2018-03-03, 14:23
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxer
Det här är flashback, här svarar feministkåren och en och annan internetriddare för alla kvinnor.

Fast du kan fortfarande inte som sagt skriva absolut inte när det faktiskt finns de kvinnor som värdesätter sex högt i ett förhållande.
Citera
2018-03-03, 14:23
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheEyeUSee
Sex är ingen rättighet, men det är ett för många ett viktigt behov. Inte dagsviktigt såsom mat och vatten men det kan vara väldigt lätt att må dåligt om man inte har det någon gång ibland.
Kvinnor kan inte förstå hur svårt det kan vara. Och det ska man inte håna eller förlöjliga, hur ska någon som inte kan förstå något kunna förstå det.
På samma sätt bör kvinnor acceptera sexsäljande och kanske t om inse att färre män då skulle bli bittra.
Bitterhet är inget bra för någon och går i regel inte bort bara för att man tänker att den ska det.

Ja, det är ett behov. Likaså är bekräftelse av det andra könet ett behov som dessa män också i större mån saknar. Jag skulle inte säga att jag förstår läget men däremot skulle jag säga att jag har relativt hög sympati för att det kan kännas svårt och hopplöst i sådant läge. Att jag är kvinna innebär inte att jag automatiskt helt saknar förståelse för saken. Jag är för övrigt också allergisk mot förlöjligande av det, och tror att när folk drar till med hur män "inte får knulla" att det är allmänt skadligt. Det är bland annat del av vad jag upplever som mest hycklande med feminismen. Att man ibland använder dessa patriarkala uttryck mot män samtidigt som man påstår sig vara emot patriarkatet.

Jag är inte helt säker på vad jag anser vara det bästa upplägget angående sexhandel ännu. Vad jag oroar mig för är såklart kvinnor som mår dåligt och utnyttjas/råkar illa ut inom det. Jag tycker inte det ser särskilt givande ut att ha sex med personer man inte är attraherad av, eventuellt är direkt oattraherad av, men det kan hända att det fungerar i viss mån med vissa upplägg.
Senast redigerad av Mojokii 2018-03-03 kl. 15:18.
Citera
2018-03-03, 14:46
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Uppfattningen jag har är att det sedan 90-talet för varje ny generation (eller halvgeneration) blir allt svårare för killarna att få utlopp för sitt sexuella behov.
Att kraven på män blir allt högre samtidigt som kvinnor idag har förutsättningar i samhället som gör att de själva har såpass lätt att få ekonomisk framgång att män mindre än förut behövs av ekonomiska anledningar (vilket alltid har varit mannens högsta värde för kvinnor).

Samtidigt har som ni vet Tinder gjort hela dejtingmarknaden extremt effektiviserad vilket gör att de mest attraktiva män som vill ligga med så många som möjligt aldrig haft det lättare, lika så alla kvinnor som delar på dessa och lätt kan gallra ut de åtråvärdaste mot resten. Kvar blir alla andra män, och de är såklart många!

Jag antar att åldern för att bli av med oskulden blir allt högre för varje år bland män. Dessutom är det ju något extremt tabubelagt, framförallt ofrivilligt vilket det oftast i grund är.

Jag hade tyckt att det vore intressant att höra spekulationer och funderingar kring detta, vad är den egentliga åldern för genomsnittsoskulden idag? Om vi antar att undersökningarna helt enkelt inte stämmer. Och vad lär hända om 5-10 år?

Men överhuvudtaget: hur sexlös är den svenska mannen överlag?

Jag vet ett antal män som ser helt ok ut om inte mer med rolig humor, mycket personlighet och allmänt intelligenta med starka intressen som vad jag förstått aldrig ligger.
Visserligen att kvinnor sällan går efter just dessa egenskaper men jag kan känna ”Om inte dem! Hur många finns det då som aldrig får sex?

Själv har jag sedan några år tillbaka gett upp alla försök till dejting och raggande då jag bara inte orkar mer och ligger då och då med prostituerade istället. Så jag har lite dålig koll just nu. Men min uppfattning och jämförelse med egna erfarenheter säger mig att det är sämre sextider än någonsin för män.
Jag tror ju inte att det handlar om att män får ligga mindre än förr. Det handlar nog snarare om att yngre generationer blivit mindre och mindre villiga i att jobba för det. Numera räknas det ju tydligen som en hundraprocentig investering i sitt sexliv att swipa höger i en app. Allt utöver det är inte tänkbart som arbetsinsats för att få ligga. Medan män på fyrtiotalet kunde limma veckor, månader på en brud för att få ligga. Ett ligg som kanske inte ens blev verklighet efter att man gift sig.

