2018-03-02, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
[spoiler]

Vi vet alla att i dina spekulationer så är det enbart O som är skyldig.
Finns det ingen möjlighet att tänka att O faktiskt var den som vi vet hade mycket att se fram emot när det gäller professuren och andra projekt, han hade planer för framtiden.
Samtidigt var med stor sannolikhet äldsta dottern väldigt sjuk och blev bara sämre och sämre.
Det kan finnas en möjlighet att A som trots allt var 14 år startade pratet om att inte vilja leva längre. Föräldrarna givetvis jätte oroliga att hon skall göra sig illa. Sedan får hon mamman med på tåget.
Som arbetskamraten skrev.. det som inte fick hända, hände....

Jaså? Det vet du ingenting om. Om du sköter dina gissningar, så tar jag hand om mina. Tack för din insikt.

För övrigt är det enda vi fått veta att föräldrarna gemensamt valt att avsluta sitt och sina barns liv. Orsak: Missnöje med livskvaliteten.
Citera
2018-03-02, 23:40
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Så sant, så sant. De som känner till familjen och postar något relevant blir inte uppföljda eller klassas som troll. Några andra få postar inlägg efter inlägg, natt som dag, för att överrösta och tysta. Jag har aldrig följt en mer fanatisk tråd på flashback. Vad betyder detta?

Hur många av er här har fått PM som försöker övertala, manipulera eller tysta er?

Jag har fått sådant PM.
Citera
2018-03-02, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Kanske föräldrarna var lite aparta, udda, lite aviga i andras ögon. Barnen blev därefter. Det får man ju ändå vara - man får ju vara riktigt bäng om man säger så. Nu hände ju något för kanske två år sedan - en stubin tändes och kom sen att brinna tills dess det tog hus i helvetet, på ren svenska. Det är ju förfärligt tråkigt - så här i efterhand. Så är det alltid. Säkert finns det dom som sett, tyckt, men inte velat sagt - något. Dom ska väl inte klandras. Möjligen då myndigheter och samhällsfunktioner som skola, vård mm. En eller båda föräldrarna bemästrade i alla fall inte den uppkomna situationen utan gjorde kanske flera missbedömningar och tog slutligen ett fatalt felbeslut - två flickor blev fråntagna sina liv.... hur det än gick till..

Det märkliga är ändå att OH var väldigt öppen om familjens svårigheter. ALLA visste något. Skolan. Jobbet. Kollegor. Det tycks ha varit samstämmigt också? Det var barnen som pekades ut som problem. Andra problem inne i familjen? Om det vet vi inget?

Det finns ju aparta problem där individer faktiskt tar livet av sig, exempelvis spelmissbruk. Det är otroligt skamfyllt att spela bort familjens kapital, hus eller vad man nu kan belåna. Sådana problem tror jag inte fanns, men vad vet man? Missbruk som missbruk, ett missnöje med livet som kanaliseras på något som förstör ännu mer, förströelse för stunden? Slå ihjäl ångest? Tycker inte att detta verkar stämma in på någon, dock.

Annan skuldsättning? Usla affärer, tveksamma investeringar?

Om vi inte tror på "livskvalitet" som förklaring, så borde det vara något som uppfattas som riktigt skamfyllt som fick familjen att börja diskutera om man skulle ta livet av barnen, och sig själva. (Men sannolikheten för gemensamt beslut är väldigt, väldigt låg...)
Citera
2018-03-02, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Jaså? Det vet du ingenting om. Om du sköter dina gissningar, så tar jag hand om mina. Tack för din insikt.

För övrigt är det enda vi fått veta att föräldrarna gemensamt valt att avsluta sitt och sina barns liv. Orsak: Missnöje med livskvaliteten.
Vi har fått veta att där fanns ett brev som ville göra gällande just det ja.

citat:
"I ett avskedsbrev som polisen hittade i villan heter det att föräldrarna var överens om att döda sina barn och att begå självmord. "
"Polisens fynd kan bland annat bevisa om bägge föräldrar undertecknade brevet"

https://www.expressen.se/kvallsposten/-darfor-drojer-bjarredfallet-analyserna-drar-ut-pa-tiden/
Citera
2018-03-02, 23:57
Medlem
Här kommer 2 st PM som kom till mig tidigt, men jag fick ingen mer info och tyckte det var för svagt. Jag återger dessa ändå, sen kan ni kassera:

