2018-03-03, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Jag har inget problem. Jag påpekar bara att senare generationer tycker att det borde vara fullt tillräckligt att ragga via appar och dejtingsidor. Vilket inte är någon större anstränging att tala om jämfört med hur tidigare generationer raggade. Och den tydliga skillnaden är att tidigare generationer fick fler ragg.

Du har fel, den senare generationen använder appar för att tjejer använder appar. tror du inte dom raggar IRL också? Krogarna är ju för fan fyllda med män nu för tiden, men kvinnorna är det mindre av, då de istället använder sig av tinder och swipar å ligger med de snyggaste.

Tidigare generationer fick lättare kvinnor för att män respekterades mer å sågs som mer attraktiva då, idag ser kvinnor män som inget annat än skit, förutom en liten del av män som man kan knulla.
Citera
2018-03-03, 21:49
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samsong
Du har fel, den senare generationen använder appar för att tjejer använder appar. tror du inte dom raggar IRL också? Krogarna är ju för fan fyllda med män nu för tiden, men kvinnorna är det mindre av, då de istället använder sig av tinder och swipar å ligger med de snyggaste.

Tidigare generationer fick lättare kvinnor för att män respekterades mer å sågs som mer attraktiva då, idag ser kvinnor män som inget annat än skit, förutom en liten del av män som man kan knulla.
Okej, så du tänker dig att kvinnor förr hade sex med män av respekt? Begriper du inte att kvinnor tyckte män var lika töntiga eller sexiga som i modern tid? Inte fan hjälpte det att gå ner på krogen för att bli överöst med kvinnor som bara respekterade män som fan. Om du vidare menar att det knappt finns några kvinnor på krogen längre så kan man ju undra varför männen springer där. Det kan ju knappast heller räknas som en seriös insats att få ligga i så fall.
Citera
2018-03-03, 21:53
Bannlyst
Citat:
Okej, så du tänker dig att kvinnor förr hade sex med män av respekt? Begriper du inte att kvinnor tyckte män var lika töntiga eller sexiga som i modern tid? Inte fan hjälpte det att gå ner på krogen för att bli överöst med kvinnor som bara respekterade män som fan. Om du vidare menar att det knappt finns några kvinnor på krogen längre så kan man ju undra varför männen springer där. Det kan ju knappast heller räknas som en seriös insats att få ligga i så fall.

Och här bevisar du att inte förstår någonting av detta.

Kvinnlig till manlig attraktion är relativ, dynamisk, inte statisk.

Ta en man, sätt han i en situation där han har låg status gentemot kvinnan, han är oattraktiv.

Ta samma man, sätt han i en situation där han har högre status, han är attraktiv.

Med dagens samhälle har många män lägre relativ status, vilket gör dessa män oattraktiva (i Sverige). Begeer de sig till tex Asien har de hög status, till vilket de blir attraktiva.

Det är svårt att diskutera detta när du inte ens förstår dig på dynamiken.
Citera
2018-03-03, 22:05
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Och här bevisar du att inte förstår någonting av detta.

Kvinnlig till manlig attraktion är relativ, dynamisk, inte statisk.

Ta en man, sätt han i en situation där han har låg status gentemot kvinnan, han är oattraktiv.

Ta samma man, sätt han i en situation där han har högre status, han är attraktiv.

Med dagens samhälle har många män lägre relativ status, vilket gör dessa män oattraktiva (i Sverige). Begeer de sig till tex Asien har de hög status, till vilket de blir attraktiva.

Det är svårt att diskutera detta när du inte ens förstår dig på dynamiken.
Det är ju just dynamiken du inte har förstått. Hela Sverige är fullt av lågstatusmän som är gifta eller har flickvänner. Om du tänker dig att svenska män får ligga i Asien för att kvinnor där har högre respekt för deras status så har du rätt i att diskussionen blir tämligen meningslös.
Citera
2018-03-03, 22:24
Bannlyst
Citat:
Det är ju just dynamiken du inte har förstått. Hela Sverige är fullt av lågstatusmän som är gifta eller har flickvänner. Om du tänker dig att svenska män får ligga i Asien för att kvinnor där har högre respekt för deras status så har du rätt i att diskussionen blir tämligen meningslös.

Vet du ens vad du säger? Dessa lågstatusmän är äldre som tillhör en annan generation, det är väldigt få yngre lågstatusmän som får massa flickvänner kan jag säga dig.

