Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
Vad är MFR?
KMR, dvs kommittén för mänskliga rättigheter är scientologer, liksom Narconon (de heter väl nåt annat nu tror jag, typ Förbundet för ett drogfritt Sverige eller liknande) och andra organisationer med "oskyldiga" namn.
Visst finns scientologerna i tråden, det är även jag helt övertygad om. De är väldigt bra på att trolla lite överallt, eller försöker åtminstone.
Men angående mitt fetade så förstår jag inte hur du drar dessa slutsatser att det är "anti-ME-lobbyn" som är scientologerna.
Och "missionen", vad skulle de ha för intresse av att påstå ett flickorna egentligen var friska och att Oskar var ond?
Nä du, jag tror scientologerna snarare försvarar Oskar (eller Hanna för den delen) eftersom han (eller båda) var scientologer. Om de nu var det. Ditt resonemang går inte ihop (om du inte själv är scientolog, dårå).
Vi som inte uppskattar ME-lobbyns antipati mot psykiatrisk behandling, tycker just att man bör pröva detta på ME patienter som bara ligger i ett mörkt rum. ME-lobbyn däremot motsätter sig aktivt all forskning och alla behandlingsförsök som har det minsta med psykiatri att göra.
Precis som scientologerna som aldrig accepterar att någon får psykiatrisk behandling.
Om det stämmer att OH undervisade scientologerna om VAT och skattesystemet i deras lokaler kan han ju inte varit helt avståndstagande till företeelsen.
Då kanske han också delande andra åsikter - ex att all psykiatrisk kontakt är fel och ska undvikas?
Det skulle i så fall kunna förklara teorierna att döttrarna inte fick psykologkontakter, om A var deprimerad kanske hon därför inte fick hjälp? Det skulle möjligen också kunna vara skälet till att en eller två föräldrar i akut kris som får en "knäpp" hellre dödar familjen än söker rätt hjälp.
Den här tråden har öppnat en hel del märkliga och osunda fördämningar, ställvis obehagligt hård och mästrande stämning med folk som trollar, fejkar att de har inside information och som skickar "knip igen PM" till någon som ställer en fråga i tråden
Djupt liggande åsiktsförtryckande sörja som borde legat kvar därnere i avloppsrören.
Jag har följt många trådar under åren långt innan jag började posta, jag har aldrig sett något liknande detta förut. Det är som om det vanliga trådmålet - få fram fakta och ventlera teorier överskuggas av folk med en helt annan agenda.