2018-03-02, 23:08
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Du skriver i princip 2018 års värsta överdrift och klagar sedermera på någon janteattityd från den svarande... Oavsett om du hänvisar till något danskt spritluder eller inte så är din överdrift fortsatt av sinnessjukt slag. Den här diskussionen bör du nog retirera ifrån.

Vi ser om några månader när Tibbling: utsetts till årets spelare i Bröndby, blir uttagen till VM och går till en mycket bättre klubb efter VM. 2018 har börjat bra för honom åtminstone. Idag blev hans mål mot Silkeborg utsett till årets mål 2017. Han kan också vinna ligan med Bröndby för första gången på 13 år. Han är en av våra största och det backar jag inte ifrån, "danskt spritluder" höhö vad roligt, vilken lustigkurre du är.

Skillnaden mellan dig och mig är: Jag vill ha in en spelartyp till landslaget som vi inte sett sedan Brolins dagar och du försöker leka lustigkurre på min bekostnad, Tibbling har en unik spelarstil som ingen annan besitter på hans nivå i Sverige.

Nu ska vi se här...Själv ville du ha in en våldtäktsman från Ghana som nyss klivit av flyktingbåten i det svenska landslaget och avstå från dina så kallade "principer", släng dig i väggen din jävla dubbelnolla:

(FB) Svenska Fotbollslandslaget /mod

Citat:
Postat av anteri17:
Svenska landslaget är såklart till för svenskar. Nu har dock Sarfo tackat nej till Ghana, vilket tyder på att han föredrar att lira för Sverige. Med det sagt är jag beredd att göra ett undantag från mina principer om att landslagen är till för de som vuxit i landet; jag har ju lite bias gällande Sarfo.

U21 är han ju dock inte uttagen till, och efter slutspelet är han för gammal. Troligt är isf att Sarfo gör landslagsdebut i januari, om han inte säljs i sommar. Säljs han kanske han aldrig blir en man för det svenska landslaget. Vi får se.

Kom inte dragandes med "Jag visste ju inte det då". Du ville ha in en asylant i landslaget, som trots 5 år i Sverige inte kunde tala ett ord svenska. Samt antagligen också ljuger om sin ålder. Och nu med facit i hand är sexbrottsanklagad mot små flickor, du borde vetat bättre från början. Att ens vilja ha med en person i vårt heliga landslag, som inte talar svenska, säger allt om dig. Ditt omdöme stinker. Du skulle säkert också kunna byta ut hela landslaget med folk som inte ens har någon koppling till landet. Ska någon retirera diskussionen är det du din riksnolla

Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Lol, så att Tibbling på sina 12 starter i ligan för Bröndy skulle vara deras bästa spelare någonsin när de haft storheter Schmeidchel, bröderna Laudrup, Agger, Ebbe Sand mfl baserar du alltså på något några Bröndby-fans skrivit till dig.

Enligt Bröndby-fans - JA, det är väl de om någon som har rätten att säga sin åsikt om saken? Namnen du nämner betyder nada, Zlatan är Sveriges största målspruta i svensk landslagsfotboll, men han är inte den största målsprutan i Malmö FFs historia. Det gör inte honom till MFFs bästa, rent statistiskt. Faktum är att Tibbling varit en anledning till att Bröndby kommit upp och strider om guldet, blev nyss uttagen till månadens spelare, slog medspelarna med hästlängder. Dina tolvmatcher kan du stoppa upp i röven, Tibbling är vår bästa innermittfältare just nu. Bättre än flickan Ekdal som skadar sig varje dag.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Skulle Tibbling vara bättre än någon av dessa? Johan Elmander är väl den bäste svensk som spelat i BIF?

Andra kända spelare

Skojar du med mig? Tibbling har något Elmander aldrig hade - Talang.
Senast redigerad av OvissFramtid 2018-03-02 kl. 23:24.
Citera
2018-03-02, 23:34
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid

Skojar du med mig? Tibbling har något Elmander aldrig hade - Talang.

Tibbling

Elmander
Ingen dålig resa för en spelare utan talang.
Citera
2018-03-02, 23:40
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tibbling

Elmander
Ingen dålig resa för en spelare utan talang.

