Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Jag tror att danska polisen gör just det, samt jobbar stenhårt med att vända ut och in på varje ouppklarat mordfall i DK.
Men hitintills ingen DNA-träff på PM. När det gäller fallet Stine så hade hon varit på karneval på kvällen. Först fick de fram en blandad DNA-profil,sedan lyckades de få fram DNA-profil från två män på henne (som jag förstod danskan).
Allt eftersom DNA forskningen gick framåt. Men forskningen pågår ju fortfarande.
Det är väl närmast unikt med ett så grovt debutmord vid 46 års ålder. Men Madsen är ju "inte som alla andra" å andra sidan.
Men eftersom det var flera mordfall 85-90 ( 6 st bara 89-90) och det inte är ovanligt att sådana här gärningsmän triggas igång av varandra och vad de läser i pressen osv så tänker jag mig det som en möjlighet iallafall. Alla intryck unge PM fick av Köpenhamns nattliv,mordet på Japanskan 86 ,precis i hans närområde vid Köpenhamns inlopp. Vem vet vad för intryck det styckmordet kan ha haft på den unge Madsen?
Jag får väl hjälpa till och käka upp dina skor annars. Kokta med mycket majonäs på

Ja, jag postar ena skon till dig, om de inte binder Madsen till tidigare brott 😉
Om man krymper statistikområdet rejält, och tittar på sexuellt drivna mördare, likstyckare, likskändare osv, så finns det i 95% av fallen tydliga snedsteg som skett tidigt i livet.
Man har blottat sig, skrämt arbetskamrater med jättekonstig, äcklig humor, misshandlat djur eller begått ett tidigt sexbrott på ett klantigt sätt, och så kom offret undan och skvallrade om dåren på tredje våningen osv...
Att dessa brottslingar skulle vara helt neutrala innan de mördar, lugna som vem som helst, det är en myt.
Var Madsen snövit innan Wall mördades, då är han desto mer intressant, som studieobjekt...