Citat:
Ursprungligen postat av
Vinbergssnacka
Jag försökte att rätta till det med att skriva att det är ett citat, som jag tidigare inte uppfattade.
Har lärt mig två saker, det är INTE konstig att skriva om att skattemyndigheter inte blir lätt förälskade osv och lägga detta ut på sin hemsida och att det INTE är konstig att citera Hamlet i en artikel om VAT.
Förr i världen fick man inte skriva så, utan snarare
"domen i fallet x vs y har blivit mycket uppskattad och varit skattemyndigheterna till stort stöd i arbetet med blabla. Dessvärre har inte domen i fallet y vs z fått samma gehör, vilket föranleder en bladiblabla"
För att återgå till kärnfrågan:
om OH fann behag i att arbeta så här, så gjorde det honom troligen till en gladare pappa och make. Säkert kunde han bli stressad, men av produktionen att döma så hade han en enorm kapacitet inte bara kvantitativt utan även kvalitativt. Medan han skaffade sig grundkunskaperna i detta speciella fält (någonstans nämner han hur det kom att bli så) särskilt när han jobbade med sin avhandling, då hade han det nog snärjigt. Men sedan har han, med sina förmågor, kunnat gå som på räls. I och med det kunde han leva ett mer normalt familjeliv, 9-17 ungefär och sedan glad i hågen koppla av och njuta av familjen.
Så skulle det kunnat ha varit.
Enligt min personliga uppfattning.