I sammanhanget saknar han talang ja. Men han var ingen dålig spelare för det. Hans största egenskaper var ju att han sprang sönder motståndarnas försvar. Där stack Elmander ut.
Tibbling besitter en helt annan talang, nämligen att hantera bollen på ett vårdat sätt som ingen annan svensk kan.
Du jämför en 35-årings karriär med en 23-årings? Vänta 5 år, och du ska se att Tibbling har flera större klubbar på sitt CV. Hur var Elmander när han var 23? Inte i närheten av där Tibbling är nu.
Citera
2018-03-03, 00:40
Medlem
anteri17s avatar
Jag ser att en kärlekskrank dåre härjar i tråden. Man vet att en part har ett rejält underläge när årsgamla citat, om ett för diskussionen irrelevant ämne, anförs.

I övrigt: hyperbolerna flödar till den gräns att att jag uppriktigt skäms å den kärlekskrankes vägnar.
Citera
2018-03-03, 09:13
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag ser att en kärlekskrank dåre härjar i tråden. Man vet att en part har ett rejält underläge när årsgamla citat, om ett för diskussionen irrelevant ämne, anförs.

I övrigt: hyperbolerna flödar till den gräns att att jag uppriktigt skäms å den kärlekskrankes vägnar.

Jag vill ha in en spelare med större kaliber än de flesta har i nuläget. Du tycker jag överdriver och bör retirera. Du ville ha in en våldtäktsman i landslaget, jag påpekar det komiska i det. Och det gör mig till en dåre. Fin logik din rikstönt.
Senast redigerad av OvissFramtid 2018-03-03 kl. 09:28.
Citera
2018-03-03, 10:07
Medlem
Första träningsmatcherna inför VM kvalet närmare sig och skulle va kul att spåna kring vilken trupp Janne tar med sig till dessa två matcher mot Chile och Bulgarien.

Joel Asoro skulle va kul att se då hans snabbhet kan vara väldigt bra mot vissa motstånd men vem petar han?
Sam Larsson som vi sett tidigare är en personlig favorit men känns inte som han riktigt lyckats i landslaget, vems plats skulle han sno isf?

TRUPPEN
Karl-Johan Johnsson
Kristoffer Nordfeldt
*Pontus Dahlberg/ Robin Olsen skadad, bra läge att testa en talang.
FÖRSVAR
Ludwig Augustinsson
Andreas Granqvist
Filip Helander
Pontus Jansson
Emil Krafth
Johan Larsson
Mikael Lustig
Victor Nilsson Lindelöf
Martin Olsson
MITTFÄLT/ANFALL
Viktor Claesson
jimmy Durmaz
Albin Ekdal
Emil Forsberg
*Simon Tibbling
Sebastian Larsson
Marcus Rohdén/ Tycker inte Rohden har överraskat men vem är hans ersättare?
Ken Sema
Gustav Svensson/ Hinner JJ bli frisk till VM rycker Svenssons plats.
Marcus Berg
John Guidetti
Isaac Kiese Thelin
Ola Toivonen / Om Z blir frisk och presterar samt levererar blir det Ola som rycker.
Citera
2018-03-03, 10:31
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.xduba
Första träningsmatcherna inför VM kvalet närmare sig och skulle va kul att spåna kring vilken trupp Janne tar med sig till dessa två matcher mot Chile och Bulgarien.

Joel Asoro skulle va kul att se då hans snabbhet kan vara väldigt bra mot vissa motstånd men vem petar han?
Sam Larsson som vi sett tidigare är en personlig favorit men känns inte som han riktigt lyckats i landslaget, vems plats skulle han sno isf?

TRUPPEN

Sam kan ta Durmaz plats. Jag vill se Lewicki istället för Gurra.
Citera
2018-03-03, 11:42
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.xduba

TRUPPEN
Karl-Johan Johnsson
Kristoffer Nordfeldt
*Pontus Dahlberg/ Robin Olsen skadad, bra läge att testa en talang.
FÖRSVAR
Ludwig Augustinsson
Andreas Granqvist
Filip Helander
Pontus Jansson
Emil Krafth
Johan Larsson
Mikael Lustig
Victor Nilsson Lindelöf
Martin Olsson
MITTFÄLT/ANFALL
Viktor Claesson
jimmy Durmaz
Albin Ekdal
Emil Forsberg
*Simon Tibbling
Sebastian Larsson
Marcus Rohdén/ Tycker inte Rohden har överraskat men vem är hans ersättare?
Ken Sema
Gustav Svensson/ Hinner JJ bli frisk till VM rycker Svenssons plats.
Marcus Berg
John Guidetti
Isaac Kiese Thelin
Ola Toivonen / Om Z blir frisk och presterar samt levererar blir det Ola som rycker.

