2018-02-24, 22:52
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina

Tayfun Korkut. Vilken man!
Korkuts session i Hannover började också lovande...
Citera
2018-02-25, 20:46
Medlem
Germanofils avatar
Liket lever! Och med liket menar jag förstås F.C. Köln. Mycket oväntad trepoängare idag borta mot RBL. Ska de mot all förmodan lyckas undvika nedflyttning? 7 poäng upp till kvalplats med 10 matcher kvar.
Citera
2018-02-25, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Liket lever! Och med liket menar jag förstås F.C. Köln. Mycket oväntad trepoängare idag borta mot RBL. Ska de mot all förmodan lyckas undvika nedflyttning? 7 poäng upp till kvalplats med 10 matcher kvar.

Såg du andra halvlek? Jag missade första men satan va fint de spelade i 2a. Hade man tagit bort färger och namn hade jag aldrig gissat på ett bottenlag.
Citera
2018-02-26, 05:44
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Såg du andra halvlek? Jag missade första men satan va fint de spelade i 2a. Hade man tagit bort färger och namn hade jag aldrig gissat på ett bottenlag.
Nej såg inte matchen men såg dem möta Hannover förra veckan och tyckte även då att de spelmässigt som ut som ett lag som inte skulle behöva vara inblandade i bottenstriden.

Köln hade ju en brutal skadelista under hösten och nu när några av lirarna kommit tillbaka (framför allt Risse) så blir det en jävla skillnad på spelet. Bottenstriden blir en rysare som vanligt!
Citera
2018-02-26, 11:11
Medlem
cyberkalles avatar
Enligt flera olika medier så är Bayern i förhandlingar med Malcom 21 från Bordeaux.
https://www.transfermarkt.de/-bdquo-sport-bild-ldquo-fc-bayern-verhandelt-mit-bordeaux-sturmer-malcom/view/news/301889

Nu tror jag inte ett dugg på detta då Bayern inte brukar hosta upp dom pengarna som det verkar handa om 60 miljoner €.
Citera
2018-02-26, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Nej såg inte matchen men såg dem möta Hannover förra veckan och tyckte även då att de spelmässigt som ut som ett lag som inte skulle behöva vara inblandade i bottenstriden.

Köln hade ju en brutal skadelista under hösten och nu när några av lirarna kommit tillbaka (framför allt Risse) så blir det en jävla skillnad på spelet. Bottenstriden blir en rysare som vanligt!

Precis. Som det är nu tror jag nog Hamburg är sämst rätt överlägset. Då övriga bottenlag visar att dom kan med jämna mellanrum. Hamburg gör knappt en match ibland.
Citera
2018-02-26, 16:14
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Enligt flera olika medier så är Bayern i förhandlingar med Malcom 21 från Bordeaux.
https://www.transfermarkt.de/-bdquo-sport-bild-ldquo-fc-bayern-verhandelt-mit-bordeaux-sturmer-malcom/view/news/301889

Nu tror jag inte ett dugg på detta då Bayern inte brukar hosta upp dom pengarna som det verkar handa om 60 miljoner €.
Tvärtom. Varför inte? Bayern måste och har alltid fått stäppa upp successivt efterhand i transfercirkusen för att kunna konkurrera om toppspelare för att upprätthålla sin status. 60 milj. Euro låter som ett fullt rimligt steg nästa steg att ta. Det är sjukt nog inte någon astronomisk summa längre med dagens pengarullning.
Citera
2018-02-26, 20:06
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Tvärtom. Varför inte? Bayern måste och har alltid fått stäppa upp successivt efterhand i transfercirkusen för att kunna konkurrera om toppspelare för att upprätthålla sin status. 60 milj. Euro låter som ett fullt rimligt steg nästa steg att ta. Det är sjukt nog inte någon astronomisk summa längre med dagens pengarullning.
Jag tycker att det är vansinne då är det mycket bättre att gå in för att värva Draxler som garanterat inte ligger i dom summorna.
Citera
2018-02-26, 20:36
Medlem
cyberkalles avatar
En av säsongens bästa spelare Coman har skadad sig illa och enligt sportbild så blir han borta säsongen ut.
Citera
2018-02-26, 20:58
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag tycker att det är vansinne då är det mycket bättre att gå in för att värva Draxler som garanterat inte ligger i dom summorna.
Jag tycker allt som dig med. Men Bayern omsätter också mer och mer varje år. Över 600 milj. Euro förra säsongen. Man har absolut råd med att lägga sig på en högre transfernivå.
Senast redigerad av Steff83 2018-02-26 kl. 21:06.
Citera
2018-02-27, 06:57
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jag tycker allt som dig med. Men Bayern omsätter också mer och mer varje år. Över 600 milj. Euro förra säsongen. Man har absolut råd med att lägga sig på en högre transfernivå.
Jo ekonomin är mycket bra och har varit bra rätt länge(för en gammal gubbe som mig är länge längre än för en ungdom)

Ja vi får se vad som händer nu är jag mest orolig över Comans skada han är ett jättetapp inför kommande cup-spel.

Den på förhand av mig största konkurrenten till Bayern BvB tappade oväntat en poäng igår men Augsburg var väl värda en poäng jag tyckte att dom kändes lite vassare stundvis faktiskt och hade ju fler avslut på mål än BvB.

Dortmunds fans skriker och buar ut sina spelare som kräver att klubben köper in namnkunniga dyra spelare samtidigt så bojkottar dom hemmamatchen igår det var nästan tomt på ståplats och "bara" 54300 åskådare mot 81360 som är fullsatt varför jo man protesterar mot spel på måndagar likt alla andra klubbars ultras men måndagsmatcher är tyvärr en del av att öka intäkterna från tv-bolagen som är en mycket stor del av klubbarnas inkomst så det blir ju ett moment 22 där.

Så vill man se att klubbarna får inkomster för att köpa in bättre spelare så är man tyvärr tvungna att acceptera detta med spel fre-mån det gäller alla klubbar vi såg det förra måndagen också.

Jag tillhör ju den urgamla sorten som tycker att lördag 15.30 då ska det spelas fotboll men nu är det pengarna som styr.
Citera
2018-02-27, 07:18
Medlem
cyberkalles avatar
Hamburg sista tio matcher i BL?
Mainz H
Bayern B
Hertha H
Stuttgart B
Schalke H
Hoffenheim B
Freiburg H
Wolfsburg B
Frankfurt H
och lampan släcks den 12/5 i bortamötet mot Gladbach
eller vad tror ni?

Nästa omgångs hetaste match måste ju vara matchen mot Mainz snacka om ångestladdad möte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in