Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Jag underskattar inte Sverigedemokraterna överhuvudtaget, däremot så litar jag, till skillnad från dig, inte på Moderaterna.
Trams.
M är en del av Alliansen och måste anpassa sig efter den. Ulf Kristersson arbetar med detta som utgångspunkt, han skiter totalt i SD:s inviter.
Varför skulle jag lita på moderaterna, har du läst mitt inlägg korrekt? Att M
tvingas att vika sig pga SD, är detta landets enda chans till stopp av inflöde av hundratusentals migranter till Sverige.
Trams? Säg vad som sakligt är fel? Du och dina AfS vänner kan lägga invandringskritiska röster utanför riksdagen och därmed ta ifrån SD möjligheten att kunna pressa M(Värdelöst att pressa om de inte får mandatmässig majoritet). Så ja, indirekt för du opinion för att Sverige ska ta emot hundratusentals migranter. Eftersom du med dina argument försöker övertyga andra läsare att SD ska tas ifrån denna möjligheten att kunna pressa M i migrationsfrågan.
Jag ser inte hur ett AfS med någon enstaka procent av rösterna i dagens läge ska kunna påverka någonting ärligt talat. Även om de skulle påverka SD, så har SD i dagens läge ändå ingen makt. Rimligare är väl att påverka dem när de får makten. Inte att ta bort möjligheten från SD att ta makten, och bara låta 7K partier styra. Det som du förespråkar.
Alliansen kommer falla, det vet Ulf Kristersson. Vad han egentligen tänker har varken du eller jag någon aning om, huvudsaken är att SD pressar UK. Sen får UK tycka vad han vill om det, han kommer ändå tvingas att få ge med sig, dvs om han inte vill gå till S.
Din logik haltar väldigt mycket. Förstår inte alls vitsen i att slänga bort sin röst på detta sättet. Innebär bara att du indirekt tar ifrån Sverige möjligheten att stoppa inflödet av migranter.