen inte är dödssjuka
https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/3952698
Längd:10 min 30 sek I TV4 Play sedan:21 januari 2018
Citera
2018-03-04, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
De förklaringar och händelseförlopp som tidigare postats av Avd 9, Scheele mfl ser jag visserligen som trovärdiga och fullt möjliga -
MEN den "springande punkten" har saknats. Dvs VARFÖR har föräldrarna mördat sina barn och tagit livet av sig själva? Brist på livskvalitet låter bara så extremt på något sätt.
Ursäkta om jag låter krass men "bara" sjukdomarna eller låg livskvalitet är inte förklaring nog för mig. Både Hasse Aro och GW sade väl också "barnen var inte ens speciellt sjuka" eller liknande. Det finns många familjer (jag vet personligen flera inkl vår egen) med svåra sjukdomar utan jättegoda framtidsutsikter, men inte tar man livet av sina barn för att de är sjuka, utan tvärtom blir ofta dessa sjukdomar en sporre att se till att livet ändå blir så bra som möjligt under de förutsättningar som finns.
När scientologerna blev ett hett spår igen (oklart hur och varför detta spår kom upp igen?) är det som att polletten trillar ner och luckorna fylls i. Jag börjar få klarhet och kan därmed så sakta släppa detta fall. Om scientologerna kan bekräftas har jag fått alla de pusselbitar jag behöver.

Är det inte Scientologerna så kan det vara att de deltagit i annan sektliknande rörelse. Finns flera med religiösa (kristna) förtecken i Sverige: Knutby-församlingen, Livets ord, Jehovas, mormoner m m.
En del av dessa förordar hemundervisning/skolning.

http://www.dagen.se/kristen-familj-far-bota-for-hemundervisning-1.928415
Citera
2018-03-04, 12:54
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Det är inte förklaring nog för dej men det kan ha varit det för föräldrarna. Vad vi anser vara tillräckliga/inte tillräckliga förklaringar har inte med saken att göra.
Jag tror inte Hasse Aro vet mer än folk här.
Citera
2018-03-04, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är alldeles frivilligt att posta här, ingen kan tvinga någon att ägna tid av sitt liv till att knappa in information här som någon annan vill ha.
Sitter man på info och har fått svar på sina egna funderingar, är det ren och skär vänlighet och omtanke som gör att man ägnar tid åt att även hjälpa andra att förstå.
Det är anonymt, man får inte ens en stjärna i protokollet för sin nedlagda tid.

Så vill vi veta mer om detta hemliga locket-på fallet i Bjärred får vi nog uppföra oss trevligt och vänligt för att någon ska ägna oss okunniga lite vänlig omtanke.
Personer som Avd9, Picasso2 och mort2 har ingen förstahandsinfo. Det bygger på andras PM - om det nu finns någon ytterligare information över huvud taget. De som har och vill delge information skriver lämpligast till någon av oss andra som är mer altruistiskt lagda.
Citera
2018-03-04, 13:02
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Precis så var det för mig med, med Scientologkontakter och synsätt hos föräldrarna fick jag nål och tråd för att kunna sy ihop det jag inte begrep. Nästan allt får då sin förklaring, även om den förklaringen naturligtvis inte är sund.
Så om någon seriös insatt person verkligen kan bekräfta scientologkopplingen hos familjen kommer i vart fall inte jag fundera lika mycket över orsaken till detta hemska dåd i Bjärred.
Senast redigerad av Solglittret 2018-03-04 kl. 13:13.
Citera
2018-03-04, 13:03
Medlem
Memmajemmas avatar
Någon som vet om familjen är begraven eller om det förekommit en dödsannons i tidningen?

Vet man mer om de toxikologiska prover som skickats till NFC?

Varför går inte polisen/tidningarna ut med mer info? Är de rädda för något tex blanda sig med frikyrkliga rörelser?

Tycker hela händelsen är så bisarr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in