"Finns även en del hundägare i trakterna runt Önnered, hundägare pratar...håller på dig m.fl
Även sekter"

"Hej
Vet att ryktet går, vi hundägare skvallrar i hundgårdar och på promenade, dock aldrig på fl.b, kan bara konstatera att det försigkommer mycket bakom stängda dörrar i dessa s.k fina område. Önnered med omnejd.
Hundägare e underskattade..50 års erfarenhet"

Min kommentar:
Varför flyttade familjen till Bjärred? Förstår det logiska med nära till Lund, men ändå?
Senast redigerad av rappytt 2018-03-02 kl. 23:59.
Citera
2018-03-03, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Vi har fått veta att där fanns ett brev som ville göra gällande just det ja.

citat:
"I ett avskedsbrev som polisen hittade i villan heter det att föräldrarna var överens om att döda sina barn och att begå självmord. "
"Polisens fynd kan bland annat bevisa om bägge föräldrar undertecknade brevet"

https://www.expressen.se/kvallsposten/-darfor-drojer-bjarredfallet-analyserna-drar-ut-pa-tiden/

Ja, det som drar ut på tiden är om detta är ett utökat självmord eller familicide... Jag tror att det är ett utökat självmord, lika otäckt att tänka sig att OH kanske vill dölja att det är han ensam som står för mördandet. Det har jag svårt att förstå. (Eller om det mot alla odds är HB.)
Citera
2018-03-03, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin

Jag funderar på varför utredningen skulle kunna dröja så länge som till i sommar. Det fanns avskedsbrev, video, säkert också namn på substanser som kan ha använts. NFC har sedan flera år hög belastning så det kan inte ha varit en nyhet. Efter 10 dagar fick jag en känsla av att de flesta intervjuer var klara och att allt verkade klart. Teorier?

Jag är undrande till detta också. Det betyder ju att mängder av anhöriga i Sverige inte kan få klarhet i vilka som tagit livet av deras anhöriga. Här tycker jag, eftersom det är ett så groteskt mord på så många, borde vara möjligt att få snabbare behandling. Varför denna väntetid? Det är ju helt oacceptabelt, terror för anhöriga varje dag att inte veta, även om det värsta redan har hänt. Hur resonerar polisen här?
Citera
2018-03-03, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Ja, det som drar ut på tiden är om detta är ett utökat självmord eller familicide... Jag tror att det är ett utökat självmord, lika otäckt att tänka sig att OH kanske vill dölja att det är han ensam som står för mördandet. Det har jag svårt att förstå. (Eller om det mot alla odds är HB.)
Ja man får verkligen hoppas att dom åtminstone offentliggör om båda eller bara en var gärningsmän
Citera
2018-03-03, 00:37
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Plötsligt ramlar poletten ner. Nu förstår jag varför pappan ska demoniseras och varför flickornas situation påstås vara skapad av honom. Det finns bara verkliga sjukdomar som kan påvisas med tester och blodprov. Nu förstår jag alla inlägg som hävdar att flickorna egentligen var helt friska men isolerades i sina sängar i mörka rum utan kontakt med omvärlden av sin hemska pappa.

”Inom medicinen existerar bara strikta kriterier för att man skall få kalla ett tillstånd för en sjukdom - en förutsägbar grupp av symptom och orsak till dessa symptom eller förståelse för deras fysiologi (funktion) måste etableras och bevisas. Frossa och feber är symptom. Malaria och tyfus är sjukdomar. Sjukdomars existens kan påvisas genom objektiva bevis och fysiska tester.”

Alla uteslutningsdiagnoser eller sånt som inte är ”riktiga” sjukdomar är påhittade av psykiatrin för att tjäna pengar. Det är därför Gottfrieskliniken är ett rött skynke för vissa i tråden. En psykiater som gör människor sjuka för att sen tjäna pengar på deras elände.

