2018-02-27, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Tvärtom. Varför inte? Bayern måste och har alltid fått stäppa upp successivt efterhand i transfercirkusen för att kunna konkurrera om toppspelare för att upprätthålla sin status. 60 milj. Euro låter som ett fullt rimligt steg nästa steg att ta. Det är sjukt nog inte någon astronomisk summa längre med dagens pengarullning.

Håller med dig, men förstår även föregående talare om att Bayern inte är kända för å spendera höga summor på spelarköp.

Men, då får man backa bandet 10 till 15 år, till Elber, Santa Cruz och Pizzaro-tiden. Då var Bayern kända för å satsa på spelare från BL & övriga Europa för mellan 100 å 200 miljoner.

Men den tiden är förbi, då man exempelvis la runt 300 miljoner på Javi Martínez, sen har det fortsatt med spelare som Luca Toni, Thiago, Götze, Lewandowski, är ej säker om man betalade nåt för Götze el. Lewa, men det är inte det viktigaste nu, utan (mitt) Bayern är inte "det gamla snåla", "som snor bästa spelare fr. BL". Det är helt enkelt andra tider, och som du säger - att 60 miljoner Euro är ingen summa nuförtiden.
Citera
2018-02-27, 18:36
Medlem
cyberkalles avatar
Man måste bara beundra dom tyska fansen

FC Nürnberg II - 1860 München i regionelliga(div 4)
14.000 bortafans kom till matchen

https://www.youtube.com/watch?v=yxHpKRMBYzo
Citera
2018-02-27, 18:50
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Hamburg sista tio matcher i BL?
Mainz H
Bayern B
Hertha H
Stuttgart B
Schalke H
Hoffenheim B
Freiburg H
Wolfsburg B
Frankfurt H
och lampan släcks den 12/5 i bortamötet mot Gladbach
eller vad tror ni?

Nästa omgångs hetaste match måste ju vara matchen mot Mainz snacka om ångestladdad möte.
Ser verkligen inte ljust ut, men de har ju klarat sig kvar innan. De va ju tom ute ett år innan en domare räddade kvar dem i slutet av kvalmatch två. Med bara 17 poäng lär de i drömscenariot bara behöva fem segrar på de tio matcherna... Bayern och Schalke lär de inte ta poäng mot, men rest är iaf ok matcher.

I bästa fall skulle jag gissa att de slår Mainz och Wolfsburg och tar poäng mot Herta och Stuttgart och möjligen Freiburg och Gladbach.... Men det kommer inte räcka.

Poäng för kval - stanna:
2010: 31 - 33
2011: 36 - 38
2012: 31 - 36
2013: 31 - 33
2014: 35 - 35
2015: 35 - 35
2016: 36 - 37
2017: 37 - 37

Baserat på dessa poäng har jag svårt att se att någon av Köln och Hamburg ska klara sig... Förlust mot Mainz för Hamburg så kan de nästa ge upp direkt.
Citera
2018-02-28, 06:57
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Ser verkligen inte ljust ut, men de har ju klarat sig kvar innan. De va ju tom ute ett år innan en domare räddade kvar dem i slutet av kvalmatch två. Med bara 17 poäng lär de i drömscenariot bara behöva fem segrar på de tio matcherna... Bayern och Schalke lär de inte ta poäng mot, men rest är iaf ok matcher.

I bästa fall skulle jag gissa att de slår Mainz och Wolfsburg och tar poäng mot Herta och Stuttgart och möjligen Freiburg och Gladbach.... Men det kommer inte räcka.

Poäng för kval - stanna:
2010: 31 - 33
2011: 36 - 38
2012: 31 - 36
2013: 31 - 33
2014: 35 - 35
2015: 35 - 35
2016: 36 - 37
2017: 37 - 37

Baserat på dessa poäng har jag svårt att se att någon av Köln och Hamburg ska klara sig... Förlust mot Mainz för Hamburg så kan de nästa ge upp direkt.

