Citat:
Ursprungligen postat av
Steff83
Jag tycker allt som dig med. Men Bayern omsätter också mer och mer varje år. Över 600 milj. Euro förra säsongen. Man har absolut råd med att lägga sig på en högre transfernivå.
Jo ekonomin är mycket bra och har varit bra rätt länge(för en gammal gubbe som mig är länge längre än för en ungdom)
Ja vi får se vad som händer nu är jag mest orolig över Comans skada han är ett jättetapp inför kommande cup-spel.
Den på förhand av mig största konkurrenten till Bayern BvB tappade oväntat en poäng igår men Augsburg var väl värda en poäng jag tyckte att dom kändes lite vassare stundvis faktiskt och hade ju fler avslut på mål än BvB.
Dortmunds fans skriker och buar ut sina spelare som kräver att klubben köper in namnkunniga dyra spelare samtidigt så bojkottar dom hemmamatchen igår det var nästan tomt på ståplats och "bara" 54300 åskådare mot 81360 som är fullsatt varför jo man protesterar mot spel på måndagar likt alla andra klubbars ultras men måndagsmatcher är tyvärr en del av att öka intäkterna från tv-bolagen som är en mycket stor del av klubbarnas inkomst så det blir ju ett moment 22 där.
Så vill man se att klubbarna får inkomster för att köpa in bättre spelare så är man tyvärr tvungna att acceptera detta med spel fre-mån det gäller alla klubbar vi såg det förra måndagen också.
Jag tillhör ju den urgamla sorten som tycker att lördag 15.30 då ska det spelas fotboll men nu är det pengarna som styr.