2018-03-03, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Och då kan du skicka sulorna och skosnörena till mig, så äter jag upp dem tillsammans med mina diskvantar. Om japanskan var första mänskliga offret, så var inte Kim mänskliga offer nummer två. Den jävlen har torterat och mördat fler.
Jag tror inte man kan misstänka PM för Japanskan. Han var 15 år då. Men en störd yngling kan ju ha tagit intryck väldigt mycket av det där. Med tanke på att det hände i hans närområde. Kanske triggat igång hans fantasier om styckning tex. Sin fascination för döden hade han nog fått redan från sin Pappas historieböcker om andra världskriget,kan jag tänka mig.
Citera
2018-03-03, 18:58
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Här är eländet, igen, klippet : https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/244823
Helt klart en kvinna. Och galen.
Citera
2018-03-03, 19:04
Medlem
Citat:
Sugen på att se Halfmachines foton nu för ev omvärdering, så skit också att de tagit bort dem 😡. Men det betyder ju faktiskt att de är mycket väl medvetna om hur deras foton kan tolkas. Alternativt faktisk föreställer.
Det kan du. Googla Halfmachine. Sedan trycker du på knappen i menyn under dvs bilder.
Så ska du kunna välja kategori, man-half machine osv
Är det knepigt kan jag länka det. Men jag tror inte du gillar deras konst ändå. Så känn ingen press.
Citera
2018-03-03, 19:09
Medlem
Citat:
Men detta är ju för ledsamt. Här har vi sökt svar i ett halvår och så blir det såhär. Går det inte att ringa och fråga (för någon som är duktig på danska) vilken/vilka dagar Idioten ska tala? Det måste väl vara bestämt och inte ”improviserat”! Hopplöst detta, går ju inte att planera in något alls. Tänk om det inte ens blir någon rapportering på svenska

"Hvordan foregår en straffesag?
Her kan du læse nærmere om proceduren i forbindelse med en straffesag.
Ved behandlingen af retssager afgiver parter og vidner mundtlige forklaringer, så det er derfor umiddelbart muligt at følge med i, hvad der foregår.

Et retsmøde i en straffesag starter normalt med, at dommeren sikrer sig, at det er tiltalte, der er mødt. Herefter læser anklageren anklageskriftet op, og tiltalte skal oplyse, om han/ hun nægter sig skyldig eller kan erkende sig skyldig.

Hvis tiltalte nægter sig skyldig, skal anklagemyndigheden bevise, at tiltalte er skyldig. Dette sker ved bevisførelse i form af forklaringer fra tiltalte og vidner. Der kan også føres bevis ved eksempelvis erklæringer fra offentlige myndigheder. Tiltalte har ikke pligt til at afgive forklaring. Vidner har derimod pligt til at afgive forklaring og har pligt til at tale sandhed. Hvis tiltalte ønsker at afgive forklaring, afhøres han/ hun først. Derefter afhøres vidnerne. Vidnerne må ikke høre tiltaltes eller andre vidners forklaringer, før de selv har afgivet forklaring. Vidner kaldes derfor først ind i retssalen, når de skal afgive forklaring. Alle forklaringerne bliver skrevet ind i en retsbog for, at dommeren kan være sikker på, at han/ hun har forstået forklaringen.

Når bevisførelsen er afsluttet, kommer først anklageren og derefter forsvareren med deres argumenter. Tiltalte har det sidste ord i sagen. Herefter trækker retten sig tilbage og drøfter sagen. Når drøftelserne er slut, bliver der afsagt dom. Det sker dog også, at dommen ikke kan afsiges samme dag. I disse tilfælde oplyser retten, hvornår dommen bliver afsagt."

Notera alltså särskilt:

"Hvis tiltalte ønsker at afgive forklaring, afhøres han/ hun først. Derefter afhøres vidnerne. Vidnerne må ikke høre tiltaltes eller andre vidners forklaringer, før de selv har afgivet forklaring."

https://www.domstol.dk/viborg/bes%C3%B8giretten/hvordanforeg%C3%A5renstraffesag/Pages/default.aspx
Citera
2018-03-03, 19:13
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag tror inte man kan misstänka PM för Japanskan. Han var 15 år då. Men en störd yngling kan ju ha tagit intryck väldigt mycket av det där. Med tanke på att det hände i hans närområde. Kanske triggat igång hans fantasier om styckning tex. Sin fascination för döden hade han nog fått redan från sin Pappas historieböcker om andra världskriget,kan jag tänka mig.

Det där stämmer inte. Hela norska befolkningen är uppfostrade på historier om ww2. Inte har vi någon facination för döden inte.
Senast redigerad av kugutt 2018-03-03 kl. 19:15.
Citera
2018-03-03, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja, jag postar ena skon till dig, om de inte binder Madsen till tidigare brott 😉

Om man krymper statistikområdet rejält, och tittar på sexuellt drivna mördare, likstyckare, likskändare osv, så finns det i 95% av fallen tydliga snedsteg som skett tidigt i livet.

Man har blottat sig, skrämt arbetskamrater med jättekonstig, äcklig humor, misshandlat djur eller begått ett tidigt sexbrott på ett klantigt sätt, och så kom offret undan och skvallrade om dåren på tredje våningen osv...

Att dessa brottslingar skulle vara helt neutrala innan de mördar, lugna som vem som helst, det är en myt.

