2018-03-04, 00:33
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Varför envisas då män som inte får partners via tinder med att försöka på tinder? Jag menar, du kan ju lika gärna observera att vissa individer drar in hundratusentals kronor på poker. Och därmed konstatera att det är ett jättebra sätt att tjäna snabba pengar. Vilket kanske inte riktigt fungerar för exakt alla människor vid närmare undersökning. Vissa kommer bara förlora pengar på nätpoker om de försöker. Är det inte rimligt att ge fan i nätpoker eller tinder om man upptäcker att det helt enkelt inte fungerar?
Det tar en hyfsat lång tid att upptäcka det. Stegen ser ut som så förkillar 0-7 på utseendeskalan

1. Wow med ett knapptryck kan jag ligga
2. OKej det var svårare än vad jag trodde men någon tjej i samma liga borde jag kunna få om jag betalar för alla extratjänster och är riktigt aktiv
3. Någon kvinna borde jag kunna få, jag satsar på de under min liga
4. Vad är det här för jävla skit, 2 matchningar på 1 månad och de svarar inte när jag skriver. Samtidigt träffar kompisen som är en 9a på skalan 1 tjej per vecka.
5. Vad är det som händer, flashback kanske vet(alternativt diskutera med en vän)
6. Flashback säger att det är skitsvårt om man inte snygg, jag skapar en fajkprofil för att se om det stämmer
7. Flashback var rätt, top 20% män eller valfri tjej och matchningarna och svaren ramlar in
8. Nu skiter jag i det här!

När person 1 har gått igenom alla de här stegen under 1-2 år så kommer en ny generation av hoppfulla män . Ett ständigt inflöde av män, därför alltid fullt av män som inte lärt sig läxan.
Senast redigerad av ricardo22 2018-03-04 kl. 00:43.
Citera
2018-03-04, 05:30
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Det tar en hyfsat lång tid att upptäcka det. Stegen ser ut som så förkillar 0-7 på utseendeskalan

2. OKej det var svårare än vad jag trodde men någon tjej i samma liga borde jag kunna få om jag betalar för alla extratjänster och är riktigt aktiv
4. Vad är det här för jävla skit, 2 matchningar på 1 månad och de svarar inte när jag skriver. Samtidigt träffar kompisen som är en 9a på skalan 1 tjej per vecka.
5. Vad är det som händer, flashback kanske vet(alternativt diskutera med en vän)
6. Flashback säger att det är skitsvårt om man inte snygg, jag skapar en fajkprofil för att se om det stämmer
7. Flashback var rätt, top 20% män eller valfri tjej och matchningarna och svaren ramlar in

När person 1 har gått igenom alla de här stegen under 1-2 år så kommer en ny generation av hoppfulla män . Ett ständigt inflöde av män, därför alltid fullt av män som inte lärt sig läxan.
Finnas en del knep. En av dem finns på "flashback". En tråd nämnde man skulle skicka ett ord till några tjejer i sin mobil. Ordet var "ligga?", sedan vänta på svar, döm av många reaktion fick de svar som var positivt. En del fick arga svar tillbaks givetvis!, men många fick "ligga".

Jag kom tänka på min lumparkompis, det var innan internet o mobiltelefon. Han menade varför slösa energi med bjuda på drinkar, smöra med mera. Det bättre bara gå fram och fråga "vill du ha sex med mig?". Han nämnde 3 av 4 gånger fick han en örfil eller ett nej, men på det fjärde fick han ett ja! Nu såg han bra ut. Men det var inte bra alltid, för en av gångarna träffade han sin tjej, de´var ihop långt efteråt hörde jag.
Citera
2018-03-04, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
19 åriga killar räknas som unga vuxna.
Kanske på 1900 talet, idag är 19 åringar oftast barn som försöker leka vuxna men har inte ens gjort vare sig lumpen eller skaffat sig jobb och bostad.
Citera
2018-03-04, 07:11
Medlem
Ola81s avatar
Det är därför prostitution finns, så att alla ska kan känna glädje och tillfredsställelse.
Citera
2018-03-04, 07:45
Bannlyst
Knepet är att vara mindre kräsen och därför få massor med sex, inte med massor av tjejer men massor med gånger med ett visst antal. Bra rykte som man får du också, som hingst och inte som "bög". Kvinnor kan ha sina skavanker men de är kåta som få (upp till en viss ålder, batikhäxorna verkar ju vara kåta livet ut) och kan egga upp pojkarna/männen i alla fall. Allting har de något att erbjuda, en sexig frisyr, en kåt blick, tuttar man vill klämma på. Jag förstår ändå varför många väljer bort fruntimmer. Man kan tröttna på dem, man är från början ointresserad av deras slätstrukna personer, man vill framförallt inte göra dem gravida. Man kanske går därifrån, vill inte komma tillbaka och de gråter. Talar inte om mig själv utan om andra som "satte på allting" och verkade vara väldigt nöjda med det.

Klart inviterna finns där för många som inte gör någonting just för att tjejerna inte är perfekta. Är det dessa grabbar som klagar i tråden? Man får ju skylla sig själv också.
Citera
2018-03-04, 09:56
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:

Frågan är varför man ens tror att punkt ett är sann. Och varför man drar slutsatsen att nä, det går inte att få tjejer alls, bara för att det inte går genom en knapptryckning. Det största mysteriet är hur man får det till att män för hundra år sedan fick ligga med ett knapptryck. Jättemycket lättare än nuförtiden.
Citera
2018-03-04, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samsong
Herregud, är du 80?