Med den här utveckligen kommer generationer om femtio år klaga på att det inte finns några jobb alls. Eftersom deras uppfattning om arbetsletande består av att swipa höger på jobb man kanske kan tänka sig. Alla insatser utöver detta anses helt orimligt.
Citera
2018-03-03, 15:06
Bannlyst
Men hur svårt ska det vara för er kvinnor att hålla er ifrån dessa trådar? Så fort trådar likt dessa dyker upp ska ni in och smutskasta alla som osäkra losers samt förneka fenomenet.

Varför i hela helvetes dagar måste ni hela tiden agera så jävla förutsägbart?

För att svara på frågan, baserat på mig själv och de personer jag fortfarande har kontakt med tack vare internet, min släkt etc. Det är väldigt väldigt många killar som blir utan idag, majoriteten av tjejerna verkar gå till en väldigt liten skara män.

Testa göra en tinderprofil med en ruskigt snygging hunk på 29 bast, alltså jag pratar om 500 matchningar per dag och tjejerna är väldigt sexuellt framåt, minst sagt.

Sen kollar ni eran egna tinder med en halv matchning per dag.

Sanningen är den att kvinnors standars är extremt höga idag tack vare onlinedating och feminism, detta gör att den stora delen unga män blir utan alternativt får gå flera år mellan varje ligg eller flickvän.

Detta problem existerar och det är ett problem som med tiden kan krascha hela samhället, det är jag fullkomligt övertygad om.

Frågan nu är, vad gör vi? Jag föreslår att vi börjar med att förbjuda social media, sen måste vi hitta ett sätt för män att vara viktigare än kvinnor i samhället igen, så dessa män återigen blir attraktiva för kvinnor då kvinnor enligt studier bara är attraherad av män som är bättre än de själva.
Citera
2018-03-03, 15:14
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Jag tror ju inte att det handlar om att män får ligga mindre än förr. Det handlar nog snarare om att yngre generationer blivit mindre och mindre villiga i att jobba för det. Numera räknas det ju tydligen som en hundraprocentig investering i sitt sexliv att swipa höger i en app. Allt utöver det är inte tänkbart som arbetsinsats för att få ligga. Medan män på fyrtiotalet kunde limma veckor, månader på en brud för att få ligga. Ett ligg som kanske inte ens blev verklighet efter att man gift sig.

Med den här utveckligen kommer generationer om femtio år klaga på att det inte finns några jobb alls. Eftersom deras uppfattning om arbetsletande består av att swipa höger på jobb man kanske kan tänka sig. Alla insatser utöver detta anses helt orimligt.
Exakt. Så kommer det bli. Själv så har jag både en flickvän och fått praktik.
Citera
2018-03-03, 15:17
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Jag tror att det är så för väldigt många, dock ska kommas ihåg att många av våra stora genier har lyckats bli så bra på sina områden just pga kvinnlig frånvaro.
Den sexuella energin kan omvandlas för en del.
Det kan ha sina poänger.

Men för flertalet tror jag endast att det är nedbrytande till max.

Håller med. Det är lågt att bara kalla det för svaghet. De flesta kommer helt enkelt främst att brytas ner av det, och det är en utmaning att vara en av dem som mår bra trots brist på dessa saker. Vissa kan absolut lyckas men att förvänta det hos alla är att bortse från mänskliga aspekter.

Däremot anser jag inte att det ska användas som bortförklaring för hat och diverse farliga utvecklingar hos individer. Alla andra kan inte ansvara för hur man själv utvecklas.
Citera
2018-03-03, 15:18
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samsong
Men hur svårt ska det vara för er kvinnor att hålla er ifrån dessa trådar? Så fort trådar likt dessa dyker upp ska ni in och smutskasta alla som osäkra losers samt förneka fenomenet.

Varför i hela helvetes dagar måste ni hela tiden agera så jävla förutsägbart?

För att svara på frågan, baserat på mig själv och de personer jag fortfarande har kontakt med tack vare internet, min släkt etc. Det är väldigt väldigt många killar som blir utan idag, majoriteten av tjejerna verkar gå till en väldigt liten skara män.

Testa göra en tinderprofil med en ruskigt snygging hunk på 29 bast, alltså jag pratar om 500 matchningar per dag och tjejerna är väldigt sexuellt framåt, minst sagt.

Sen kollar ni eran egna tinder med en halv matchning per dag.

Sanningen är den att kvinnors standars är extremt höga idag tack vare onlinedating och feminism, detta gör att den stora delen unga män blir utan alternativt får gå flera år mellan varje ligg eller flickvän.

Detta problem existerar och det är ett problem som med tiden kan krascha hela samhället, det är jag fullkomligt övertygad om.