Ja, vita får ligga i asien för att de ses som mycket högre där, lika så i sydamerika, man har makt och resurser, det krävs att man är över en kvinna för att hon ska finna en attraktiv.
Citera
2018-03-03, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jezzi25
Jag tror inte det är så himla lätt idag ändå för yngre killar och jag känner många som är 20-30 som ännu är singlar och oskulder..Jag tror det är samhället som har blivit skevt.. tänker nu främst på feminismen och MeToo jakterna på killar.. ok, svin skall åka dit, men det får ju för tusan inte gå till överdrift?
och ja--- jag är tjej
Strax 22 år och får inte knulla alls.

Ska dock sägas att jag missat extremt många chanser.

Men efter 2017 så har något extremt hänt. Inte ens de snyggaste lyckas på nätdejting förfan.

Känns som att 2017-2018 är de sexuella utsvultnas år. Det har blivit alldeles för skevt senaste året.
Citera
2018-03-03, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av h4ck3rsl4ck3r
Tack men vi alfahannar förhåller oss helt oberörda i stormen som pågår, det berör inte oss, vi lever som vi alltid gjort. Vi behöver inte tafsa på kvinnor, för det är kvinnorna, som tafsar på oss!

Det är lite survival of the fittest över detta, tycker jag nog, faktiskt...
Haha du tycker det är så roligt. Lite som att säga, äsch, låt han drunkna, ändå inte mitt problem.

Visst, du får gärna tycka det är roligt. Men du och dina kvinnor ska passa sig för när samhället brakar. Speciellt kvinnorna.
Citera
2018-03-03, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Hur kommer det sig att ni FB-killar har koll på hur ofta era bekanta knullar? Jag har ingen koll alls på folks sexliv.
För det är status för män att ligga.
Citera
2018-03-03, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Men hur går det till? Frågar dem alla de känner hur ofta de knullar? Det är inte normalt.
Två killar som bara rakt ut sagt

kille 1 : "Ey jag fick japp i fredags"

Kille 2: Jag japp i torsdags, halv armenier halv ryss

Inte svårare än så.
Citera
2018-03-03, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Strax 22 år och får inte knulla alls.

Ska dock sägas att jag missat extremt många chanser.

Men efter 2017 så har något extremt hänt. Inte ens de snyggaste lyckas på nätdejting förfan.

Känns som att 2017-2018 är de sexuella utsvultnas år. Det har blivit alldeles för skevt senaste året.

Oj, oskuld 22 .. Jag är glad att jag blev av med oskulden i tonåren jag, är 28 idag .. Hade fan varit riktigt bitter om jag inte fått sex när jag var 22, särskilt i dessa tider.

Jo det har hänt nåt senaste året , håller med dig, men samtidigt ser jag vissa bekantas tinder å fy i helvete vad brudar de radar upp varje vecka, åker typ taxi till var å varannan tjej varannan dag hahha helt sjukt.
Citera
2018-03-03, 23:03
Bannlyst
Citat:
Oj, oskuld 22 .. Jag är glad att jag blev av med oskulden i tonåren jag, är 28 idag .. Hade fan varit riktigt bitter om jag inte fått sex när jag var 22, särskilt i dessa tider.

Jo det har hänt nåt senaste året , håller med dig, men samtidigt ser jag vissa bekantas tinder å fy i helvete vad brudar de radar upp varje vecka, åker typ taxi till var å varannan tjej varannan dag hahha helt sjukt.
Jo men det handlar samtidigt om att jag inte tagit chanser och fått kalla fötter. Men även struntat i att investera tid i tjejer.

Sex hade jag kunnat få, även om det sker med större mellanrum.

Men visst kan jag känna att jag ångrar att jag inte tog chanserna förr. Eftersom nu är det fan omöjligt att få till det.
Citera
2018-03-03, 23:13
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Vet du ens vad du säger? Dessa lågstatusmän är äldre som tillhör en annan generation, det är väldigt få yngre lågstatusmän som får massa flickvänner kan jag säga dig.

Ja, vita får ligga i asien för att de ses som mycket högre där, lika så i sydamerika, man har makt och resurser, det krävs att man är över en kvinna för att hon ska finna en attraktiv.
Fast nu sitter du ju bara och spekulerar till höger och vänster. Det är faktiskt rent struntprat att det bara är få yngre lågstatusmän som tjejer. Precis som att det är väldigt få tjejer som bryr sig om status. Vilket är rätt uppenbart om du ser dig omkring på gatan hur vanliga genomsnittliga par ser ut. Det är liksom inte bara ungmiljonärer som ser ut som Brad Pitts och Johnny Depps kärleksbarn som har flickvänner.

Problemet är återigen att den klick av män du menar inte får några tjejer, gör heller inga seriösa försök att skaffa tjejer heller. Det är, i princip, begränsat till tinder och dejtingsidor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in