2018-03-02, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Jag försökte att rätta till det med att skriva att det är ett citat, som jag tidigare inte uppfattade.
Har lärt mig två saker, det är INTE konstig att skriva om att skattemyndigheter inte blir lätt förälskade osv och lägga detta ut på sin hemsida och att det INTE är konstig att citera Hamlet i en artikel om VAT.
Förr i världen fick man inte skriva så, utan snarare
"domen i fallet x vs y har blivit mycket uppskattad och varit skattemyndigheterna till stort stöd i arbetet med blabla. Dessvärre har inte domen i fallet y vs z fått samma gehör, vilket föranleder en bladiblabla"
För att återgå till kärnfrågan:
om OH fann behag i att arbeta så här, så gjorde det honom troligen till en gladare pappa och make. Säkert kunde han bli stressad, men av produktionen att döma så hade han en enorm kapacitet inte bara kvantitativt utan även kvalitativt. Medan han skaffade sig grundkunskaperna i detta speciella fält (någonstans nämner han hur det kom att bli så) särskilt när han jobbade med sin avhandling, då hade han det nog snärjigt. Men sedan har han, med sina förmågor, kunnat gå som på räls. I och med det kunde han leva ett mer normalt familjeliv, 9-17 ungefär och sedan glad i hågen koppla av och njuta av familjen.
Så skulle det kunnat ha varit.
Enligt min personliga uppfattning.
Citera
2018-03-02, 21:43
Medlem
Vi är väl alla överens att "vanlig" familj var dom inte på slutet iaf. Annars skulle familjer avlida till höger och vänster. Någonting har hänt med någon/några i familjen. Dom kanske var kärleksfulla föräldrar, vilka vet och bestämmer hur man är kärleksfull? Hur är man när man ska va kärleksfull som förälder? Finns det en manual i hur man ska vara och tänka? Man kan vara kärleksfull på så många sätt. Det som är konstigt är att inget kommer fram i hur dom var, hur dom levde, intressen mm. Ingen tycks känna vid dom. Inte ens media nystar i nånting om familjen, det är då man börjar fundera, va är det frågan om. Dom hade väl ett liv innan flytten till Bjärred lr? Varför blir folk påhoppade här för att dom frågar och vill veta mer? Varför skräms vissa till tystnad? Jag förstår att folk som känner till dom säkert sitter här och läser, men de törs inte berätta det. Jag tror att de var kärleksfulla, på sitt sätt. Men vad var det som gjorde att det slutade med ett så katastrofalt slut? Lilla A och M, tänker på er nästan dagligen, en sån sorg.
Citera
2018-03-02, 22:00
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarabouCandy
Vi är väl alla överens att "vanlig" familj var dom inte på slutet iaf. Annars skulle familjer avlida till höger och vänster. Någonting har hänt med någon/några i familjen. Dom kanske var kärleksfulla föräldrar, vilka vet och bestämmer hur man är kärleksfull? Hur är man när man ska va kärleksfull som förälder? Finns det en manual i hur man ska vara och tänka? Man kan vara kärleksfull på så många sätt. Det som är konstigt är att inget kommer fram i hur dom var, hur dom levde, intressen mm. Ingen tycks känna vid dom. Inte ens media nystar i nånting om familjen, det är då man börjar fundera, va är det frågan om. Dom hade väl ett liv innan flytten till Bjärred lr? Varför blir folk påhoppade här för att dom frågar och vill veta mer? Varför skräms vissa till tystnad? Jag förstår att folk som känner till dom säkert sitter här och läser, men de törs inte berätta det. Jag tror att de var kärleksfulla, på sitt sätt. Men vad var det som gjorde att det slutade med ett så katastrofalt slut? Lilla A och M, tänker på er nästan dagligen, en sån sorg.

Kanske föräldrarna var lite aparta, udda, lite aviga i andras ögon. Barnen blev därefter. Det får man ju ändå vara - man får ju vara riktigt bäng om man säger så. Nu hände ju något för kanske två år sedan - en stubin tändes och kom sen att brinna tills dess det tog hus i helvetet, på ren svenska. Det är ju förfärligt tråkigt - så här i efterhand. Så är det alltid. Säkert finns det dom som sett, tyckt, men inte velat sagt - något. Dom ska väl inte klandras. Möjligen då myndigheter och samhällsfunktioner som skola, vård mm. En eller båda föräldrarna bemästrade i alla fall inte den uppkomna situationen utan gjorde kanske flera missbedömningar och tog slutligen ett fatalt felbeslut - två flickor blev fråntagna sina liv.... hur det än gick till..
Citera
2018-03-02, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Mycket tacksamt att en bild kom fram till slut! Tidigare har det bara varit "troll" i tråden som kört med att det finns massvis med bilder på hela familjen på internet, men det finns det ju inte då.