Var Madsen snövit innan Wall mördades, då är han desto mer intressant, som studieobjekt...
Ja,så är det ju enligt statistik samt erfarenhet. Men vi får akta oss så vi inte låter som Leif GW Persson tvärsäkert nu.
De sex morden på mindre än ett år 89-90 i Kphmn.som slutade helt plötsligt. Först 2010 löstes det ena.
Det var Amagermannen som pga av DNA kunde knytas till detta mord, alltså 20 år efter det inträffade.
De sex morden kan ha varit utförda av sex olika GM som triggats igång av varandra.
Fem är fortfarande olösta.Men DNA-forskning pågår ju fortfarande och förfinas mer och mer.

Stine Geisler har varit på tal tidigt här i tråden (27/8 ca).Pga hennes likhet med KiM förmodar jag.

Nu fantiserar jag hej vilt här. Men kan den jämnåriga Stine varit en PM förälskelse?
En som absolut inte ville ha med honom att göra?
https://www.avisen.dk/feature-manden-der-myrdede-stine_63370.aspx
Vet inte om du läst den här länken om misstänkta.
Sist misstänkte. Mannen framför porten.
Han hade svart t-shirt och svarta läderbrallor. Det finns 3 st vittnesmål om en man som påminner om honom som sista veckan i Stines liv dök upp här och där. Man tror att det kan ha varit samme man pga av klädseln.(?) Kan han varit beundraren som Stine försökte göra sig oattraktiv för? Eftersom han inte respekterade hennes Nej? Kan Madsens symboliska hatobjekt gå tillbaka på en rödhårig käresta som nobbade honom?
Bara fantiserar. Men så var det ju med Ted Bundy tex. Men du har rätt. Man ska akta sig för att leta mönster. Svårt att låta bli dock.

PS: Amagermannen var en verklig dubbelnatur. Inte ens när han dömdes pga av DNA trodde de som kände honom att han var skyldig.Han var känd som en lugn,väldigt trevlig person och inte det minsta våldsam.
Citera
2018-03-03, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Det där stämmer inte. Hela norska befolkningen är uppfostrade på historier om ww2. Inte har vi någon facination för döden inte.
Det är jag också (3 km från Danmark).
Mina morföräldrar hade ett historieband om andra världskriget.
En enda gång fick jag tag på en bok och såg mardrömslika foton på likhögar. När min mormor såg vad jag höll på med slet hon boken ur händerna på mig. Och förbjöd mig att titta i dem.
Jag var chockad hela uppväxten sedan över vad jag sett och läst vid detta enda tillfälle. Jag var väl 9 år.

Nu får du tänka att PMs pappa satt med sonen i knäet från det PM var mycket liten och tittade i just sådana böcker. Han talade mycket med lille PM om sina intressen krigshistoria,marinhistoria osv. Däremot talade han aldrig om känslor.
EDIT: Min morfar hjälpte till att ta emot båtflyktingar på stranden. Det bodde en judisk flykting i deras hus som hade kontakt med danska motståndsrörelsen genom ficklampssignaler ut mot sundet på natten.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-03 kl. 20:32.
Citera
2018-03-03, 19:55
Medlem
Citat:
Det kan du. Googla Halfmachine. Sedan trycker du på knappen i menyn under dvs bilder.
Så ska du kunna välja kategori, man-half machine osv
Är det knepigt kan jag länka det. Men jag tror inte du gillar deras konst ändå. Så känn ingen press.

Googla "Ubådsballet Vejerslev" på bilder så har du massor med bilder där Kraka är med. Mer "Ubådsballet" här:

https://www.youtube.com/watch?v=t3W7wn9Wpjk
Citera
2018-03-03, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Helt klart en kvinna. Och galen.
Verkligen -verkar vara Madsen ena mynt halva.
Kvinnan har samma uppsyn och utstrålning som Madsen, då när han steg i land-med tummen upp.
D.K är fortfarande fjättrad vid sin u- båts man.
Arme mensch.
Citera
2018-03-03, 20:04
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Det är jag också (3 km från Danmark): Mina morföräldrar hade ett historieband om andra världskriget.
En enda gång fick jag tag på en bok och såg mardrömslika foton på likhögar. När min mormor såg vad jag höll på med slet hon boken ur händerna på mig. Och förbjöd mig att titta i dem.
Jag var chockad hela uppväxten sedan över vad jag sett och läst vid detta enda tillfälle. Jag var väl 9 år.

Nu får du tänka att PMs pappa satt med sonen i knäet från det PM var mycket liten och tittade i just sådana böcker. Han talade mycket med lille PM om sina intressen krigshistoria,marinhistoria osv. Däremot talade han aldrig om känslor.

En slektning av mig låg i en av dessa likhögar, många norrmän hamnade där på grund av illegal värksamhet. Inte blir man vel fascinerad av döden av att lära om detta, snarare det motsatta.
Citera
2018-03-03, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qavalah
Googla "Ubådsballet Vejerslev" på bilder så har du massor med bilder där Kraka är med. Mer "Ubådsballet" här:

Pipa LUK- heter kvinnan bakom denna konstnärliga balett.
Så många galna upptåg som frodats i Madsens umgängeskretsar.
Citera
2018-03-03, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qavalah

Jag tänkte på deras samlade produktion. De är på många olika teman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in