Jo som sagt helgens möte mellan HSV och Mainz kommer definitivt att vara omgångens möte och som du skriver vid en eventuell förlust så tror jag att HSV åker.
Citera
2018-02-28, 07:49
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Jo som sagt helgens möte mellan HSV och Mainz kommer definitivt att vara omgångens möte och som du skriver vid en eventuell förlust så tror jag att HSV åker.
Vilket är precis vad den klubben skulle behöva för att komma tillbaka fortare som en starkare klubb man har potential att vara. Rensa ut all skit.
Citera
2018-02-28, 17:03
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Talking Fussball sa att de va 86% chans rent statistiskt att Hamburg åker... Så ser verkligen inte ljust ut...
Citera
2018-03-02, 08:35
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Talking Fussball sa att de va 86% chans rent statistiskt att Hamburg åker... Så ser verkligen inte ljust ut...
Det finns hopp för HSV. Bayern väljer att än en gång räcka ut en hjälpande hand till en krisande traditionsklubb:
http://www.der-postillon.com/2018/03/fcb-hsv-12.html

Med de 12 poäng HSV får till skänks från Bayern står man nu alltså på 29 poäng vilket bör kunna räcka till en relegationsplats om man fortsätter spela som tidigare. Köln menar att detta är orättvist då även FC är en traditionsklubb i behov av hjälp. Wolfsburg hävdar samma sak men möts av skratt åt påståendet att man skulle vara en traditionsklubb.
Citera
2018-03-02, 21:31
Medlem
Germanofils avatar
Ruggigt jämnt i Zweite nu! De båda lagen som ligger sist i tabellen, Kaiserslautern och Darmstadt, vann sina matcher (Seb Andersson nätade för 'lautern). Endast 11 poäng skiljer mellan en kvalplats till Bundesliga och direktnedflyttning till Dritte Liga.
Citera
2018-03-03, 16:24
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Mario Gomez för helvete Mario Gomez heter er hjälte.

Han spelar på knappt 40% av sin kapacitet. Framgången som vi har är endast pga ny luft och energi i laget överlag. Spelare som tror på det de gör.

Gomez kvalitéer är ej orsaken till alla dessa poäng. Utan det är 11 spelare på plan som tror på sig själva.

Gomez och Ginzcek är även långt ifrån det radarpar som de kan bli.

Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Korkuts session i Hannover började också lovande...

Första 2 matcherna var segrar. Men sedan blev det 3 raka förluster och 2 oavgjorda. Vilket ger honom 8 poäng på hans första 7 matcher.

På 4 matcher i Stuttgart så har han mäktat med 1 oavgjort och 3 raka segrar. 10 poäng på 4 matcher alltså.

Så jag anser ändå att det inte är jämförbart då hans start i Stuttgart börjat mycket mer lovande än den gjorde i Hannover.
Citera
2018-03-04, 18:10
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina

Första 2 matcherna var segrar. Men sedan blev det 3 raka förluster och 2 oavgjorda. Vilket ger honom 8 poäng på hans första 7 matcher.

På 4 matcher i Stuttgart så har han mäktat med 1 oavgjort och 3 raka segrar. 10 poäng på 4 matcher alltså.

Så jag anser ändå att det inte är jämförbart då hans start i Stuttgart börjat mycket mer lovande än den gjorde i Hannover.
Jag måste ge dig rätt här. Vinst idag igen för Korkuts Stuttgart vilket nog förmodligen var dödsstöten för Kölle. Samtidigt har VfB nu ett bra utgångsläge. Tror alla gånger att de undviker kvalplatsen.
Citera
2018-03-04, 20:09
Medlem
Ewrus avatar
Ser mörkt ut för Hamburg och Köln, men vilka andra lag ska va oroliga för kvalplatsen? vill väl hoppas att det är Mainz och Wolfsburg som är de svagaste korten men både Bremen och Freiburg ligger farligt nära... Sen inte många poäng till några lag till...
Citera
2018-03-04, 21:17
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Jag måste ge dig rätt här. Vinst idag igen för Korkuts Stuttgart vilket nog förmodligen var dödsstöten för Kölle. Samtidigt har VfB nu ett bra utgångsläge. Tror alla gånger att de undviker kvalplatsen.

Horn med jättetavla, tårarna rann efter matchen. Tycker lite synd om honom ändå.

Terodde. Haha, tillbaka till Zweite igen!

Siktar man på undvika en kvalplats, så ja, då ser det sannerligen mycket bra ut.

Dock med tanke på 4(!!!) raka segrar och endast 6 poäng till sista EL-platsen vilket Red Bull har så är det ju tjänstefel om målet inte är att sikta på EL-placering nu! Red Bull möter vi för övrigt i nästa omgång.

2018's tabell har inte helt förvånande Bayern som 1:a med 22 poäng på 8 matcher. Sedan är det Frankfurt och Vfb på delad 2:a plats med 16 poäng.

Våren brukar ju vara våran tid! Så nu fan siktar vi mot minst EL!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in