Frågan nu är, vad gör vi? Jag föreslår att vi börjar med att förbjuda social media, sen måste vi hitta ett sätt för män att vara viktigare än kvinnor i samhället igen, så dessa män återigen blir attraktiva för kvinnor då kvinnor enligt studier bara är attraherad av män som är bättre än de själva.
Exakt. Jag matchade bara med fejkprofiler på tinder. Sen matchade jag med några. Men dem slutade att skriva! Tinder är skit! Jag har en flickvän nu. Hon hittade jag på Facebook. Så Facebook är fan en bättre dejtingsajt.
Citera
2018-03-03, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Håller med. Det är lågt att bara kalla det för svaghet. De flesta kommer helt enkelt främst att brytas ner av det, och det är en utmaning att vara en av dem som mår bra trots brist på dessa saker. Vissa kan absolut lyckas men att förvänta det hos alla är att bortse från mänskliga aspekter.

Däremot anser jag inte att det ska användas som bortförklaring för hat och diverse farliga utvecklingar hos individer. Alla andra kan inte ansvara för hur man själv utvecklas.

Men sluta med dessa utmaningar nu för fan, är så himla less på ordet. Invandringen är en UTMAANING, att killar i landet inte längre får sex och närhet är en UUTMAAANING!

SLUTA bara.

Det är ett jävla samhällsproblem hela skiten, invandringen är skit liksom detta, i ett normalt samhälle ska det räcka gott och väl med att vara en smal average OK kille med ett average jobb och som är vettig, då ska han kunna få en smal average tjej som är vettig, så är det absolut inte idag, vissa lyckas, ibland, men oftast inte, tjejer å andra sidan har fet jävla monopol på hela systemet och det är absolut förödande för män.

En ung man som inte får sex och närhet, inte får ens erfarenhet av det, det kommer bli en jävligt bitter man, eller en man som helt enkelt inte har nå längre att förlora och börjar skjuta upp skolor.
Citera
2018-03-03, 15:21
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kumlafucker84
Ja precis. Jag vet en som är 20 år och oskuld. Min kusin som är 26 är också oskuld. Så det är väldigt vanligt att många inte får sex. De som får sex får knulla väldigt ofta istället. Den uppfattningen har jag fått.
Det kan vara så. Det kan vara så att din anekdotiska bevisföring inte säger någonting om verkligheten. Jag är villig att satsa en miljon på det senare.

Hur många sådana här trådar har socialt efterblivna killar startat nu?
Citera
2018-03-03, 15:27
Medlem
poxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu

Ungdomarna har lärt sig att knullet inte är värt insatsen, helt rätt dessutom.
Hur det blir med jobbsökandet beror ju på hur välfärden utformas i framtiden, ett jobb kan ju vara livsnödvändigt medan knulla aldrig kommer vara.
Citera
2018-03-03, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Det kan vara så. Det kan vara så att din anekdotiska bevisföring inte säger någonting om verkligheten. Jag är villig att satsa en miljon på det senare.

Hur många sådana här trådar har socialt efterblivna killar startat nu?

Han har rätt, jag känner också till många. Hade jag inte fått knulla när jag var 19 innan social media och tinder kom hade jag varit oskuld idag som 28, det är väldigt svårt idag för unga killar.

Känner många snubbar som ser helt ok ut och med ok personlighet, de går ensam i flera år, detta är alltså inga förbrytare, inga rövhål, helt normala killar, trevliga.

Detta fenomen är stort, mörkertalet är nog enormt, kanske det är dags för er att börja inse att detta inte är ett litet flashback fenomen nu, fan det är ett fenomen inom väst som helhet, communities blossar upp som mgtow, redpill, sluthate och allt vad det är, mängder och mängder av killar som inte längre känner att de kan bidra, inte nåt hopp, istället isolerar de sig till slut och bara trollar runt.
Citera
2018-03-03, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av poxer
Ungdomarna har lärt sig att knullet inte är värt insatsen, helt rätt dessutom.
Hur det blir med jobbsökandet beror ju på hur välfärden utformas i framtiden, ett jobb kan ju vara livsnödvändigt medan knulla aldrig kommer vara.

Inte ungdomarna, tjejerna har sex som bara fasiken dom, men med en mindre skara män, har sett det själv. Det är en liten del män å en stor del tjejer som har sex i princip jämt, sen står en större del män på sidan om och får sig inget, det är precis så det är idag och det är många som skrivt om det här och på många andra forum men som blir tystade direkt eller smutskastade som "bittra oskulder!".

Det är ett samhällsproblem minst sagt.

Som vanligt kommer det snart visa sig att flashback hade rätt, igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in