Nej, jag är bara inte tonåring.
Citera
2018-03-04, 14:11
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Frågan är varför man ens tror att punkt ett är sann. Och varför man drar slutsatsen att nä, det går inte att få tjejer alls, bara för att det inte går genom en knapptryckning. Det största mysteriet är hur man får det till att män för hundra år sedan fick ligga med ett knapptryck. Jättemycket lättare än nuförtiden.
1. Det tycker inte jag är så konstigt. Om ens radie ökar från de 500 personerna som går på den lokala nattklubben till 500 000 med städerna runt omkring inkluderade så tror man ju att chanserna blir 1000 gånger större. Jag tror få insåg vilka följder det skulle få i praktiken.
2. Det tror jag inte de här männen tror. De verka gå lika desperat mycket på krogen eftersom de aldrig får något.
3. Det är kvinnorna som slutar gå på krogen eftersom de redan har fått sitt med den snygga tinderdajten. De kvinnorna som går på krogen vet även att de kan få en tinderdejtnär de vill med en en snyggare kille. Därför är det svårare för den vanliga mannen nu för tiden, varför skulle kvinnan välja den genomsnittliga mannen på krogen när det finns 20 hunkar i mobilen?. För 100år sedan hade även den vanliga mannen något att erbjuda i försörjningsväg innan ensamstående kvinnor kunde festa loss på bidrag och ration män/kvinnor var också den gynnsammare för männen.
Senast redigerad av ricardo22 2018-03-04 kl. 14:21.
Citera
2018-03-04, 14:18
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samsong
Herregud, är du 80?
Ja det måste han vara.
Citera
2018-03-04, 14:20
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Finnas en del knep. En av dem finns på "flashback". En tråd nämnde man skulle skicka ett ord till några tjejer i sin mobil. Ordet var "ligga?", sedan vänta på svar, döm av många reaktion fick de svar som var positivt. En del fick arga svar tillbaks givetvis!, men många fick "ligga".

Jag kom tänka på min lumparkompis, det var innan internet o mobiltelefon. Han menade varför slösa energi med bjuda på drinkar, smöra med mera. Det bättre bara gå fram och fråga "vill du ha sex med mig?". Han nämnde 3 av 4 gånger fick han en örfil eller ett nej, men på det fjärde fick han ett ja! Nu såg han bra ut. Men det var inte bra alltid, för en av gångarna träffade han sin tjej, de´var ihop långt efteråt hörde jag.
Den kommer jag ihåg, men var inte det 7-8 år sen?
Citera
2018-03-04, 14:37
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
1. Det tycker inte jag är så konstigt. Om ens radie ökar från de 500 personerna som går på den lokala nattklubben till 500 000 med städerna runt omkring inkluderade så tror man ju att chanserna blir större. Jag tror få insåg vilka följder det skulle få i praktiken.
Det är gratis, så varför inte regga sig på tinder och dejtingsidor. Det verkar inte konstigt alls. Precis som att man ställer sig i bostadskö i Stockholm. Det ökar chansen med några mikromille att ha tur som en tokig att få en hyresrätt. Grejen är ju att ingen riktigt räknar med att få en hyresrätt i bostadskön. Alla vet att det är meningslöst.

Jag tycker bara det verkar fullständigt naivt att inbilla sig att man faktiskt gör seriösa försök att få ligga genom att exklusivt använda sig av dejtingsidor. I synnerhet när man vill jämföra med tidigare generationer.
Citat:
2. Det tror jag inte de här männen tror. De verka gå lika desperat mycket på krogen eftersom de aldrig får något.
Precis som män på trettiotalet som inte fick ligg på krogen får man kanske hitta på något annat om det blir smärtsamt tydligt att den metoden inte fungerar för just den individen. Jag stör mig på resonemanget hos vissa killar att flickvän eller ragg är en mänsklig rättighet, och att det är kränkande när man drar nitlott på krogen varje helg.

Vafan, gå en danskurs istället. Eller en kurs i att dreja krukor. Det är långt ifrån säkert att de här snubbarna hittar Megan Fox där, men det är inte heller någon mänsklig rättighet.
Citat:
3. Det är kvinnorna som slutar gå på krogen eftersom de redan har fått sitt med den snygga tinderdajten. De kvinnorna som går på krogen vet även att de kan få en tinderdejtnär de vill med en en snyggare kille. Därför är det svårare för den vanliga mannen nu för tiden, varför skulle kvinnan välja den genomsnittliga mannen på krogen när det finns 20 hunkar i mobilen?. För 100år sedan hade även den vanliga mannen något att erbjuda i försörjningsväg innan ensamstående kvinnor kunde festa loss på bidrag och ration män/kvinnor var också den gynnsammare för männen.
Personligen tycker jag det låter bättre att gå till ställen där kvinnor finns, om de inte finns på krogen. Man får väl åka Finlandskryssning då. Eller öppna ett spa. Det är visserligen lite mer arbete än de tänkt sig. Och det är inte lika smidigt att spamma tvåhundra brudar med "tjenahureleget?". Men staten delar liksom inte ut flickvänner och ligg för lång och trogen tjänst, bara för att man har ett tinderkonto. Det funkade inte så på artonhundratalet, och det funkar inte så nu.
Citera
2018-03-04, 14:42
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Den kommer jag ihåg, men var inte det 7-8 år sen?
Ja, det kan ha varit, kom bara tänka på den. Intressant tråd och rolig att läsa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in