Det är där spänningsfältet har funnits mellan pappan och mamman, pappan har sökt diagnos, behandling och intyg inom medicinen och psykiatrin medan mamman har sökt den hos Kommittén för mänskliga rättigheter. Det är därför läkarna som skrivit intyg om barnens sjukdom är suspekta och rektorerna som godtagit intygen är antingen lurade eller har begått tjänstefel. Det är därför det är viktigt att skuldbelägga alla myndighetspersoner som har accepterat barnens diagnos.

Det är därför man utmålar anhörigföreningen för ME-sjuka som nånting som gränsar till ryska maffian och alla som hävdar att barnen faktiskt var sjuka som ME-lobbyn.

Jag trodde inte heller på inläggen om Scientolospåret som dök upp i början av tråden. Men nu trillade poletten ner. Spåret stämmer och scientologerna finns aktiva här i tråden. Missionen är att befästa bilden att flickorna egentligen var friska men deras demoniska pappa gjorde dom sjuka genom att söka hjälp inom sjukvården, en kontakt som för honom var helt nödvändig för att få läkarintyget för hemundervisningen. För dianetiken hjälpte ju inte. Det var därför mamman inte var med på mötena. Det är därför hon utmålas som ett oskyldigt offer som förleddes av den demoniska Oskar. Han valde fel väg, som straff ska hans rykte nu släpas i smutsen och hela släkten ska hängas ut.

Det är därför det är så tyst.

https://www.kmr.nu/viktig-information
Oj plot twist för mig. Men låter troligt.
Jag har inte följt tråden. Finns det koppling till MFR?

Jag visste inte att de hade koppling till scientologerna.

Jag hänger inte riktigt med faktiskt.
Citera
2018-03-03, 01:03
Medlem
Citat:
Plötsligt ramlar poletten ner. Nu förstår jag varför pappan ska demoniseras och varför flickornas situation påstås vara skapad av honom. Det finns bara verkliga sjukdomar som kan påvisas med tester och blodprov. Nu förstår jag alla inlägg som hävdar att flickorna egentligen var helt friska men isolerades i sina sängar i mörka rum utan kontakt med omvärlden av sin hemska pappa.

”Inom medicinen existerar bara strikta kriterier för att man skall få kalla ett tillstånd för en sjukdom - en förutsägbar grupp av symptom och orsak till dessa symptom eller förståelse för deras fysiologi (funktion) måste etableras och bevisas. Frossa och feber är symptom. Malaria och tyfus är sjukdomar. Sjukdomars existens kan påvisas genom objektiva bevis och fysiska tester.”

Alla uteslutningsdiagnoser eller sånt som inte är ”riktiga” sjukdomar är påhittade av psykiatrin för att tjäna pengar. Det är därför Gottfrieskliniken är ett rött skynke för vissa i tråden. En psykiater som gör människor sjuka för att sen tjäna pengar på deras elände.

Det är där spänningsfältet har funnits mellan pappan och mamman, pappan har sökt diagnos, behandling och intyg inom medicinen och psykiatrin medan mamman har sökt den hos Kommittén för mänskliga rättigheter. Det är därför läkarna som skrivit intyg om barnens sjukdom är suspekta och rektorerna som godtagit intygen är antingen lurade eller har begått tjänstefel. Det är därför det är viktigt att skuldbelägga alla myndighetspersoner som har accepterat barnens diagnos.

Det är därför man utmålar anhörigföreningen för ME-sjuka som nånting som gränsar till ryska maffian och alla som hävdar att barnen faktiskt var sjuka som ME-lobbyn.

Jag trodde inte heller på inläggen om Scientolospåret som dök upp i början av tråden. Men nu trillade poletten ner. Spåret stämmer och scientologerna finns aktiva här i tråden. Missionen är att befästa bilden att flickorna egentligen var friska men deras demoniska pappa gjorde dom sjuka genom att söka hjälp inom sjukvården, en kontakt som för honom var helt nödvändig för att få läkarintyget för hemundervisningen. För dianetiken hjälpte ju inte. Det var därför mamman inte var med på mötena. Det är därför hon utmålas som ett oskyldigt offer som förleddes av den demoniska Oskar. Han valde fel väg, som straff ska hans rykte nu släpas i smutsen och hela släkten ska hängas ut.