H såg trevlig ut på bilden!
Varför skulle det inte finnas bilder på familjen och vad menar du med troll ??
Kan upplysa att bilden är minst 30 år gammal...HB var 48 år och den bilden är sannolikt från högstadietiden
Citera
2018-03-02, 22:27
Medlem
God kväll! Är en passiv medlem som läser men inte kommenterar så ofta. Har följt tråden sen start. Några av er spekulerar angående om H har ett barn sedan tidigare. Vet inte hur viktigt det kan tänkas vara för tråden men kom att tänka på släktforskarsidor. Är man medlem för borde man ju kunna söka på H och få fram eventuella andra barn eller är jag helt ute och cyklar? Hoppas jag inte blur kölhalad nu bara. 😜
Citera
2018-03-02, 22:28
Medlem
Jo tycker också bilden ser ut att vara från ett skolfoto, högstadium eller gymnasium, men bättre än inget
Citera
2018-03-02, 22:38
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannen80
God kväll! Är en passiv medlem som läser men inte kommenterar så ofta. Har följt tråden sen start. Några av er spekulerar angående om H har ett barn sedan tidigare. Vet inte hur viktigt det kan tänkas vara för tråden men kom att tänka på släktforskarsidor. Är man medlem för borde man ju kunna söka på H och få fram eventuella andra barn eller är jag helt ute och cyklar? Hoppas jag inte blur kölhalad nu bara. 😜

Du får cykla - tjärad o fjädrad Jag har provat att söka efter nåt ättelägg - hitta inget - la ner
Citera
2018-03-02, 22:44
Medlem
Haha! Då vet jag! Kanske lika bra att jag forsätter vara ”passiv” och skiter i att posta i fortsättningen. 😂😂😂😂
Citera
2018-03-02, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarabouCandy
Det som är konstigt är att inget kommer fram i hur dom var, hur dom levde, intressen mm. Ingen tycks känna vid dom. Inte ens media nystar i nånting om familjen, det är då man börjar fundera, va är det frågan om. Dom hade väl ett liv innan flytten till Bjärred lr? Varför blir folk påhoppade här för att dom frågar och vill veta mer? Varför skräms vissa till tystnad? Jag förstår att folk som känner till dom säkert sitter här och läser, men de törs inte berätta det. Jag tror att de var kärleksfulla, på sitt sätt. Men vad var det som gjorde att det slutade med ett så katastrofalt slut? Lilla A och M, tänker på er nästan dagligen, en sån sorg.
Så sant, så sant. De som känner till familjen och postar något relevant blir inte uppföljda eller klassas som troll. Några andra få postar inlägg efter inlägg, natt som dag, för att överrösta och tysta. Jag har aldrig följt en mer fanatisk tråd på flashback. Vad betyder detta?

Hur många av er här har fått PM som försöker övertala, manipulera eller tysta er?
Citera
2018-03-02, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Jag försökte att rätta till det med att skriva att det är ett citat, som jag tidigare inte uppfattade.
Har lärt mig två saker, det är INTE konstig att skriva om att skattemyndigheter inte blir lätt förälskade osv och lägga detta ut på sin hemsida och att det INTE är konstig att citera Hamlet i en artikel om VAT.

OH tycks ha varit både en välorienterad VAT jurist som en humoristisk ordbegåvning.
Citera
2018-03-02, 23:00
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Varför skulle det inte finnas bilder på familjen och vad menar du med troll ??
Kan upplysa att bilden är minst 30 år gammal...HB var 48 år och den bilden är sannolikt från högstadietiden

Därför att jag vet inte om folk trollar när de skriver att de har sett bilder men ingen visar nåt. Nu har vi tacksamt tagit del av en bild. Ja den är gammal så man får ju använda fantasin och tänka sig en äldre version med rynkor. Men såg säkert trevlig ut trots ålderns gång.
Citera
2018-03-02, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OH tycks ha varit både en välorienterad VAT jurist som en humoristisk ordbegåvning.

Det första har jag aldrig ifrågasatt. Humoristisk ordbegåvning är kanske inte riktig min paradgren - särskild inte i detta sammanhang. VAT inte heller - men det har jag nog outat mig med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in