Bra och intressant trupp, men jag skulle gjort några förändringar. Är det lönt att ta ut Ekdal och Durmaz som båda är skadade?

Mittfältare jag saknar är: Hiljemark och Quaison som båda går före Rohden och Asoro. Du tar dessutom med 3 st högerbackar, jag tror det skulle räcka med 2. Nordfeldt har inte spelat mycket sedan han lämna Nederländerna.

Martin Olsson borde kliva åt sidan och ge Hult vänsterback positionen efter Augustinsson.
Citera
2018-03-03, 11:53
Medlem
Citat:
Bra och intressant trupp, men jag skulle gjort några förändringar. Är det lönt att ta ut Ekdal och Durmaz som båda är skadade?

Mittfältare jag saknar är: Hiljemark och Quaison som båda går före Rohden och Asoro. Du tar dessutom med 3 st högerbackar, jag tror det skulle räcka med 2. Nordfeldt har inte spelat mycket sedan han lämna Nederländerna.

Martin Olsson borde kliva åt sidan och ge Hult vänsterback positionen efter Augustinsson.

Bra spaningar.

Håller helt med angående Hiljemark och Quaison, Ekdal är ju självskriven om han är hel så bara rätt att vila han. Durmaz plats känns som den hänger löst men gillar hans teknik och driv, är han skadad är det ju dock ingen idé att ta med han ut. Vad för skada har han ådragit sig?

I min värld går Olsson före Hult, hans rutin tror jag är viktig för truppen. Inte följ Hult, hur har hans säsong sett ut?
Citera
2018-03-03, 13:01
Medlem
Smerchs avatar
Citat:

Bättre inlägg från din sida det senaste, det där stycket om att jonglera till 16000 var det lite whoco på.
Håller med om att Hult och Tibbling är spelare att satsa på.
Citera
2018-03-03, 14:20
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Bättre inlägg från din sida det senaste, det där stycket om att jonglera till 16000 var det lite whoco på.
Håller med om att Hult och Tibbling är spelare att satsa på.

Ja det kanske var lite efterblivet skrivet av mig, jag är bara extra förtjust i Tibbling. Alltid trott på honom, sedan han var en knatte i DIF. Att han som 13-åring krossade Chippen i att trixa, som då sågs som en av Sveriges bästa mittfältare är något väldigt häftigt. Trixa har man dock inte användning av på planen som fotbollsproffs, ville bara göra en poäng att han har ett extremt bollsinne som är väldigt "osvenskt". Svenska centralmittfältare är traditionellt sett extremt defensiva i sin stil och säkra bollpassare som lugnar ner mittfältet, riktiga dammsugare (Källström, Svensson, Linderoth etc). Tibbling är mer en tekniker, en Iniesta typ, som kan bygga upp ett bra spel och hitta hål i motståndarnas försvar. Han är mer komplett, en all around spelare som dock måste jobba lite på sin fysik och defensiv.

Jag är ganska säker på att Janne kommer ta ut honom i våra kommande träningsmatcher. Det enda jag oroar mig för är defensiven. Tufft att både Ekdal och Jakob Johansson är borta.

Så här tror jag Janne kommer börja mot Chile:

----------Johnsson-----------
Lustig-Lindelöf-Granqvist-Augustinsson
Claesson/Quaison-Hiljemark-G.Svensson-Forsberg
--------Toivonen-Berg-----------

Möjligt att han provar med Ken Sema, högerytter-positionen blir en svår nöt att knäcka. Som mr.xduba sa så tror jag Durmaz hänger löst (som fortfarande verkar ha ljumskeproblem) även om han gjort det bra i kvalet. Det blir lite överkurs att ta med 3 st högeryttrar sen när det vankas VM, men de som ligger närmast just nu är nog Claesson och Sema/Quaison.

De som kommer bytas in av mittältarna under matchen:

Claesson/Quaison byter med Sema eller vice versa, Forsberg byter med Sam Larsson. Tibbling/Seb L kommer in och får ändra med Gustav.
Senast redigerad av OvissFramtid 2018-03-03 kl. 14:26.
Citera
2018-03-03, 14:34
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Hur var Elmander när han var 23? Inte i närheten av där Tibbling är nu.
Frågeställningen gjorde mig nyfiken. Vad gäller landslagsuppdrag så hade Elmander gjort 10 A-kamper och 6 mål när han var 23. Tibbling har väl noll i bägge kolumnerna?

Edit: fyra mål ska det vara, inte sex.
Senast redigerad av Pfaltz 2018-03-03 kl. 14:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in