Det är därför det är så tyst.

https://www.kmr.nu/viktig-information

OH var för begåvad, präktig och duktig samt ambitiös om döttrarnas skolgång.

För att inte tala om resor utomlands för att hitta lösningar på de döttrarna led av.

Allt, utom en djupt bekymrad förälder, verkar sannolikt här.

SÅ OH blev omedelbart utsedd som Förövaren, i alla klädedräkter såsom psykopat mm

Utgår från att ni begriper den ironiska undertonen.
Senast redigerad av Remark 2018-03-03 kl. 01:22.
Citera
2018-03-03, 01:08
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Oj plot twist för mig. Men låter troligt.
Jag har inte följt tråden. Finns det koppling till MFR?

Jag visste inte att de hade koppling till scientologerna.

Jag hänger inte riktigt med faktiskt.
Vad är MFR?
KMR, dvs kommittén för mänskliga rättigheter är scientologer, liksom Narconon (de heter väl nåt annat nu tror jag, typ Förbundet för ett drogfritt Sverige eller liknande) och andra organisationer med "oskyldiga" namn.
Citat:
(...)

Visst finns scientologerna i tråden, det är även jag helt övertygad om. De är väldigt bra på att trolla lite överallt, eller försöker åtminstone.
Men angående mitt fetade så förstår jag inte hur du drar dessa slutsatser att det är "anti-ME-lobbyn" som är scientologerna.
Och "missionen", vad skulle de ha för intresse av att påstå ett flickorna egentligen var friska och att Oskar var ond?
Nä du, jag tror scientologerna snarare försvarar Oskar (eller Hanna för den delen) eftersom han (eller båda) var scientologer. Om de nu var det. Ditt resonemang går inte ihop (om du inte själv är scientolog, dårå).
Citera
2018-03-03, 03:12
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Vad är MFR?
KMR, dvs kommittén för mänskliga rättigheter är scientologer, liksom Narconon (de heter väl nåt annat nu tror jag, typ Förbundet för ett drogfritt Sverige eller liknande) och andra organisationer med "oskyldiga" namn.

Visst finns scientologerna i tråden, det är även jag helt övertygad om. De är väldigt bra på att trolla lite överallt, eller försöker åtminstone.
Men angående mitt fetade så förstår jag inte hur du drar dessa slutsatser att det är "anti-ME-lobbyn" som är scientologerna.
Och "missionen", vad skulle de ha för intresse av att påstå ett flickorna egentligen var friska och att Oskar var ond?
Nä du, jag tror scientologerna snarare försvarar Oskar (eller Hanna för den delen) eftersom han (eller båda) var scientologer. Om de nu var det. Ditt resonemang går inte ihop (om du inte själv är scientolog, dårå).

Vi som inte uppskattar ME-lobbyns antipati mot psykiatrisk behandling, tycker just att man bör pröva detta på ME patienter som bara ligger i ett mörkt rum. ME-lobbyn däremot motsätter sig aktivt all forskning och alla behandlingsförsök som har det minsta med psykiatri att göra.
Precis som scientologerna som aldrig accepterar att någon får psykiatrisk behandling.

Om det stämmer att OH undervisade scientologerna om VAT och skattesystemet i deras lokaler kan han ju inte varit helt avståndstagande till företeelsen.
Då kanske han också delande andra åsikter - ex att all psykiatrisk kontakt är fel och ska undvikas?

Det skulle i så fall kunna förklara teorierna att döttrarna inte fick psykologkontakter, om A var deprimerad kanske hon därför inte fick hjälp? Det skulle möjligen också kunna vara skälet till att en eller två föräldrar i akut kris som får en "knäpp" hellre dödar familjen än söker rätt hjälp.

Den här tråden har öppnat en hel del märkliga och osunda fördämningar, ställvis obehagligt hård och mästrande stämning med folk som trollar, fejkar att de har inside information och som skickar "knip igen PM" till någon som ställer en fråga i tråden
Djupt liggande åsiktsförtryckande sörja som borde legat kvar därnere i avloppsrören.
Jag har följt många trådar under åren långt innan jag började posta, jag har aldrig sett något liknande detta förut. Det är som om det vanliga trådmålet - få fram fakta och ventlera teorier överskuggas av folk med en helt annan agenda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in